Citat:
Ursprungligen postat av
DEF1
Kan det vara något med ventilationen?
När är huset byggt?
Finns det andra grannar som har liknande problem?
Jag bodde en gång i en lägenhet där det ibland ”brummade” och det visade sig vara ventilationen som lät ibland. Vet inte varför. Det höll inte på hela tiden och inte så ofta. Jag slutade fundera över det och så upphörde det bara. Vet inte vad i ventilationen det var. (Det var en gammaldags ”självdrag”, med galler framför. Huset byggt ca 40-tal gissar jag)
Nu har det gått 1 jävla år om 3 dagar.
Det har lugnat ner sig rejält sedan sen höst. Men senast för någon timma sedan, när jag dragit på en låt.
Men bara en då listan var påbörjad 10 min innan.
Sen hörs det där fucking jävla ljudet, hur många varianter det varit skulle ta för mycket onödig energi. Men det lilla som inte är nedskrivet eller inspelat har jag 100% i huvet. Närminnet må vara bedrövligt men annars "sinnessjukt bra"
Kan sinnessjuka vara självironiska och komma ihåg och berätta i detalj? Nej.
Så var ju tanken att det skulle bli.
Men dessa fega kräk till clowner har uppenbarligen så mycket tid till lilla mig att Bara Det är... vete fan finns inga ord.
Det tog ett jävla tag och en envishet från min sida INGEN kunde räknat med.
Nu fattar nog alla. Men föreningen är så flata att topplocket brann efter 11 månader.
Att man "lyckats" så pass bra, berodde i början, på att mina rutiner var exakt lika varje dag. Då man tyvärr inte är så aktiv när man nyss sprungit rakt in i väggen med händerna på ryggen och utan tandskydd.
Nu finns inga rutiner alls.
Just därför gör ju de här patetiska jävlarna misstag hela tiden.
Hur normalt är det som nyss. Med alla fönster stängda och musik på medelhög (+) volym i 8m2 kunna hörs ljud, som låter som det kommer utifrån.
Men eftersom jag bara spelade EN låt mot 10-15 så hörde jag 100% (likt flera gånger innan) hur det där ljudet, likt ett flygplan som flög förbi. Vilket inte är onormalt hemma.
Men de där jävla planen måste vara extremt ovanliga.
Hur kan ett plan låta:
80 i 5-10 sekunder utan skillnad.
Men gå från 80-0 på TRE 3! sekunder när min studio tystnade tvärt?
Nej för det är helt fysiskt omöjligt.
HUR kan en ljud låta som det kommer utifrån när det utan tvekan kommer från en granne som styr ljuden?
Vet inte om möjligen min musik efter en viss volym startar något skit som sedan tystnar när MIN musik går ner?
För då det hänt kanske 50-100 gånger på några månder så skulle man ju behöva vara otroligt aktiv.
Men Inget förvånar mig eller låter konstigt längre. Det är så bissart.
Vet att de läst här för den har jag insett då idioterna kommenterat "genom väggar och tak". Men inte varit hemma vilket bara kan betyda att man gör allt på avstånd.
Det finns INGEN annan förklaring.
Men det är en liten grupp riktigt patetiska svennar delux som inte sagt halvåtta hos eller till mig.
Jag har dock försökt ringa men hux flux hade ingen sitt nummer kvar på alla kända sidor.
Helt seriöst. Om någon nu orkat läsa hit.
Jag är inte tokig mer än på dessa as.
Det borde alla med IQ över 65 inse.
Då kan man inte formulera sig så här.
Även om jag slarvar, har sovit lite och druckit några öl.
De där korkade och psyksjuka jävlarna har gått på fel fucking häst!
Det fattade mina polare för 6 mån sen.
Som jag sa till Polisen som kom då jag efter 11 månder lackade och råkade tydligen "knacka lite för hårt" på dörren under.
JAG LJUGER BARA FÖR ATT KOMMA UNDAN NÅGOT JAG GJORT.
Inte för att skapa problem jag varken orkade, såg någon lust i eller någon som helst vinning på.
Skulle någon lägga 120.000 på sin hemmastudio, på 1.5 år och runt 14 timmar om dygnet. För att sedan börja hitta på helt jävla sjuka saker?
Två månader senare?
Något som efter min blyga påhälsning inte synts den dess.
Min lilla teori är att man låtsas hyra ut sin lägenhet. Till någon som kan vara en lillebror eller nära vän.
För att köra på i samma anda.
"Som syrran gjorde innan"
Men det där var oplanerat och stressat.
Så man gjorde bort sig igen.
Vilket nog var 10:e gången.
Jag har gjort det EN gång här.
Men fick nog mest problem.
Något jag tänker få ogjort.
ALLA HAR EN GRÄNS.
Min nåddes. I vanliga fall hade det skett redan i december 2017. Om jag hade varit med i matchen
Jag vill faktiskt, av ren nyfikenhet,
få veta hur man kom fram till A L L T.
Det är totalt unikt för mig i alla fall!
TWILIGHT ZONE
m e e t s
T W i n p e a K S
i n f u c k i n g
W O N D E R
L A N D
Men inte ens när två poliser kliver på ljuger jag.
De ville gärna titta lite och jag bad dem stiga på. Hela vägen in i studion som man uppenbart blev totalt överrumplad utav. Fick fan tillochmed lyssna 1 min på låten jag höll på med...
GästVÄNLIG som få...
Då kom alltså poliserna max en kvart efter att jag råkat knacka lite för hårt och förklara att hans pappa är hans mamma.
Eller något sånt...
Helt jävla tvärlugn.
Jag hade ju kunnat blåljuga!?
Vägra öppna etc etc...
Men jag står för min misstag.
Skapar dessutom närmast aldrig problem för andra. Medvetetet i alla fall...
Nej nu har jag rensat mitt hat och glider hem till studion och fortsätter.
Som man gör lixom...