Citat:
Ursprungligen postat av
valter-eggon
Jag är kluven men mest positiv. Jag tycker att det är befriande att de inte behöver försöka dölja sig. Samtidigt så fanns det ju en tjusning i att de var anonyma.
Jag har träffat dem irl efter att de gick public och för min del känns det bara roligare att att veta vilka de är! Det jag lärt känna av dem är att de är väldigt glada och positiva och verkligen tror på det de gör. Hela grejen med podden är att uppmuntra tjejer att våga stå för sin sexualitet. Jag tycker att de faktiskt lyckas med det.
Det är jäkligt skevt att en kille som lyckats ligga med 100 tjejer betraktas som en hjälte och en tjej som lyckats med samma sak ses ner på och betraktas som en slampa. Det är faktiskt helt galet! Är du tjej och vill knulla så gör det då! Stå för dina val!
Den känslan förmedlar de fortfarande och det är det viktigaste.
Den här påståendet upprepas ofta men blir inte mindre fel för det.
Såhär är det:
Män tycker inte om slampor. Mindre nogräknade män anser att de funkar att ligga med vilket i sig är ett tråkigt beteende. När slampan väl vill stadga sig så kommer bara bottenskrapet bland män finnas tillgängliga, dvs töntarna som inte kan hävda sig och de antisociala som ratas av alla andra. Alternativt förblir slampan ensam. Sedan ogillar även kvinnor slampor så de har mycket svårare att få vänner än andra, just pga oron att de ska ge sig på deras män. Men det är knappast männens fel.
Omvänt:
Kvinnor gillar män som ligger runt. Det är de som ger dem status av "kungar", för det är kvinnor som bekräftar dem och väljer att ligga med dem. Andra män kan knappast dela ut denna status för hade ingen kvinna varit intresserad så spelar det ingen roll om männen så hänger på honom en krona av guld. Sedan har män ett mer ambivalent förhållande till dessa typer för visserligen har man lättare att få kvinnor om man håller sig nära dem, men samtidigt finns ju oron att de ska ge sig deras kvinnor.
Alltså:
Män kallar
kvinnor som ligger runt för
slampor.
Kvinnor kallar
män som ligger runt för
kungar. Och en podcast som denna kommer inte ändra på detta faktum. Det enda den resulterar i är att den lurar fler kvinnor att ligga runt och därmed sänka sitt värde och förstöra sin framtid.