Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Jag tror du missförstod mitt inlägg. Självklart ska vi diskutera allt som är on topic. Medlemmar kan inte bestämma vad som inte ska diskuteras, bara moderatorerna.
Jag beundrar verkligen vissa personers uthållighet för det är betydligt lättare att fajtas i medvind. Det är dock alltför lätt att tro att man är färdig med något och då är ett envist motstånd guld värt. Man tvingas att söka mer och att söka bättre. Som bekant är det inte är bra att omge sig med jasägare. Så drick du din glögg.
De kulor som Tommy Axelsson sköt iväg kommer att fortsätta att spöka. Det är astronomiskt osannolikt att gm två månader efteråt sköt med samma mycket ovanliga ammunition och att också dessa kulor hamnade så att säga i samma kvarter. Om det inte finns ett samband på något sätt, som att både TA och gm hade samma leverantör av illegal ammunition. Men det är ändå mycket osannolikt.
Gott så.
När det gäller TA:s kulor så är det självklart att de borde ha slagit ner någonstans, och hörnfönstret ligger i riktning mot mordplatsen, men hur många hundra meter uppe i luften har de varit innan de vänt?
Vilka faktorer påverkar kulornas nedslagsplats?
Hur många m/s blåste det där uppe?
Är det sannolikt att de landat så exakt i skjutriktingen, och varför har de inte upphittats under de två månader som de borde ha legat där?
Det skulle vara intressant att testa detta i en helt stabil skottstol, av den typ de använde i skjutproven.
Var de riktiga kulorna tagit vägen är ju också en fråga som måste besvaras.
De borde väl också ha legat där någonstans?
TA, hans skjutvapen och kulor borde f.ö ha kollats upp av utredningen, men det borde väl vara gjort?
Jag kan också rekommendera en genomläsning av sakkunnigutlåtandet om du inte redan gjort det.
Tycker man får ut mer av den än WL:s rapport.