Citat:
Ursprungligen postat av
MuscleShark
Du har såklart rätt att ha dina egna åsikter, men jag håller inte med att det endast ger en lite skjuts.
Jag ser att ni redan diskuterat det, men det är ju så att aas t.ex. (om vi bara tar det som exempel) inte bara ökar muskelmassa och styrka, utan också har den fördel att du kan träna snuskigt hårt och återhämta dig dubbelt så fort.
Kan du träna oftare och hårdare så ger det såklart inte bara en lite skjuts utan ganska stor.
Jason Blaha är en utmärkt källa. Skämt å sido

Även om jag läst en liknande studie som du nämner för flera år sedan så skulle jag gärna vilja ta del av studien om du kan finna den.
Kolla på ncbi, där borde den finnas.
Han refererar till en studie om detta. Därför som jag länkade videon, och inte för hans personliga åsikt. Men jag fattar vad du menar. Mannen är i övrigt en clown av rang, men här har han rätt.
Har försökt leta efter studien sedan igår men så jävla svårt att veta exakt vilket sökord man ska söka på. Jag fick själv studien länkad så jag vet inte hur och vart jag ska leta här näst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Milton-E
Kommer fusket ta död på intresset för längdskidåkningen? Norges missbruk av astmamedicin, Rysslands statsdoping av sina åkare, dopingdömda Johaug tillbaka etc.
Johaug har vunnit allt hon ställt upp i hittills och idag vinner hon helt överlägsen i sann Muhlägg-anda. Går det ens att se på damernas distanslopp utan att tänka på hennes historia med doping.
På herrsidan är samtliga topp-tio från Norge och Ryssland. Sex norrmän och fyra ryssar gör upp om dom första 10 platserna i något som liknar en landskamp mellan två länder.
Idag är intresset fortfarande stort i Norge, Sverige, Finland och Ryssland men i övriga Europa börjar det mer och mer försvinna. Minskade tittar-siffror, sponsorer som överger sporten, nu senast tyska Veissman som drog sig ur efter många år som huvudsponsor, tävlingsorter i länder som Italien som måste läggas ner och flyttas till Norge.
Det är väl bara en tidsfråga innan samma utveckling drabbar även Sverige och Finland.
Längdsporten kommer nog leva kvar. Inte lika intressant att följa nu längre däremot när vissa åkare fuskar. Den här jävla astma medicineringen och annat skit dom trycker i sig förstör ju även det.
Skiter fullständigt i om det är tillåtet. Har du så stora problem att du mår dåligt av att träna och tävla så kanske du ska lägga ned det, eller i alla fall dra ned på träningsmängden.
Många med astma som fått det av träning i kall kyla har utsatt luftrören alldeles för länge och för ofta.
Låt kroppen återhämta sig i stället så kommer det inte vara lika påfrestande för luftrör och lungor.
Men när det ska tränas 1000+ timmar per år eller däromkring så är det fan inte konstigt att kroppen säger ifrån.