Citat:
Ursprungligen postat av
tartkennet
Då är det nog så att det inte funkar på min tv helt enkelt.
Ja jag har ju kikat lite på den och även tvip 410/412. Inte bara för att 605 stödjer 4k, men borde det inte ha lite bättre prestanda och därmed bara lite rappare i kanalbyten osv?
410/412 kör ju Android 4.4 och det var ju ett tag sedan i Android-världen.
Tvip och Mag är inte android-boxar i den bemärkelsen. Dom kör sin android/linux blandning och när du slår igång boxen kommer du direkt till iptv. (Förutom Mag410 som är sjukt dyr med tanke på innehållet). Dom två märkena är uppbyggda endast för iptv tittande.
Ska du ha en android-box ska du kolla åt annat håll än Mag och Tvip. Jag och några till kör t.ex en Amazon Fire TV stick som funkar klockrent. Jag valde den mest pga av priset och att den är så smidig ta med när jag ska iväg. Och för att smartfunktionen är riktigt kass på min tv så nu får jag den delen via stickan...
Ps. Döpte Mag sin 410 till just det för att förvirra kunder ännu mer? Nu finns både Mag410 och Tvip410...
Edit: jag säger inte att Mag/Tvip är dåliga. Tvärt om är det bra boxar. Men inte om du är ute efter en android-box där du kan lägga in appar och grejer.