2018-12-08, 11:46
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Läste ett 20 tals sidor och vilken jävla soppa i ett mörklagt Sverige 2004!
Vem skall man lita på av all petinfo om nästan ingenting. Var själv på samma bio som Palme och kom inte ihåg ett enda ansikte nästa dag! Jag känner mytomaner som vet allt och ger sig aldrig. Välkommen till att fråga vanligt folk om något så skräckinjagande som detta, det skulle kunnat vara du.

Några stolpar: En hypnos kunnig FLÖGS IN från Lund och inte LA. Vilken journalistik för att öka spänningen i fallet och få läsare. Breaking News Nya Spår från dessa journalister som är våra budbärare i brist på annat. Tåg går snabbare men är inte lika sexigt att läsa om!

Kling&Klang ville behålla jobbet och såg ingen hotbild mot familjen som var som vem som helst, NOT!

Pappan fick pris som Årets Affärsman av DI och trodde dåden var riktade mot A-L!
Refaat El Sayed blev vald till årets svensk 1985 och föll sen pladask... Sverige är fantastiskt!

Inga spår efter ICA tyder på att han blivit upplockad av en bil då ingen sett en man i blodiga
kläder irrande hem till sin bostad i närheten. Att trädgårdsföreningen är en fin park jovisst men inte för en mördare som inte vill bli sedd och igenkänd då han även dödade A-L

Tragiskt för A-L anhöriga att PKPOLIS-idioter valsat runt så länge och inte kommit fram till något.

Vad hände med de blodiga kläderna i ravinen?

Det blev känt som ett dubbelmord med en galning som högg på allt och därför var han sjuk. Det är istället ETT mord med en GM som hade ett motiv att attackera M och A-L råkade befinna sig där. Usch, fy, äckligt med såna poliser som inte vågar se och förmedla verkligheten och skydda landets bosatta samt sätta fast skyldiga.

"Det var min kille", hahaha ett långskott till belöningen eller bara en förvirrad verbal gudinna?

Attt hitta en GM idag verkar omöjligt. Chansen är att han avslöjar sig själv om han lever eller om DNA spåret kan berätta mer men kanske även locket på där?

Allt vad vi fantiserar om är bilderna vi har av oss själva i eget huvud som vi sedan projicerar på en MGM. Finns ingen annan väg som alltid men när den hårda datan är så osäker med motiv, ålder, kläder och flyktväg så blir resultatet det som det är idag. Alltför mycket spamm om nästan ingenting och jag anklagar utredarna för detta!

Det är väl annars det som är svårt för polisen, att kartlägga bakåt när det inte finns någon koppling mellan offer och GM samt inget synligt motiv.

Man brukar kunna spåra våldsamma personer bakåt relativt enkelt, men det har inte fungerat här. Troligen för att det just är ett sådant fall där det saknas koppling och där det handlar om en person som plötsligt blir mycket våldsam. Då är det svårt.
Citera
2018-12-08, 12:06
Medlem
Link04s avatar
Om M:s pappa var kriminell. Varför då inte skjuta honom utan istället gå på hans lilla son och döda honom med en butterflykniv. Det är väl det som utredarna bedömer som osannolikt eftersom det aldrig hänt förut.
Citera
2018-12-08, 14:59
Medlem
Link04s avatar
Ett tänkbart tillstånd på GM kan vara att han hade en alkoholpsykos. Det kan röra till det rejält i hjärnan när alkoholen gått ur kroppen. Vissa kan bli aggressiva.

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/02/03/tom-upplevde-en-alkoholpsykos-jag-trodde-min-kompis-var-satan-sjalv

Om det var alkohol som utlöst en psykos så återställs personen hyfsat snabbt om man har tillgång till dämpande läkemedel. Han kan ha självmedicinerat med alkohol efter en kris och hamnat i det här tillståndet. Det skulle i så fall förklara varför han inte blivit sjuk och våldsam igen.
Senast redigerad av Link04 2018-12-08 kl. 15:04.
Citera
2018-12-08, 15:17
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Övervåld kan inträffa hos personer med väldigt dåligt ölsinne. T.ex. en halv starköl och personen är kapabel till precis vad som helst i våldsväg.

När jag lämnade ett tips till Jan Staaf angående en person från Stockholm som bott i pappans lägenhet nära ICA frågade JS mig om de som bodde i samma trappa hade hört att han festade. Eller om det fanns kvarlämnade tombuteljer i lägenheten som jag hade varit inne i och sett? Svaret blev "Nej" från mig.

Det talas om att polisen hemlighåller ngt.

Det skulle kunna vara så att det i blodet från gm fanns spår av alkohol i små mängder. Det vore fel att gå ut med den informationen av polisen om de vill han in helt ofärgade tips av allmänheten därför att det kan få folk att tro att gm är drinkare eller alkoholist.

Men frågan Jan ställde mig om det förekommit fester med alkohol (!) har fått mig att undra om gm hade spår av alkohol i blodet som återfanns på mössan och kniven.

Detta i sin tur har fått mig att dra mig till minnes att en del personer kan löpa bananas med små mängder alkohol i kroppen: det händer ngt kemiskt i deras hjärnor redan efter förhållandevis små mängder alkohol som väcker sådan aggressivitet att om den släpps lös kan det bli farligt för omgivningen.

Om vi på tråden kan utgå från att den jag tipsat om är topsad och avskriven i utredningen, enligt Link04 har polisen inga problem med detta i det här fallet, så kan jag ändå inte släppa att JS frågade om det förekom fester i den lägenhet jag tipsat om. Någon mening hade väl frågan om alkohol som JS ställde?

Här har utredare frågat om alkohol så dom har säkert haft med det som ett tänkbart scenario.
Citera
2018-12-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo

Allt vad vi fantiserar om är bilderna vi har av oss själva i eget huvud som vi sedan projicerar på en MGM. Finns ingen annan väg som alltid men när den hårda datan är så osäker med motiv, ålder, kläder och flyktväg så blir resultatet det som det är idag. Alltför mycket spamm om nästan ingenting och jag anklagar utredarna för detta!

I second that. Har Rikskrim, eller vad det numera heter, varit inkopplade eller är det fortfarande en ren östgötabusiness?
Citera
2018-12-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Här har utredare frågat om alkohol så dom har säkert haft med det som ett tänkbart scenario.
Får nästan litet pundarvibbar av det här inlägget ... Alkoholpåverkad, nikotinist, knivbärare, ljushårig ...
Är en det en finnpajsare som är i farten?
Citera
2018-12-08, 18:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Får nästan litet pundarvibbar av det här inlägget ... Alkoholpåverkad, nikotinist, knivbärare, ljushårig ...
Är en det en finnpajsare som är i farten?
Personen använder inte droger.
Citera
2018-12-08, 19:24
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Personen använder inte droger.

Njae... det är väl en egenpåhittad sanning.

Man kunde inte påvisa spår av några droger i den analys som gjordes från blod som gärningsmannen lämnat på kniven.

Det betyder just ingenting annat än att man inte fann spår av droger i just den analysen. Det utesluter inte att gärningsmannen var drogpåverkad vid gärningen och det säger inte särskilt mycket om gärningsmannens vana av att använda/inte använda droger i övrigt.
Senast redigerad av DjungelJens 2018-12-08 kl. 19:27.
Citera
2018-12-08, 20:38
Medlem
Link04s avatar
Jag och luffarjeppe vill givetvis inte hänga ut några oskyldiga personer i tråden, men när man tar med polisens bedömning så är ju alla killar som passar i signalement och har en koppling till området intressanta. Det finns ju ett gäng tänkbara personer där. Speciellt ett par stycken som är extra intressanta. En med psykosproblematik och som slutat dricka alkohol, vilket skulle kunna stämma in på profilen.
Citera
2018-12-09, 00:24
Medlem
Citat:
Jag och luffarjeppe vill givetvis inte hänga ut några oskyldiga personer i tråden, men när man tar med polisens bedömning så är ju alla killar som passar i signalement och har en koppling till området intressanta. Det finns ju ett gäng tänkbara personer där. Speciellt ett par stycken som är extra intressanta. En med psykosproblematik och som slutat dricka alkohol, vilket skulle kunna stämma in på profilen.
Ta kontakt med polisen och GW. Jag har läst denna tråd i flera år och tror ärligt att det här kan vara lösningen med de tänkbara du inte vill hänga ut. Topsas dessa så tror jag det blir matchning.
Citera
2018-12-09, 09:46
Medlem
Citat:

Förstår dina och luffarjeppes synpunkter, kan också föreställa mig att det finns kompisband osv, som kan göra att det känns jobbigt. Morden 2004 kommer att finnas som ett Linköpingstrauma så länge ingenting görs. Rädsla får inte hindra sanning och rättvisa. Vi pratar en liten 8-åring, som hade hela livet framför sig. Idag skulle han vara en ung man i bästa ålder, 20 år gammal, om han fått leva. Vi talar om A-L, omtyckt lärare, som hade många år kvar att verka inom sitt område. Vi talar om två familjer, släkter, syskon, barn, barnbarn, make, föräldrar – så många, som inte får ett avslut kanske pga någons eller någras feghet ...
Citera
2018-12-09, 11:14
Medlem
Citat:
Om M:s pappa var kriminell. Varför då inte skjuta honom utan istället gå på hans lilla son och döda honom med en butterflykniv. Det är väl det som utredarna bedömer som osannolikt eftersom det aldrig hänt förut.
Om jag hade en svart money business med pappan skulle ett skott vara osmart.
Jag får inte igen mina pengar. Pappan blev business big snabbt och det säger mycket om honom...

När jag värderar privata och business kontakter är det viktigt att veta om de super eller inte! Bygg inte vidare på det tack då tråden är nog förvirrad. Helt vanlig naturlig fråga för alla vakna.

Tittade på video med Rikskrim och blev matt. Han nämnde inte med ett ord att platsen var ett nuturligt val mellan huset och skolan eller att A-L hade en stor otur som råkade komma gående. Sånt är PK folk idag tyvärr med dina, mina skattepengar. De bara suger och suger bland godtroget folk och försöker sälja in sin business av att veta allt och göra dej beroende. Titta själv på fjanten.

Det enda som behövdes för en GM var att spana in M någon dag tidigare för att lära sig omgivningen, hemmet, skolan och tiden för att ge honom stryk, vilket det började med. Sedan gick något snett och hans kära gamla kniv kom fram oplanerat och GM blev stressad big.

Östspåret är även troligt och ingen GM på vanliga lekplatser i Link. Snabbt kasta bort kniven i panik, mössan och iväg i en bil med insikt om att det gick åt helvete och inte som planerat. ICA som mötesplats är logiskt. Vid affären, inget missförstånd med språk, minne eller dyligt.

Min nya info från video: Slagsmål innan kniven kom fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in