Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-11, 23:07
  #121
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
finns inga krav,
bara val..

Det ligger nog mycket sanning i detta.

Det finns för många val, så de aldrig blir nöjda och fixerar sig på sitt egna för "rätt" val ska dyka upp snabbare.
Citera
2018-12-11, 23:45
  #122
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag har oftast rätt i de mesta jag säger. Någon gång kan jag ha fel, absolut men även här på forumet har jag oftare rätt än andra. Människor vill sällan erkänna att någon har mer kunskaper än dem eller slutledningsförmåga (och då såklart inte att jag har det eftersom det ofta visar sig att andras tvärsäkra påståenden varit fel bredvid mina) För det behöver du inte försöka angripa min vikt med dina projicerade härskartekniker att frångå ämnet, precis som så många av er män gör eftersom ni tror att kvinnors utseende är något ni har makt över. Det är sådant som visar hur värdelösa era komplimanger är eftersom även de är härskartekniker ni utövar med tanken om att göra förtjänst på att smickra en kvinna eller flicka. Jag ser att många av er därmed inte ser hur ni själva ser ut eftersom ni tror att ni är domarna över det motsatta könet.

Jag är lika smal och graciös som jag har fler rätt än vad du har. Inte en enda ung man har sexmördats av en främmande, äldre kvinna sedan Lisa Holm. Jag är införstådd med att du inte förstår helheter. Du fabulerar idéer om saker, fenomen och människor men hur starkt du än vill framföra dem,, så har det de inte för den sakens skull någon substans av värde. Mitt utseende och vikt är ett tydligt exempel nog.

Man får gratulera till din grandiosa självbild. Det är vanligt att äldre kvinnor från livets hårda skola har en sån. Den är oftast felaktig, men avundsvärd. Du är en besserwisser som troligen är väldigt ensam, men intalar dig själv att det är självvalt. Och du är den sista som skall dra offerkort vad gäller härskartekniker när jag ber dig lägga av med dem själv. Du förtjänar må dåligt.
Citera
2018-12-11, 23:50
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Där har du fel tyvärr. Det är krav. Så ser unga tjejer detta. Därför många mår så extremt dåligt av detta. Många skär sig själva och har självskadande beteende. För de känner att de inte kan leva upp till förhoppningarna och kraven som ställs på dem.

Toxisk feminitet alltså.
Citera
2018-12-11, 23:51
  #124
Medlem
Mooomintrollets avatar
Hårda ord där mot Ordmoglig men kan det vara vad hon behöver för att vakna? Kanske
Citera
2018-12-12, 01:49
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Man får gratulera till din grandiosa självbild. Det är vanligt att äldre kvinnor från livets hårda skola har en sån. Den är oftast felaktig, men avundsvärd. Du är en besserwisser som troligen är väldigt ensam, men intalar dig själv att det är självvalt. Och du är den sista som skall dra offerkort vad gäller härskartekniker när jag ber dig lägga av med dem själv. Du förtjänar må dåligt.
Att vara medveten om att män på nätet använder härskartekniker och kunna svara dem efter deras egen medicin, är långt ifrån att ha en grandios självbild.

Jasså? Jag håller på med en hemsida som handlar om att må bra oavsett vad, att kunna njuta av ensamhet och att trivas i livet. Där finns inte ett uns av härskartekniker och för att sådana som dig inte ska få utrymme, kommer det vara omöjligt att kommentera. Läs gärna någon gång så kanske du lär dig annat än att försöka trycka ner andra för att må bra.

Det är fortfarande härskartekniker att frångå ämnet och enbart ämna att gå till personangrepp och problematisera mig som individ när det definitivt inte är trådämnet. Men ja, människor som dig är fullständigt vidriga när ni tar ut era komplex och försöker skada andra över nätet. Det värsta är att ni är svin i verkligheten också. Till skillnad från dig, arbetar jag i mitt liv med att försöka göra sådant som kan vara en positiv förstärkning för andra människor. Är det någon som är grandios i självbilden så är det snarare den som hoppar på andra människor med fantasier om allt ifrån deras vikt, utseende till personegenskaper och dessutom försöker sparka på människor som den tror ligger ner. Fy fan för sådana människor som dig.

PS. Som flashbackare behöver jag inte göra som kvinnor över hela nätet och avstå från att besvara och istället må dåligt över alla sviniga typer. Ni kan titta på vilken attityd ni skapar hos mig inför er och liknande personer men jag ser istället på hur ni håller på överallt och den enda gemensamma nämnaren jag har med många andra som ni överöser er skit över är att vi är kvinnor och tar utrymme utan att fråga män eller dansa efter mäns pipa för att ha vår egen plats. Det är knappast JAG som är problemet, när alla möjliga kvinnor som är totalt olika mig får samma slags oönskade uppmärksamhet och med stora portioner av personangrepp, påståenden om våra utseenden, egenskaper osv. Jag råkar bara vara någon som inte tror att mobbare ska få ha lekpark på min bekostnad.
__________________
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-12-12 kl. 02:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback