2018-12-10, 17:45
Medlem
Cameltotems avatar
Synd att folk inte fattar hur meningslöst sociala medier är.

Jaa jag vet, vi har alla varit där och gjort inlägg och likes var skitkul att få.

Till slut inser man att det är helt värdelöst och rent ut sagt patetiskt.

Fokusera på de som gör dig lycklig, sluta använda sociala medier för att hävda dig och jämföra dig med andra.

De mest framgångsrika människorna håller inte på med sociala medier och folk som är lyckliga är oftast inte på sociala medier.

Det är helt meningslöst att hålla på.
Citera
2018-12-10, 18:00
Medlem
Swe1227s avatar
Det beror säkert på feminism. Tjejer måste stå upp för sig själva och tycka och tänka som media och vänner säger åt dem. Det var nog lättare förr när dom valde en man och get down and get with it.
Citera
2018-12-10, 18:02
Medlem
Mooomintrollets avatar
De har inte träffat mig ännu. Eller så har de träffat för många araber som har slagit dem. Kan vara en kombination
Citera
2018-12-10, 18:05
Medlem
hrwdtjs avatar
Det beror säkert på invandringen.
Citera
2018-12-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Där har du fel tyvärr. Det är krav. Så ser unga tjejer detta. Därför många mår så extremt dåligt av detta. Många skär sig själva och har självskadande beteende. För de känner att de inte kan leva upp till förhoppningarna och kraven som ställs på dem.

Så var det långt innan sociala medier ditt fån. Växte upp innan det fanns smartphone och varje klass hade något emo som skar sig.

Problemet är något annat. Vad är jag inte helt hundra på.
Citera
2018-12-10, 18:09
Medlem
Jellohs avatar
Nu skall jag svära i genuskyrkan, men kvinnor är i högre grad än män neurotiska personligheter och med detta följer en högre grad negativa känslor. Följden blir att fler tjejer än killar "mår dåligt".

Och så inaktiviteten på det, själv är jag trött på alla tjejer på mitt gym som står i vägen och kollar telefonen, och dessa är ändå de "aktiva".
Citera
2018-12-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Självfallet men man måste fortfarande inte lyssna på dem eller tillåta dem att ha inflytande på sin egna karaktär. Det man tänker är som följande "gud vilken dum jävel" stänger fönstret och undviker allt som har med hen att göra som pesten samt relaterade sidor som normaliserar sånt sjukeri kring mänskligt beteende. Resultat är att man värnar om sitt egna välmående

Du pratar som att kvinnor skulle ha eget kritiskt tänkande och en förmåga att bruka logik.

Försök igen.
Citera
2018-12-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
För samhället håller på att gå åt helvete och ingen får tala om det i verkliga termer.

Skolan faller, sjukvården faller. Det finns ingen polis som kan utreda brott. Samhället går mot kaos och det börjar sätta sig i människorna nu. Jag tror att tonåringar är först att drabbas och då först tjejer.

När jag var tonåring:

... så var det en kille och tjej (killen 13 år, tjejen 14 år) som hade sexmöten i skolan. När det kom fram så separerade lärarna på paret och dom fick båda resten av läsåret gå till kuratorn.

... så var det en kille som sexmobbade en tjej. När det kom fram till dom vuxna i skolan så fick han byta skola omgående (samma dag).

... så var det några som hade svårt i skolan. Dom fick speciallärare omgående och trivdes med det då dom helt plötsligt klarade skolan.

... så var det en stökig elev i skolan som man inte fick rätsida på trots att man gav honom några chanser. Innan man märkte att det började störa oss andra elever så flyttade man honom till BUP. När han några månader senare hälsade på oss andra igen så var han lugn, harmonisk och glad. Han berättade att han fått det jättebra.

... jag har hur många historier som helst där man identifierade ett problem och sen löste det ganska smärtfritt.

Hur fungerar det idag:

... en tonårstjej blir våldtagen på skolan. Medans detta sägs utredas så tvingas tjejen att gå i samma skola som våldtäktsmannen. Återigen så blir hon grovt våldtagen på skoltoaletten.

... en tonårstjej blir sexuellt utnyttjad av en afghan på sitt konfirmationsläger. När våldtäktsmannen blir dömd så börjar medelålderstanter från facebook-gruppen #jagärhär att jaga den sexuellt utnyttjade tonårstjejen och kalla henne för äcklig hora, slyna etc.

... en tonårstjej blir våldtagen på toaletten till en tågstation och polisen låter bli att utreda trots att man vet vem han är och hur man får tag på honom så bryr polisen sig inte ens om att förhöra honom. Den våldtagna flickan tvingas möta honom ute när han hånler åt henne.

... en tonårstjej (11 år så inte ens tonåring är hon) blir våldtagen och polisen lägger ner fallet trots att man även där vet vem afghanen är. Även hon rapporteras ha tvingats möta en hånleende afghan som varit i fittan på henne.

För att inte tala om alla barn som sitter hemma från skolan idag. Dom har behov av specialpedagogik, mindre klasser och annat. Sånt som man förr i tiden ordnade samma dag upphovet uppstod (i dom allra flesta fall).

Frågar du verkligen varför tonårstjejer mår dåligt idag?

Bra förklarar. Jag håller med om allt. Det har hänt otroligt mycket de senaste 20 till 30 åren.
Citera
2018-12-10, 18:18
Medlem
Mooomintrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Nu skall jag svära i genuskyrkan, men kvinnor är i högre grad än män neurotiska personligheter och med detta följer en högre grad negativa känslor. Följden blir att fler tjejer än killar "mår dåligt".

Och så inaktiviteten på det, själv är jag trött på alla tjejer på mitt gym som står i vägen och kollar telefonen, och dessa är ändå de "aktiva".

MIn upplevelse är att de flesta svenska tjejer är väldigt aktiva. Går man på gym skulle jag vilja säga att man är del av de 10% som är mest inaktiva i landet. Det är faktiskt en väldigt hög standard i Sverige
Citera
2018-12-10, 18:20
Bannlyst
Mår inte en massa tonårskillar också dåligt nuförtiden?
Citera
2018-12-10, 18:23
Medlem
Hegamons avatar
Kan det vara att unga tjejer och kvinnor överlag, genom sociala medier blir tillsagda att dom kan bli brandmän, en brandman med stora muskler som slår in dörrar med en brandyxa och släpar upp en slang för flera våningar?

Jag är en man och inte ens jag kan göra en sådan sak, men jag begriper att många andra män särskilt brandmän har bättre fysisk än mig och bra är väl det?

95% av kvinnorna på gatan och alla tonårstjejer har inte samma fysik som en brandman som är 30 år.

Är det att kvinnor itutas att dom visst kan bli börs-vd:ar, när det i själva verket är väldigt elitistiskt och kräver ett mått av arbetsnarkomani för att bli det?

Att kvinnor förväntas meka med bilen, klippa gräset, säga till folk på skarpen på samma vis som män gör?

Jag är man och förväntas inte kunna klippa hår, sminka mig, bli förskolelärare eller tvätta. Jag tror det är kvinnor som får vara nyttiga idioter åt feministerna, det är kvinnor som på något outgrundligt sätt ska uppfylla feministernas samtliga önskningar som fått en normal man att gå och lägga sig på soffan över ett tag, eller rent av glömma för att göra något annat. Jag vill då inte bli brandman eller börs-vd.
Senast redigerad av Hegamon 2018-12-10 kl. 18:43.
Citera
2018-12-10, 18:23
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Mår inte en massa tonårskillar också dåligt nuförtiden?

De gör det ensamma framför datorn tills folk glömmer att de ens finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in