2017-02-20, 10:31
Medlem
zBr9s avatar
I den här tråden diskuterar vi podcasten "Alla våra ligg". Om ni vill chatta om hur många ni själva legat med, och vad ni tycker om andra som legat med si eller så många eller något annat som inte handlar om podcasten "Alla våra ligg" så kan ni använda er av PM-funktionen som är inbyggd i forumet.

/moderator
Citera
2017-02-20, 14:46
Medlem
hejiors avatar
https://youtu.be/um3EmS9DKsI

The Truth About Sex: Facts You Won't Believe Are True!
Citera
2017-04-05, 12:21
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgaffel
Äh vad fan, färdigfegat, nu tycker jag mig ha tillräckligt på fötterna för att droppa min gissning: A*anda Colldén! Skitrolig bloggare en gång i tiden!

Hon är vän med både ovan nämnda Petter och fittmassösen Louise Börjes*on på Facebook och dessutom rätt i ålder (född 89 om jag inte minns fel).

Hon och parhästen Anna Dahlbäc* gjorde ett projekt som hette Dicegirls en gång i tiden, här är en gammal klipp: http://bambuser.com/v/311492?v=m
Det har ju gått sju år men visst känns rösten bekant?

Undra om Anna kan vara någon av programledarkollegorna tro? Jag ska fortsätta min research under kvällen
Haha! Så jävla snyggt gjort!!!

De hade livepodd i Stockholm igår där de avslöjade sina riktiga identiteter.

Du hade rätt på båda. Amanda och Anna. Kudos!
Citera
2017-06-07, 21:43
Medlem
apankanneringens avatar
Vad tycker ni om podden? Tappade lite för mig när jag fick veta vilka de är. Föredrog ni när de fortfarande var anonyma?
Citera
2017-06-07, 23:37
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen
Vad tycker ni om podden? Tappade lite för mig när jag fick veta vilka de är. Föredrog ni när de fortfarande var anonyma?
Jag är kluven men mest positiv. Jag tycker att det är befriande att de inte behöver försöka dölja sig. Samtidigt så fanns det ju en tjusning i att de var anonyma.

Jag har träffat dem irl efter att de gick public och för min del känns det bara roligare att att veta vilka de är! Det jag lärt känna av dem är att de är väldigt glada och positiva och verkligen tror på det de gör. Hela grejen med podden är att uppmuntra tjejer att våga stå för sin sexualitet. Jag tycker att de faktiskt lyckas med det.

Det är jäkligt skevt att en kille som lyckats ligga med 100 tjejer betraktas som en hjälte och en tjej som lyckats med samma sak ses ner på och betraktas som en slampa. Det är faktiskt helt galet! Är du tjej och vill knulla så gör det då! Stå för dina val!

Den känslan förmedlar de fortfarande och det är det viktigaste.
Senast redigerad av valter-eggon 2017-06-07 kl. 23:39. Anledning: Massa felstavningar
Citera
2017-06-08, 07:29
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Jag är kluven men mest positiv. Jag tycker att det är befriande att de inte behöver försöka dölja sig. Samtidigt så fanns det ju en tjusning i att de var anonyma.

Jag har träffat dem irl efter att de gick public och för min del känns det bara roligare att att veta vilka de är! Det jag lärt känna av dem är att de är väldigt glada och positiva och verkligen tror på det de gör. Hela grejen med podden är att uppmuntra tjejer att våga stå för sin sexualitet. Jag tycker att de faktiskt lyckas med det.

Det är jäkligt skevt att en kille som lyckats ligga med 100 tjejer betraktas som en hjälte och en tjej som lyckats med samma sak ses ner på och betraktas som en slampa. Det är faktiskt helt galet! Är du tjej och vill knulla så gör det då! Stå för dina val!

Den känslan förmedlar de fortfarande och det är det viktigaste.

Den här påståendet upprepas ofta men blir inte mindre fel för det.

Såhär är det: Män tycker inte om slampor. Mindre nogräknade män anser att de funkar att ligga med vilket i sig är ett tråkigt beteende. När slampan väl vill stadga sig så kommer bara bottenskrapet bland män finnas tillgängliga, dvs töntarna som inte kan hävda sig och de antisociala som ratas av alla andra. Alternativt förblir slampan ensam. Sedan ogillar även kvinnor slampor så de har mycket svårare att få vänner än andra, just pga oron att de ska ge sig på deras män. Men det är knappast männens fel.

Omvänt: Kvinnor gillar män som ligger runt. Det är de som ger dem status av "kungar", för det är kvinnor som bekräftar dem och väljer att ligga med dem. Andra män kan knappast dela ut denna status för hade ingen kvinna varit intresserad så spelar det ingen roll om männen så hänger på honom en krona av guld. Sedan har män ett mer ambivalent förhållande till dessa typer för visserligen har man lättare att få kvinnor om man håller sig nära dem, men samtidigt finns ju oron att de ska ge sig deras kvinnor.

Alltså: Män kallar kvinnor som ligger runt för slampor. Kvinnor kallar män som ligger runt för kungar. Och en podcast som denna kommer inte ändra på detta faktum. Det enda den resulterar i är att den lurar fler kvinnor att ligga runt och därmed sänka sitt värde och förstöra sin framtid.
Citera
2017-11-22, 07:59
Medlem
igl0s avatar
Vem är tjejen som blivit våldtagen av 300 pedofiler i senaste avsnittet? Måste väl finnas hur mycke anmälningar som helst
Citera
2018-02-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Vem är tjejen som blivit våldtagen av 300 pedofiler i senaste avsnittet? Måste väl finnas hur mycke anmälningar som helst
Det framgick i avsnittet att de ansvariga avtjänar fängelsestraff. När det gäller de 300 kunderna antar jag att bevisläget är helt omöjligt. Intervjupersonen är idag aktiv i en stödorganisation för övergreppsoffer: https://www.vivagar.com/bakgrund-1

Stor humor med den småländska sur-transan som blev intervjuad. Svarar först "Ja", "Nä", "Nä", "Jo" på allt... sen på frågan hur det är att ha sex: "...skööönt?". Soft typ!

Avsnittet med en eskorttjej får nog kategoriseras som ett bottennapp, dock. Eskorten berättar att killarna är trevliga, att hon oftast njuter av sexet och att hennes privata sexliv funkar bra. Varpå programledarna avslutar med att understryka hur hemskt det är med prostitution och att sexköpslagen är helt nödvändig. Men vad fasen, man ska väl inte begära att tjugoåringar är kapabla till någon slags analys.

För den som önskar en mer vuxen behandling av modern prostitution kan jag rekommendera P3:s reportageserie: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3940
Citera
2018-04-25, 23:04
Medlem
NiccoJs avatar
De var med i breaking news ikväll, så jävla slitna de ser ut på utsida, hur slitna de är på insidan vill man inte tänka på... de har smakat mången negerpåk.
Citera
2018-05-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Larvigt effektsökeri. Tror inte den kommer vara populär särskilt länge.

"Alla våra ligg nominerad till Årets Podcast på Guldtuben 2018"
Citera
2019-01-09, 09:45
Medlem
Säger bara OMG vilken podd
Citera
2019-01-10, 11:17
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Mer cringe eller WT än så här blir inte en pod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in