2018-12-09, 16:15
Medlem
Jonipoons avatar
Jag har aldrig grtit s mycket ver ett slut i ett spel innan. Det trffade verkligen mig rakt i hjrtat och sjlen.

Storyn i RDR2 r ju helt otrolig. Vilket jvla msterverk. Fr ngra r sedan trodde jag aldrig det skulle komma ett spel som vertrffar The Last of Us i emotionell styrka, men nu har jag blivit motbevisad. Med rge.
Citera
2018-12-09, 17:28
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har aldrig grtit s mycket ver ett slut i ett spel innan. Det trffade verkligen mig rakt i hjrtat och sjlen.

Storyn i RDR2 r ju helt otrolig. Vilket jvla msterverk. Fr ngra r sedan trodde jag aldrig det skulle komma ett spel som vertrffar The Last of Us i emotionell styrka, men nu har jag blivit motbevisad. Med rge.

Grt du mer ver RDR2 n The Last of Us???

Don't get me wrong, RDR2 fick fram trar ur mig med men The Last of US...Jesus christ
Citera
2018-12-09, 17:50
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Grt du mer ver RDR2 n The Last of Us???

Don't get me wrong, RDR2 fick fram trar ur mig med men The Last of US...Jesus christ
Jamen allts, sjlva relationen mellan Ellie och Joel i TLoU slr ju alla relationer i RDR2 med hstlngder. Det r relationen mellan dom tv som slr allt annat. Dremot nr det kommer till Arthur s knns det mer som att man SJLV bygger en relation med honom, och det r ngot jag aldrig upplevt i ett spel innan.

Det r ngot srskilt med Arthur Morgan och hans de:
Citera
2018-12-09, 18:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jamen allts, sjlva relationen mellan Ellie och Joel i TLoU slr ju alla relationer i RDR2 med hstlngder. Det r relationen mellan dom tv som slr allt annat. Dremot nr det kommer till Arthur s knns det mer som att man SJLV bygger en relation med honom, och det r ngot jag aldrig upplevt i ett spel innan.

Det r ngot srskilt med Arthur Morgan och hans de:

Bra skrivet
Citera
2018-12-10, 00:39
Medlem
Reggaemans avatar
Kan inte fortstta p mitt fregende inlgg, drav dubbelpost

Har klarat storyn nu, lite allmnna funderingar

Utseendemssigt s r det bara att appldera, helvete vilket jobb och vilka detaljer det finns i den hr spelvrlden, sjukt imponerande hur alla bara flyter p och hur snyggt allting r och storyn var riktigt bra, kan inte sga att jag sgs in helt och hllet men det kan ha att gra med att man stndigt blir distraherad p vgen, bde p gott och ont.
Oavsett s r det imponerade vilket jobb Rockstar har gjort.

Sen mste jag frga, jag lste tidigare i trden om att folk bermmer spelet fr musiken, r det bara jag som knner att det knappt var ngon musik alls i det hr spelet...?
Lite lugn stmningsmusik nr man gr in i cinematic mode och lite snabbare hrdare musik nr man r mitt i ett "krig" under uppdragen men utver det tyckte jag att det var extremt fattigt med musiken i det hr spelet, lite besviken ver detta.

Svrt att riktigt prata detaljer men i det stora hela s tycker jag att spelet har levt upp ver frvntningarna
Det enda jag r lite snopen ver efter att storyn tog slut

Nr jag klarade storyn s hade jag 88,3% completion, inte illa pinkat men som sagt, man blir vldigt ltt distraherad och vill gra massa annat mellan uppdragen

Idag s spenderade jag ca 1-2 timmar med att hitta alla dreamcatchers (med Googles hjlp), vet inte riktigt vad jag frvntade mig men tyckte att rewarden p
var lite mesigt, hade jag inte anvnt Google till hjlp s hade jag inte p 100 r hittat 20 dreamcatchers... vissa r ju fan helt jvla omjliga att se om man inte vet vart de r, ngra stycken lyckades jag bara hitta om jag sg de i motljus, sjukt.

Nu ska jag ta mig an Rock Carvings och Dinosaur Bones, sen fr jag se om jag orkar gra ngot av de andra...

Blev rtt paff igr nr jag kollade p min karta, kollade runt p vad jag hade lst upp dvs det som syns p kartan och det som inte syns, jag har fr fan hela West Elisabeth kvar att utforska, efter att ha klarat storyn...jesus christ

Enligt mina stats s har jag gjort 100% av alla missions, stranger missions, bounty hunters och chance encounter i spelet s jag hoppas att verkligen att det finns saker att gra p den delen av kartan...det r ju inte en liten del man har kvar att utforska

Ang slutet p RDR2 och kopplingen till RDR
Senast redigerad av Reggaeman 2018-12-10 kl. 01:11.
Citera
2018-12-10, 01:45
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:

Utseendemssigt s r det bara att appldera, helvete vilket jobb och vilka detaljer det finns i den hr spelvrlden, sjukt imponerande hur alla bara flyter p och hur snyggt allting r och storyn var riktigt bra, kan inte sga att jag sgs in helt och hllet men det kan ha att gra med att man stndigt blir distraherad p vgen, bde p gott och ont.

Sen mste jag frga, jag lste tidigare i trden om att folk bermmer spelet fr musiken, r det bara jag som knner att det knappt var ngon musik alls i det hr spelet...?
Lite lugn stmningsmusik nr man gr in i cinematic mode och lite snabbare hrdare musik nr man r mitt i ett "krig" under uppdragen men utver det tyckte jag att det var extremt fattigt med musiken i det hr spelet, lite besviken ver detta.

Svrt att riktigt prata detaljer men i det stora hela s tycker jag att spelet har levt upp ver frvntningarna

Nr jag klarade storyn s hade jag 88,3% completion, inte illa pinkat men som sagt, man blir vldigt ltt distraherad och vill gra massa annat mellan uppdragen

Idag s spenderade jag ca 1-2 timmar med att hitta alla dreamcatchers (med Googles hjlp), vet inte riktigt vad jag frvntade mig men tyckte att rewarden p
var lite mesigt, hade jag inte anvnt Google till hjlp s hade jag inte p 100 r hittat 20 dreamcatchers... vissa r ju fan helt jvla omjliga att se om man inte vet vart de r, ngra stycken lyckades jag bara hitta om jag sg de i motljus, sjukt.

Nu ska jag ta mig an Rock Carvings och Dinosaur Bones, sen fr jag se om jag orkar gra ngot av de andra...

Blev rtt paff igr nr jag kollade p min karta, kollade runt p vad jag hade lst upp dvs det som syns p kartan och det som inte syns, jag har fr fan hela West Elisabeth kvar att utforska, efter att ha klarat storyn...jesus christ

Enligt mina stats s har jag gjort 100% av alla missions, stranger missions, bounty hunters och chance encounter i spelet s jag hoppas att verkligen att det finns saker att gra p den delen av kartan...det r ju inte en liten del man har kvar att utforska

Den strsta bristen r dock vapensystemet(som jag kommer ranta om nu) och det faktum att man inte kan gra sig av med sina vapen eller slja av dem...s trttsamt att trots att man har valt att equippa speciella vapen s har de alltid bytts ut till andra vapen nr man hoppar av sin hst...det hade inte vart ett problem om man bara sjlv ftt vlja vilka vapen man ville bra runt p, en enkel kista i sitt camp dr man kan slnga ner vapen man inte vill ha hade rckt.
Och det gr det ju inte heller lttare med att man blir ptvingad nstan alla vapen i hela katalogen under storyns gng, man har ju inget val att ha de p sig vare sig man vill eller inte

Sen gillar jag inte att man ibland blir tvingad till att anvnda sin revolver nr man egentligen vill anvnda sin hagelbssa:
Man kan equippa sin hagelbssa s att man har den p ryggen, sen kommer en cutscene och hagelbssan r borta och kvar har man bara sin revolver och pga att det r under en stressig del i ett uppdrag s kan man inte springa till sin hst fr att hmta sina vapen = Tvingad att anvnda revolver
Ett exempel p detta r i Chapter 4 nr man ska

Nej, vapensystemet hade de kunnat gra s bra mycket bttre, kunde de bara inte ha gjort ngot av tre fljande saker??
* Ge oss ett alternativ att slja vapen hos vapenhandlaren
* Ge oss en kista i ens camp dr man kan slnga ner vapen man inte vill bra p
* Ge oss en "Discard" knapp i menyn s att man bara slnger vapen
Citera
2018-12-10, 09:18
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Citera
2018-12-10, 10:42
Medlem
frantiks avatar
Citat:

Angende gngets de:
Citera
2018-12-10, 14:43
Medlem
Medves avatar
Nr det kommer till collectibles som dino ben, stone carvings och dreamcathers. Undrar ifall det spelas nt ljud nr man r nra dem? Typ som Assassins Creed nr man skulle samla flaggor.

Fr jag har liksom inte hittat nt av dem, frutom ett dino ben av en slump.
Citera
2018-12-10, 15:10
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Nr det kommer till collectibles som dino ben, stone carvings och dreamcathers. Undrar ifall det spelas nt ljud nr man r nra dem? Typ som Assassins Creed nr man skulle samla flaggor.

Snubben brukar slnga fram ngon kommentar nr man r nra en stone carving.
Det var ett tag sedan jag lirade spelet s jag kommer inte ihg om han gjorde det med dom andra sakerna.
Citera
2018-12-10, 18:35
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve

Ljud tror jag inte men handkontrollen gr en mindre vibration nr det r ngot av intresse.
Ett meddelande kommer ju upp ocks som vill att man ska trycka p en knapp fr att titta p vad det r.
Citera
2018-12-10, 22:15
Medlem
Citat:

Sen mste jag frga, jag lste tidigare i trden om att folk bermmer spelet fr musiken, r det bara jag som knner att det knappt var ngon musik alls i det hr spelet...?:]

Hller med

Sen nr det var "pop" musik med s frstrdes immersion lite fr mig

De kunde vl haft lite mer folk, bluegrass osv. Typ in game
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in