Citat:
Ursprungligen postat av
Ewynne
Att fortsätta slira runt på appen är väl ingen typisk tjej- eller killgrej. Kontentan av sådant beteende är att folk söker ”den rätta” och nöjer sig inte med ljummen mjölk. Jag är 35, men oavsett att mitt yttre är bra för åldern så vet jag att jag för många män anses vara ljummen mjölk. Och det kan vara en anledning till att det sliras vidare på appen. Det kan finnas 1000 andra anledningar också.
Det verkar som det ser ut så för dig? Ett evigt dejtande
Det kan väl vara så att man söker seriöst och är tydlig med det för att ’sålla’ de som vet att de inte är intresserade av mer än sex. Sen att om jag går på dejt och märker att vi klickar bra som vänner så innebär väl inte det nödvändigtvis att jag skulle ha andra intentioner än det jag egentligen söker. Det dök upp en härlig snubbe som jag bara inte vill pussa på. Och vill han inte pussa på mig heller så har jag hittat något bra på vägen som inte är dead end till det jag egentligen söker.
Jag swipar dock vänster på de som inte har text eller som bara uttrycker sig i emojis. Eller som radar upp tre intressen och inget mer. Kort sagt: swipar vänster på ointressant texter även om snubben ifråga ser bra ut.
Går det bra för dig att citera eller :P
Så typiskt Bruno att lyckas träffa rätt med sin analys, som gick ut på att du och en till kvinna i tråden tror sig kunna ro hem högre rankade killar, när de killarna på sin höjd kan tänka sig ha sex med er. Istället för att acceptera att du de facto är 35, inte är din prime längre och bara för att du får ett högerswipe av en attraktiv kille så behöver det inte betyda att det är den typen av kille du rimligen kan få till en relation ihop med.
Och nej, inget evighetsdejtande för min del.
Men du ska veta att 90% av alla tjejer antingen skriver ut att de söker seriöst eller säger det när det kommer på frågan, med andra ord säger det ingenting eftersom det inte motsvarar verkligheten. Att ha en sådan text på sin presentation blir då snarare att du sviker dina ord om du nu skulle känna för att göra mer "oseriösa" saker med personen. Istället för att vara öppen för hur det kan tänkas utvecklas. Jag förstår inte vad som är problemet med det. Det är inte direkt att en kille som bara vill knulla kommer skrämmas av att en tjej skrivit "söker seriöst" om han anser att hon ser tillräckligt bra ut ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Snappen var temporär fakeaccount. Bilderna raderas sålänge hon inte screenshotat är ju samma med imgur. Alltså kan hon inte bevisa att länkar är specifikt kopplad till just min bild. Ip adress från snap kan hon endast få via polis. Om den varit äkta men då ska ju ett brott begåtts också. Förövrigt raderas sådana uppgifter å efter ett tag. Ligger inte kvar på deras servrar.
Oj, hur orkar du skaffa ett fejk-snapkonto och radera det för en tjej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brottinator
Jag var på min första dejt igår där jag blev TOTALT lurad. Alltså herregud vilken skillnad det var. Och jag hade ändå hittat henne på Facebook innan. Förstår verkligen inte hur hon lyckats med bilderna, som var bara ett par månader gamla.
Grejen är att vi hade det svinkul och hon är ju söt. Men på bilderna var hon snygg, smalare i ansiktet, såg ut att ha ovanligt stora ögon(något jag är svag för), större läppar och bra hy. Känns jätteskumt för när vi chattar och under hela dejten utstrålar hon sån himla självsäkerhet och verkar jordnära. Familjär, jobbar som förskollärare, intelligent, rolig. Hela köret liksom. Fattar verkligen inte hur man ens vågar göra sådär..
Jag vet inte hur jag ska göra nu. Hennes utseende växte verkligen under kvällen tack vare hennes personlighet och vår kemi. Men det skaver som faaaan det där.. Hade inte mage att säga som det var när hon i slutet frågade ”var jag som du trodde?”. Utan jag svarade bara ja men pratade då bara om hennes personlighet. Jag kommer ju dock behöva ta upp detta, om jag väljer att fortsätta träffa henne.
Jääävla skit.. Sa ju mest på skoj här i tråden innan dejten ”nu återstår det bara att hon är mästerfotografen i stövlar”.. Tji fick jag 😂
Låter verkligen som ett klockrent snapchatfilter. Om hon nu inte hade lika stora ögon eller bra hy så har jag även svårt att köpa att du inte ens kan resonera kring att det kan ha varit det hon har använt. Bland tjejer 18-23 använder väl 90% filter. 23-30 är det fortfarande omkring 25% som har det på minst någon bild.
Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Någon som varit med om det motsatta, d.v.s. ser mycket bättre ut än på bilderna? Har hänt mig en gång. Fantastiska ögon och uppsnofsad utan att det blir onaturligt. Hade faktiskt tänkt swipa vänster, men är så glad att jag inte gjorde det.
Hänt flera gånger. Eller kanske att de bara haft väldigt få/diskreta bilder, sedan när man träffade dem så tappade man hakan. Alltid lite extra bra känsla, eftersom man vet att väldigt många andra missat henne.