Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
Givetvis.
Min poäng var inte att lägga argumentet "men alla vi män då ;(" utan mer en undran över om unga kvinnor mår sämre än andra grupper i samhället?
Och därav tog jag självmordsstatistik som exempel. Jag blev lite förvånad när jag fick reda på att äldre män är överrepresenterade.
En anledning till att äldre män är överrepresenterade kan vara att de inte är särskilt benägna till att söka någon hjälp överhuvudtaget, de förminskar ofta alla problem till att de inte är nog illa att behöva ”störa” sjukvården med.
Kvinnor överlag söker sig oftare till sjukvården, även om de oftare också inte blir tagna på allvar.