2018-12-11, 18:32
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Inte mycket kvar nu!
Hittlis har jag köpt 4st Sydney.
Nyheterna börjar ju ploppa upp dem här dagarna, men inte hittat något som jag fastnat för. Får se hur det blir letar efter något 30mm uppåt samt till ett bra pris behöver inte vara så snabb tempo, tänker köra 2-4 samtidigt beroende på priset.
Så hjälp till tack😁
Tillgång till EF, FM/Hansons, Svea,Linders
Budget runt 3k

Kanske 3st Afrodite från Svea 1797kr
Samt 2 Valhall, hade den förra året och gillade den skarpt. Blir totalt 2997kr
???

Eller så köper du Extremes nya compound 😙😁
Citera
2018-12-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Eller så köper du Extremes nya compound 😙😁

Finns där film på den ?
Citera
2018-12-11, 20:46
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
Mad man ((!!!!!! nyhet?! vilken är ORG av denna! väldigt fin!!! )) - https://www.youtube.com/watch?v=1RBmiylU51E
Den chockade mig faktiskt!!!

Stars On Mars från Festival.
Citera
2018-12-11, 22:13
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Finns där film på den ?

Nix
Citera
2018-12-11, 22:17
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
När det gäller raketer har jag alltid sagt att Svea har dom absoluta bästa raketerna. Men sen börja dom göra om sina med i och med CE märkningen. Så nu ligger dom som dom andra. Jag må ha haft stort sätt allt ifrån Extrem, men helt ärligt har jag aldrig testat deras raketer. Jag har bara skjutit deras stora raketer innan regeländringarna 2014 och jag har testat deras 75g.

Deras 75g som dom säljer nu tycker jag är riktigt bra, dom åker riktigt högt dock. Men knallen är riktigt bra i dom. Kollar man filmer ifrån deras mindre raketer, så verkar dom absolut inte dåliga.

SLutsats: Jag kan tänka mig att Svea, Hammargrens och Extreme ligger väldigt lika.

Här har du tex en film på Linders Space Cowboy

https://www.youtube.com/watch?v=ySSyYinz1lA

Detta är ändå deras mellanstora raketer. Och som du ser så blir det bara en lite poff när dom smäller. Dock var raketer så här ifrån början. Har en vän som gillar sådant medans jag vill ha en bra break.

Ursäkta luddigt svar :P

Alltså fy vilken skit Space cowboy!
Var när mängden flash reducerades vid CE det blev såhär. Blä.
Citera
2018-12-11, 23:10
Medlem
Tja! Behöver lite tips på bra tårtor i prisklassen 200 - 700kr, som smäller bra och med bra krevader som täcker himlen bra.
Har tillgång till:
Fyrverkeri Outlet
Hanssons Fyrverkeri/Fyrverkerimästarna
Svea Fireworks
Linders Fyrverkeri

Tack på förhand.
Citera
2018-12-11, 23:17
Medlem
Skulle även behöva lite tips på bra och prisvärda pyrosatser samt raketsatser i alla prisklasser. Har som sagt tillgång till:
Fyrverkeri Outlet
Svea Fireworks
Linders Fyrverkeri

Tack på förhand.
Citera
2018-12-11, 23:56
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Är helt med dig att det är mer wowfaktor med bra tempo. Kanske lutar åt :
Atlas
High explosive
Be happy
Sydney
Big one
3xkanga
Något sånt. Lär väll hinna ändra mig tusen gånger innan det är klart

Japp helt klart fetare med tempo! Så är det alltid, men tycker din lista ser snygg ut nu!

Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Intressant vilket som är bäst köp av : 2x Be happy eller Storebror Iron Man.

Ja det hade varit gött om någon kollat vad bjässen går för

Vi vet ju redan att 2X Be Happy gör sig riktigt bra! Vi får se när film kommer på Iron Man

Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Inte mycket kvar nu!
Hittlis har jag köpt 4st Sydney.
Nyheterna börjar ju ploppa upp dem här dagarna, men inte hittat något som jag fastnat för. Får se hur det blir letar efter något 30mm uppåt samt till ett bra pris behöver inte vara så snabb tempo, tänker köra 2-4 samtidigt beroende på priset.
Så hjälp till tack😁
Tillgång till EF, FM/Hansons, Svea,Linders
Budget runt 3k

Kanske 3st Afrodite från Svea 1797kr
Samt 2 Valhall, hade den förra året och gillade den skarpt. Blir totalt 2997kr
???

Då tycker jag nästan att Tempest från Extreme är ett bättre val en Afrodite. Tempest har ju trots allt lite större kaliber till samma pris. Sen finns ju även Be Happy från EF
Citera
2018-12-12, 00:03
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra1897
Tja! Behöver lite tips på bra tårtor i prisklassen 200 - 700kr, som smäller bra och med bra krevader som täcker himlen bra.
Har tillgång till:
Fyrverkeri Outlet
Svea Fireworks
Linders Fyrverkeri

Tack på förhand.

Du har inte tillgång till Extreme Fireworks? Hade 2 st Girl Power från EF förra året sjukt bra tårta. Även Be Happy från EF är en sjukt snygg tårta särskilt i dubbel.

Citat:
Ursprungligen postat av Cobra1897
Skulle även behöva lite tips på bra och prisvärda pyrosatser samt raketsatser i alla prisklasser. Har som sagt tillgång till:
Fyrverkeri Outlet
Svea Fireworks
Linders Fyrverkeri

Tack på förhand.

Tycker Svea faktiskt har riktigt schyssta pyro satser. Typ det ändå bra dem har nu mera.
Citera
2018-12-12, 00:12
Medlem
Tips

2st Phantom 50, Fyrverkerimästaren (Samma tårta som Fire action 50, Thunder Explosive )
Rekommenderas starkt 1050:- (1190) hos bonnen. Körde det förra året, blir iår igen
Citera
2018-12-12, 01:23
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Japp helt klart fetare med tempo! Så är det alltid, men tycker din lista ser snygg ut nu!

Vi vet ju redan att 2X Be Happy gör sig riktigt bra! Vi får se när film kommer på Iron Man

Då tycker jag nästan att Tempest från Extreme är ett bättre val en Afrodite. Tempest har ju trots allt lite större kaliber till samma pris. Sen finns ju även Be Happy från EF
Kollade in Tempest njaa gillade ej den faktiskt, tror endå håller till min lista om inget annat dyker jop
Citera
2018-12-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71
Tips

2st Phantom 50, Fyrverkerimästaren (Samma tårta som Fire action 50, Thunder Explosive )
Rekommenderas starkt 1050:- (1190) hos bonnen. Körde det förra året, blir iår igen

hmm phantom? letat igenom 4verkeri men hittar ingen med detta namn...länka gärna

Edit. hittade nu helt rätt.......Verkar dock kosta 799kr hos fyrverkerimästarna.....

hos 4verkeri kostar fire action 50 ( SAmma bomb ) - 595 kr vilket betyder att det är billigare hos dem...för er som tänkt komma billigt undan
Senast redigerad av Vidi-Sine 2018-12-12 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in