2018-12-07, 18:43
  #13465
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Lusselelle tog slut på 30 minuter i Nordstans butik, och det var tydligen kö till PK-huset för att köpa den. Skumt, för jag tycker inte att den är så fantastisk. Lite rolig kanske, men då köper jag hellre folkölen.

Blev en Ten Fidy och 3 Valsviken för min del. Kul med två brutöl i släppet också, hade missat Carnegies variant.
haha, nä så bra är den verkligen inte, folk har ju varit galna över den.

blev lite golden blend och samichlaus för min del.
Citera
2018-12-07, 19:45
  #13466
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Brukar Brut-IP’orna vara så galet prissatta i övriga världen? 180 spänn för att testa’t var ju i saftigaste laget.
Var någonstans testade du?
Citera
2018-12-07, 20:02
  #13467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Var någonstans testade du?
Tror hen syftar på att de som systemet släppte idag kostade 179 kronor flaskan.
Citera
2018-12-08, 16:09
  #13468
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Lusselelle tog slut på 30 minuter i Nordstans butik, och det var tydligen kö till PK-huset för att köpa den. Skumt, för jag tycker inte att den är så fantastisk. Lite rolig kanske, men då köper jag hellre folkölen.

Blev en Ten Fidy och 3 Valsviken för min del. Kul med två brutöl i släppet också, hade missat Carnegies variant.
På PK-huset var det kö ut genom entrén, dock pga vinsläppet. Köpte på mig nästan allt från släppet denna gång på ren impuls, dock inte Bernardus och Duponts öl. Blev för nyfiken helt enkelt, men ser egentligen bara fram emot Golden Blend.

Kul för övrigt att europeisk öl växer i små partier. Detta är en helt ovetenskaplig observation, men upplevelsen är att det släpps färre jänkare än för ett par år sedan.
Citera
2018-12-17, 16:20
  #13469
Medlem
KahlanAmnells avatar
Uschusch, Erikbergs Julöl var ingen höjdare alls. Inte ens lite god.
Citera
2018-12-17, 19:00
  #13470
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Uschusch, Erikbergs Julöl var ingen höjdare alls. Inte ens lite god.
Det är ju Carlsberg så då blir det som det blir.
Jag har testat Pripps och Falcon julöl med dåligt resultat och Eriksberg lär inte vara bättre.
Citera
2018-12-17, 19:31
  #13471
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Det är ju Carlsberg så då blir det som det blir.
Jag har testat Pripps och Falcon julöl med dåligt resultat och Eriksberg lär inte vara bättre.

Gillar dock vanliga Eriksberg så tänkte att julvarianten kanske var trevlig att smutta på så jag köpte två. Den andra var godare dock.

Edit: Men fortfarande ganska kattpissig
Citera
2018-12-19, 14:19
  #13472
Medlem
gato12s avatar
Nån som provat årets Midvinterbrygd...? https://www.systembolaget.se/dryck/ol/mysingen-midvinterbrygd-1773201

Den ska vara lite ...speciell i år. Lite annorlunda smak än brukligt
Citera
2018-12-21, 10:05
  #13473
Medlem
Trevligt släpp i januari; 3F Hommage, Ten Fidy BA och CBS. Det blir dyrt, så tur att december har varit billigt. :-)
Citera
2018-12-21, 15:55
  #13474
Medlem
Jag är inte så insatt så jag förstår inte varför man betalar 80 kr för en liten burk
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/mikkeller-goran-1133515
Citera
2018-12-21, 16:21
  #13475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Trevligt släpp i januari; 3F Hommage, Ten Fidy BA och CBS. Det blir dyrt, så tur att december har varit billigt. :-)

Håller med, riktigt bra släpp 👍 Det gäller att hålla i pengarna under mellandagarna.
Ingen Zhukov för din del?
Citera
2018-12-21, 17:35
  #13476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Jag är inte så insatt så jag förstår inte varför man betalar 80 kr för en liten burk
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/mikkeller-goran-1133515
Ok, tack för ett givande inlägg i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av karies15
Håller med, riktigt bra släpp 👍 Det gäller att hålla i pengarna under mellandagarna.
Ingen Zhukov för din del?
Mjae, jag är faktiskt ingen stoutmänniska. Försöker ändra på det dock. Jag har ett gäng jag ska dricka under julen, och tycker jag bättre om det så blir det nog en Zhukov. Jag gillade KBS så förhoppningsvis gillar jag CBS också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in