2018-12-10, 06:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om det hade varit ett barn som gått vilse, och en polis- eller fjällräddningshund hittat barnet levande, så hade det varit en jättesöt scen när barnets mor överräckte ett pris till hunden. Men nu var det ju inte så... Men om du inte kan se det morbida i det, så får vi bara lämna det.
Ta för fan och skärp dig i din snedvridna värld.
Du skriver att du har en dotter som är orsaken att du inte blir brevvän med Madsen om han skulle söka upp henne. Kan du tänka ett steg längre om han faktiskt gör slag i saken och styckar henne? Slänger henne som sopor i nåt hav?
Det är nämligen vad som skett deras dotter. DÄRFÖR anser normalt folk att det är fint att just föräldrar kan tacka hundarna som gjorde att hon kunde begravas.
Hade det gällt dig så hade man tyckt det samma.
Det morbida står du för i denna tråd så det räcker och blir över och det räcker fullständigt vad de gått igenom pga den du beundrar.
Citera
2018-12-10, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, du. Det är på samma sätt som vid en rättegång - oskyldig tills annat talar för skuld.
Men att du melodramatiskt förfasar dig förvånar inte, du gullar ju med Madsen.

Jag har aldrig läst boken - ej heller gjort sken av det heller. Finns ett helt inlägg som hänvisar till media vad det rör sig om:
DET HAR INGENTING MED UBÅTSFALLET ATT GÖRA.

...Kort därefter skriver du samma sak som en pinsam copy cat och börjar sen mala om paragrafer.

Dom där versalerna ifyllda med svart hade du kunnat spara, det är inget som jag påstått.

Jag är ledsen att behöva göra dig besviken, jag läser inte dina inlägg och speciellt inte dom inlägg med minst 15 qute-taggar. (Citerar du mig får du givetvis svar.) Dom inläggen brukar bara innehålla psykopat trams. Du skriver bara ett och samma om och om igen, lite som fagro så nej du hittar ingen copy cat i mig däremot en skribent som inte orkar läsa dig mera. .

Maler om paragrafer? nej jag maler inte jag bidrar med information om vad Jens M utreds för-att eventuellt har brutit. https://danskelove.dk/straffeloven/152

Bara i år har tre poliser dragit på sig denna paragraf då dom skrier böcker eller långa tidningsartiklar, Finn Månsson, Scharft och nu Møller, att dom aldrig lär sig.
Citera
2018-12-10, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Dom där versalerna ifyllda med svart hade du kunnat spara, det är inget som jag påstått.

Jag är ledsen att behöva göra dig besviken, jag läser inte dina inlägg och speciellt inte dom inlägg med minst 15 qute-taggar. (Citerar du mig får du givetvis svar.) Dom inläggen brukar bara innehålla psykopat trams. Du skriver bara ett och samma om och om igen, lite som fagro så nej du hittar ingen copy cat i mig däremot en skribent som inte orkar läsa dig mera. .

Maler om paragrafer? nej jag maler inte jag bidrar med information om vad Jens M utreds för-att eventuellt har brutit. https://danskelove.dk/straffeloven/152

Bara i år har tre poliser dragit på sig denna paragraf då dom skrier böcker eller långa tidningsartiklar, Finn Månsson, Scharft och nu Møller, att dom aldrig lär sig.
Märkligt att dra in en annan skribent som inte ens förekommer i tråden?

Oavsett malande så klev du in i tråden igen och skrev samma sak som jag redan skrivit i inlägg strax innan, copy cat.
Dina paragrafer där du leker dansk jurist är inte av intresse, diskussionen uppstod för min del pga av Merw som ljög om Möller ("p.g.a. att han bröt tystnadsplikten i sin bok"). Han är snarare under utredning. Konstant sug efter skitsnack och göra affär av ren illvilja är ett återkommande problem. Andra diskuterade rent allmänt varför folk skriver en bok. En del av ekonomiska skäl, andra i terapiform, en tredje som en summering av ett arbetsliv. Möller utgångspunkt, hans skrivlust lär han allena veta.

Han utreds, har han gjort fel får han stå sitt kast och mer intressant är inte det.
Tack för diskussionen.
Senast redigerad av develi 2018-12-10 kl. 20:11.
Citera
2018-12-11, 14:24
Bannlyst
Citat:
Märkligt att dra in en annan skribent som inte ens förekommer i tråden?

Oavsett malande så klev du in i tråden igen och skrev samma sak som jag redan skrivit i inlägg strax innan, copy cat.
Dina paragrafer där du leker dansk jurist är inte av intresse, diskussionen uppstod för min del pga av Merw som ljög om Möller ("p.g.a. att han bröt tystnadsplikten i sin bok"). Han är snarare under utredning. Konstant sug efter skitsnack och göra affär av ren illvilja är ett återkommande problem. Andra diskuterade rent allmänt varför folk skriver en bok. En del av ekonomiska skäl, andra i terapiform, en tredje som en summering av ett arbetsliv. Möller utgångspunkt, hans skrivlust lär han allena veta.

Han utreds, har han gjort fel får han stå sitt kast och mer intressant är inte det.
Tack för diskussionen.

Nej det är inte Møllers ensak längre då han är under utredning för att ha brutit tysnadsplikten. Och döms han för det han är under utredning för så lär han med åka på minst böter då dansk lag är tydlig med att du inte får tjäna på olovliga handlingar. I fallet Jakob Scharft har åklagaren konfiskererat pengarna han tjänat på boken i väntan på domen.

https://danskelove.dk/straffeloven/75

Citat:
Udbyttet ved en strafbar handling eller et hertil svarende beløb kan helt eller delvis konfiskeres.
Citera
2018-12-11, 14:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej det är inte Møllers ensak längre då han är under utredning för att ha brutit tysnadsplikten. Och döms han för det han är under utredning för så lär han med åka på minst böter då dansk lag är tydlig med att du inte får tjäna på olovliga handlingar. I fallet Jakob Scharft har åklagaren konfiskererat pengarna han tjänat på boken i väntan på domen.

Hoppas att de gör likadant med Møllers författararvode. De kan väl låta de pengarna gå till forskning om hur man förebygger brott, t.ex..

På tal om konfiskering: vet du - som bor i Danmark, väl? - om Nautilus har gått i masugnen ännu? Det har varit konstigt tyst om det.
Citera
2018-12-11, 15:09
Bannlyst
Citat:
Hoppas att de gör likadant med Møllers författararvode. De kan väl låta de pengarna gå till forskning om hur man förebygger brott, t.ex..

På tal om konfiskering: vet du - som bor i Danmark, väl? - om Nautilus har gått i masugnen ännu? Det har varit konstigt tyst om det.

Ingen aning faktiskt, Madsen och hans projekt får stiga åt sidan just nu för alla andra som vill sko sig på brottet, vilken cirkus det blev runt detta fall.

Vad som än sker med Møller så kan man inte komma ifrån ett snörpligt slut på hans karriär, fråntagen sin tjänst, degragerad, utreds för brott och därtill sliter ut sidor i sin nyutskrivna bok och påstår att det är en del i den slutgiltiga redigigeringen av boken. Just att man river blad kan väl inte bli mera än ett erkännande på att man brutit mot lagen?!
Citera
2018-12-11, 16:04
Medlem
develis avatar
Citat:

Jag får instämma med annan skribent - du har uppenbart problem med läsförståelsen.
Jag skrev om den diskussion som förelöpte och att hans motivation att skriva en bok vet endast han allena.
Det vill säga: inte ett ord om att det är Möllers ensak.

Att sen rapa det som redan står i tråden är fullständigt ointressant.
vi VET att han är under utredning.
vi VET att det är för att utreda ev. brott mot tystnadspikten.
Vi VET vad straffsatsen är om han döms.

... och det återstår att se. Blir han dömd får han stå sitt kast.
Citera
2018-12-12, 07:24
Bannlyst
Citat:
Jag får instämma med annan skribent - du har uppenbart problem med läsförståelsen.
Jag skrev om den diskussion som förelöpte och att hans motivation att skriva en bok vet endast han allena.
Det vill säga: inte ett ord om att det är Möllers ensak.

Att sen rapa det som redan står i tråden är fullständigt ointressant.
vi VET att han är under utredning.
vi VET att det är för att utreda ev. brott mot tystnadspikten.
Vi VET vad straffsatsen är om han döms.

... och det återstår att se. Blir han dömd får han stå sitt kast.

Absolut inte, författaren är mycket öppen med det du kallar hans motivation till att skriva sin bok. Han håller ju föreläsningar om boken, eller höll innan han blev under utredning.

Motivationen är enkel, Møller vill bl a ge sin bild och inte medias bild av mordfall.

Citat:
- Jeg ønsker at bidrage til at tegne et retvisende billede af disse grove forbrydelser, så læserne ikke kun kender dem fra medierne. Jeg vil gerne være med til at mane befolkningens ofte unødvendige frygt for vold og kriminalitet i jorden.
Senast redigerad av don.t 2018-12-12 kl. 07:30.
Citera
2018-12-12, 07:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Absolut inte, författaren är mycket öppen med det du kallar hans motivation till att skriva sin bok. Han håller ju föreläsningar om boken, eller höll innan han blev under utredning.

Motivationen är enkel, Møller vill ge sin bild och inte medias bild av mordfall.
Är du pratsjuk så kan du väl iaf leverera nåt med substans.
Han får skriva i vilket ändamål han vill, ska läsa boken och om den är intressant återstår att se.
Det är en vanlig bok och inte nåt världssensationellt.
Citera
2018-12-12, 07:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Motivationen är enkel, Møller vill bl a ge sin bild och inte medias bild av mordfall.

- Jeg ønsker at bidrage til at tegne et retvisende billede af disse grove forbrydelser, så læserne ikke kun kender dem fra medierne. Jeg vil gerne være med til at mane befolkningens ofte unødvendige frygt for vold og kriminalitet i jorden.

Det där var kul. Genom att måla upp en grafisk, detaljerad och ocensurerad bild av några av Danmarks värsta mordfall, så vill Møller "mana befolkningens ofta onödiga fruktan för våld och kriminalitet ner i jorden". ("Mana ner i jorden", förresten. Har han läst för mycket Margit Sandemo..?)
Citera
2018-12-12, 08:15
Bannlyst
Citat:
Är du pratsjuk så kan du väl iaf leverera nåt med substans.
Han får skriva i vilket ändamål han vill, ska läsa boken och om den är intressant återstår att se.
Det är en vanlig bok och inte nåt världssensationellt.

Det är väl substans du får. Svart på vitt. Du påstår ju att Møllers motivation är hans allena men jag talar om för dig att han mer än gärna talar om varför han skrivit av sig.

Citat:

Det där var kul. Genom att måla upp en grafisk, detaljerad och ocensurerad bild av några av Danmarks värsta mordfall, så vill Møller "mana befolkningens ofta onödiga fruktan för våld och kriminalitet ner i jorden". ("Mana ner i jorden", förresten. Har han läst för mycket Margit Sandemo..?)

Ja det kanske inte var den mest genomtänkta kommentaren

Hursomhelst så säljer Møller böcker och mycket tack vare att han blev under utredning för att ha brutit tysnadsplikten och frågan är faktiskt om det inte är så att andra trycket av boken är fri från övertramp vad gäller tysnadsplikten.

Som sagt var redan, Møller rev ju ut sidor men vad och varför vet man inte, förlaget och Møller vill inte prata om det i media utan drar valsen slutgiltig redigering. Inte heller vill man säga hur många upplagor av boken som har en sida extra. Det är nog ingen vild gissning att anta att de första tryckta upplagorna av boken innehåller ev felaktigheter och andra trycket är "felfri" och en sida mindre...

Citat:
Allerede inden udgivelsen den 24. oktober var bogen så efterspurgt rundt om i landet, at andet oplag blev sendt til tryk.
Citera
2018-12-12, 08:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är väl substans du får. Svart på vitt. Du påstår ju att Møllers motivation är hans allena men jag talar om för dig att han mer än gärna talar om varför han skrivit av sig.

Ja det kanske inte var den mest genomtänkta kommentaren

Hursomhelst så säljer Møller böcker och mycket tack vare att han blev under utredning för att ha brutit tysnadsplikten och frågan är faktiskt om det inte är så att andra trycket av boken är fri från övertramp vad gäller tysnadsplikten.

Som sagt var redan, Møller rev ju ut sidor men vad och varför vet man inte, förlaget och Møller vill inte prata om det i media utan drar valsen slutgiltig redigering. Inte heller vill man säga hur många upplagor av boken som har en sida extra. Det är nog ingen vild gissning att anta att de första tryckta upplagorna av boken innehåller ev felaktigheter och andra trycket är "felfri" och en sida mindre...

Usch, jag är gräsligt nyfiken på vad som står där om Ubåtsfallet... Men jag måste vara ståndaktig; jag tänker inte stödja honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in