2018-12-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockfuse1
Jag är ute efter någon ettriga tårtor, många skott på kort tid i flera olika prisklasser.

Är det någon som har några förslag? Det får gärna vara mindre kaliber också.

Vilka märken har du tillgång till? åker du till bonnen? Och vad är din budget? Då kan det bli lite lättare att hjälpa dig.
Citera
2018-12-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Kan säga att jag har dåliga erfarenheter av både Linders och Festivals raketer. Både Linders och festivals raketer är skit enligt mig. Linders raketer var bra förr, men när deras raketer blev CE blev dom riktigt dåliga.

Hittar du Hammargrens så är det bara att köpa valfri sats, samma med Svea. Men dom var också helt klart bättre innan CE märkning.

Vill poängtera att det är 15år sedan jag hade Festivals raketer, men dom var en riktig besvikelse då.

Okay, värt att leta upp en extreme återförsäljare?
Citera
2018-12-11, 11:56
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveh
Okay, värt att leta upp en extreme återförsäljare?

När det gäller raketer har jag alltid sagt att Svea har dom absoluta bästa raketerna. Men sen börja dom göra om sina med i och med CE märkningen. Så nu ligger dom som dom andra. Jag må ha haft stort sätt allt ifrån Extrem, men helt ärligt har jag aldrig testat deras raketer. Jag har bara skjutit deras stora raketer innan regeländringarna 2014 och jag har testat deras 75g.

Deras 75g som dom säljer nu tycker jag är riktigt bra, dom åker riktigt högt dock. Men knallen är riktigt bra i dom. Kollar man filmer ifrån deras mindre raketer, så verkar dom absolut inte dåliga.

SLutsats: Jag kan tänka mig att Svea, Hammargrens och Extreme ligger väldigt lika.

Här har du tex en film på Linders Space Cowboy

https://www.youtube.com/watch?v=ySSyYinz1lA

Detta är ändå deras mellanstora raketer. Och som du ser så blir det bara en lite poff när dom smäller. Dock var raketer så här ifrån början. Har en vän som gillar sådant medans jag vill ha en bra break.

Ursäkta luddigt svar :P
Citera
2018-12-11, 12:47
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Man kan nog se den som en ersättare till wood stock, men att det är en storebror till be happy. Roliga nyheter ifrån extreme i år. Deras compound verkar ju också vara något. Får se om det är något att ha när man är på deras provskjutning. Då blir det att handla av till nästa år 👍

Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB

Snyggt lite roliga nyheter! Även deras bjässe ser intressant ut bud på att dra på provskjutningen i år!

Intressant vilket som är bäst köp av : 2x Be happy eller Storebror Iron Man.

Ja det hade varit gött om någon kollat vad bjässen går för
Citera
2018-12-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Vilka märken har du tillgång till? åker du till bonnen? Och vad är din budget? Då kan det bli lite lättare att hjälpa dig.

Jag har en total budget på 5000-6000:-, men inte bara för dom ettriga tårtorna då.
Jag köpte bland annat Punch förra året, kom inte ihåg vilket märke, den var väldigt bra för den storleken.
Men jag skulle tro att jag lägger ca totalt 1000:- på ettriga tårtor.
Citera
2018-12-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Intressant vilket som är bäst köp av : 2x Be happy eller Storebror Iron Man.

Ja det hade varit gött om någon kollat vad bjässen går för

Iron man kostar 899:-
Citera
2018-12-11, 14:10
Medlem
Hej alla. Så här ser schemat ut på tolvslaget.

1 st showtime (fyrverkerimästarna)
1 st kraftwuurk (fyrverkerimästarna)
1 st full house (Hammargrens)
1 st evil in the sky (Hammargrens)
1 st lipstick (Hammargrens)
1 st vampire strike (Hammargrens)
1 st night surprise (Hanssons)
1 st skyfall finale (Hanssons)
1st iron man (EF)

Vad tror ni om detta?
Citera
2018-12-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Hej alla. Så här ser schemat ut på tolvslaget.

1 st showtime (fyrverkerimästarna)
1 st kraftwuurk (fyrverkerimästarna)
1 st full house (Hammargrens)
1 st evil in the sky (Hammargrens)
1 st lipstick (Hammargrens)
1 st vampire strike (Hammargrens)

1 st night surprise (Hanssons)
1 st skyfall finale (Hanssons)
1st iron man (EF)

Vad tror ni om detta?

kollade igenom alla på deras sida, talar för hammargrens ....du får väldigt lite för pengarna du lägger!
Såg tex nån tårta med max 30mm för 899kr? väldigt dyra...vet ej vart du bor men jag hade nog fixat till listan lite om du har möjlighet. Som sagt, du betalar väldigt mycket...miin åsikt.Tittar man på deras högre kaliber får man pröjsa gott över 900kr. medans du tex på 4verkeri får en 50mm kaliber för ca 700kr.
Citera
2018-12-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
kollade igenom alla på deras sida, talar för hammargrens ....du får väldigt lite för pengarna du lägger!
Såg tex nån tårta med max 30mm för 899kr? väldigt dyra...vet ej vart du bor men jag hade nog fixat till listan lite om du har möjlighet. Som sagt, du betalar väldigt mycket...miin åsikt.Tittar man på deras högre kaliber får man pröjsa gott över 900kr. medans du tex på 4verkeri får en 50mm kaliber för ca 700kr.

Tårtorna från Hammargrens är redan inköpta
Citera
2018-12-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Tårtorna från Hammargrens är redan inköpta

ajdå, okej..inte mycket o göra då hoppas iallafall du blir nöjd, vet är det viktigaste...
Citera
2018-12-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
ajdå, okej..inte mycket o göra då hoppas iallafall du blir nöjd, vet är det viktigaste...

Ja då
Citera
2018-12-11, 17:33
Medlem
VemSaDets avatar
Inte mycket kvar nu!
Hittlis har jag köpt 4st Sydney.
Nyheterna börjar ju ploppa upp dem här dagarna, men inte hittat något som jag fastnat för. Får se hur det blir letar efter något 30mm uppåt samt till ett bra pris behöver inte vara så snabb tempo, tänker köra 2-4 samtidigt beroende på priset.
Så hjälp till tack😁
Tillgång till EF, FM/Hansons, Svea,Linders
Budget runt 3k

Kanske 3st Afrodite från Svea 1797kr
Samt 2 Valhall, hade den förra året och gillade den skarpt. Blir totalt 2997kr
???
Senast redigerad av VemSaDet 2018-12-11 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in