2018-12-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Stackars, JB. Hon ville att det skulle bli så lite uppmärksammat som möjligt och nu får sin porrhistorik uthängd till allmän beskådan. Jobbigt, minst sagt.

Ja, jag inser att jag genom detta inlägg bidrar till att öka intresset och att jag därför kan anklagas för att vara hycklare.
Men vänta nu lite! Är inte detta referenser i fuppen ang ett helt annat fall? Läs GM och BO i detta fall. Tror polisen och åklagare tog upp detta fall som en jämförelse till detta fall.
Citera
2018-12-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, men på oaktsamhet i så fall vilket inte är samma straff som med uppsåt. Det skulle vara om han inte försäkrat sig om det rör sig om frivillighet. Frozen fright finns ju inte med i stämningsansökan direkt men hon säger ju att hon blev rädd osv. Det handlar om frivillighet. Jag tycker det verkar rörigt. Men den som skämmer ut sig är hans fru, som verkligen visar upp hur hjärntvättad hon är. Måste ha bjudit ut sig osv. Och hennes man går på dom som bjuder ut sig? Vems fel är det då?

Ja precis. Men de framgår ju ingenstans att en trekant skulle va aktuellt, bara att han tjötat med sin fru om de. Sen vet man ju inte riktigt vilken ljudinspelning man ska lita på. Men om man ska gå på den senare där hon ber han att ta av henne kläder. så e de ju inte positivt för henne. Men summan av allt så tror ja dom kommer gå på hennes berättelse, och vi blir en Ängel fattigare i något år eller så
Citera
2018-12-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
+ Glenn ber henne faceslappa honom, vilket hon gör och sedan skrattar…
Så att faceslappa någon betyder jag vill knulla nu för tiden.
Citera
2018-12-07, 18:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja precis. Men de framgår ju ingenstans att en trekant skulle va aktuellt, bara att han tjötat med sin fru om de. Sen vet man ju inte riktigt vilken ljudinspelning man ska lita på. Men om man ska gå på den senare där hon ber han att ta av henne kläder. så e de ju inte positivt för henne. Men summan av allt så tror ja dom kommer gå på hennes berättelse, och vi blir en Ängel fattigare i något år eller så

Jag tycker att han talar om saker som kåtar upp honom eller som han tror är sexigt och eggande.
Han är ju väldigt upphetsad och håller på med ska vi knulla, svar nej, ska jag slicka, svar nej, ska vi gå in till M, svar nej. Han har ju inte förstått det här på något sätt, men det är då oaktsamhet kan komma in beroendes på att han skulle varit mer lyhörd tex. Men det återstår att se.
Man skickar väl ljudfilen för att få den mer hörbar med bättre kvalité vilket är det man ser sist i bilaga 50.
Citera
2018-12-07, 18:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns felaktigheter i diarienr vilket gör att aktuellt mål i FUP,en har sammanblandats med ett annat brottsfall, som också gäller våldtäkt.

Citat:
Bifogar slutligen Svea hovrätts dom, av den 6 september 2018, i mål nr B 5915-18, vari
tilltalad frikändes från våldtäkt och vari mycket snarlika omständigheter förelåg jämfört
med detta mål.
Med vänlig hälsning
Advokat Pontus Skogh

Nej, det ska vara med enligt försvaret.

Begäran om komplettering FU inkom 2018-11-20 kl. 18.22
Citat:
Återkommer i ärendet och önskar följande kompletteringar av FU:
1. Daktning och topsning som skedde av MT och som skickades till NFC/RMV. Önskar
ta del av resultatet.
2. Speglingen av MÄ mobil. Utskrift från timeline avseende följande nämnda poster
med vidhängande text + eventuella internetsökningar osv., se bif. excel-fil, bilaga 1.
3. Ljud- och bildupptagning IMG_8598.MOV. Hemställer om att denna skickas till Ibas
för bearbetning för att erhålla bäst ljud och bild. Vad gäller bild så gör MÄ gällande att
hon tar upp mobilen under förloppet och tittar att inspelningen pågår. Vid det tillfället
kan det finnas bildsekvenser som avspeglar sig i spegeln som finns till vänster om
sängen i rummet. Det kan även finnas sekvenser i början och slutet av filmen som kan
ge t.ex. indikation på vad som MÄ går in i och som hörs på inspelningen i början samt
när hon tar upp mobilen för att stänga av inspelningen. Det är även möjligt att det på
filmen kan finnas annat att se eftersom filmen spelar in upp mot taket. Vad gäller
ljudinspelningen är det min bestämda uppfattning att hela inspelningen (av det som går
att höra på filen) talar till min huvudmans fördel, dvs att det inte är fråga om våldtäkt
”Frozen fright” (utifrån delgiven misstanke) samt att det under förloppet föreligger
samtycke från MÄ sida (alternativ misstanke).
Enligt uppgift saknar svensk polis
erforderlig utrustning för bästa bearbetning av ljudfiler och att svensk polis brukar
skicka ljud- och bildmaterial till Ibas (Norgekontoret). Jag har varit i kontakt med
Mikael Nylén på Ibas, som kan kontaktas på 070-6409450 alt. 018-603206, och har
informerats.
4. Bifogat översändes vår utskrift av vad vi anser framgår av ljudfilen (från 04:31, vi
hann inte nedteckna vad som sägs innan) från förloppet, bilaga 2. Vi har kört ljudfilen i
Mac-programmet "GarageBand" och kunnat konstatera att ljudkvalitén blivit betydligt
bättre än den bearbetning som polisen gjort, vilket talar för att ljudfilen bör skickas till
Ibas enligt punkten 3 ovan för att bli ännu bättre. Vår bearbetade ljudfil (”GarageBand”)
översändes för er genomgång.

4. Vidare önskas information från Instagram, WhatsApp, Facebook Messenger,
Facebook och Tinder avseende MÄ konton där och innehållet på kontona från 181001 -
till idag. T.ex. framgår av Bilaga 1; Timeline nr 24998, 181018 kl 04:30 att MÄ
krypterar sin kommunikation på WhatsApp. Varför sker detta?
Det faktum att min klient utsatts/alltjämt utsätts för id-kapning (polisanmälan om detta
har idag skickats till åklagare Daniel Suneson) är en sådan omständighet som innebär att
Senast redigerad av Moosky 2018-12-07 kl. 18:25.
Citera
2018-12-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Utgången i målet är långt ifrån självklar. Olika tolkningar av ljudupptagningen finns. Var de ute och rökte en eller två gånger? BO säger att hon stötte i torkställningen medan de gick tillbaks till sovrummet medan MGM säger att det hände i rummet och att torkställningen står där.

Det finns gott om möjligheter till vad som egentligen hände. BO-s surf på skadestånd, porr och önskan att ha trekant används förstås emot henne. Dessutom lite skiftande uppgifter om vad som hände om man jämför första förhöret med kompletterande. Det kan förstås vara naturligt om man upplevt en situation som varit traumatiserande. Minnet fungerar inte helt och det är lätt att blanda ihop saker. Det kan vara så att BO ångrat det hon gjort och dragit i nödbromsen efter händelserna. Hon ger intrycket av att hon skulle klara av det.

Frågan är verkligen om det räcker för fällande dom. Finns det rimligt tvivel till att det ska ha varit våldtäkt?
Hon hade kunnat gå naken och visa upp vaginan för Glenn om hon så ville, hon sa NEJ upprepade gånger till GM, hur puckad är man då som fortsätter att våldta. Äckel gammelgubbe, russin slapp och vidrig.
Citera
2018-12-07, 18:24
Medlem
Citat:
Jag tycker att han talar om saker som kåtar upp honom eller som han tror är sexigt och eggande.
Han är ju väldigt upphetsad och håller på med ska vi knulla, svar nej, ska jag slicka, svar nej, ska vi gå in till M, svar nej. Han har ju inte förstått det här på något sätt, men det är då oaktsamhet kan komma in beroendes på att han skulle varit mer lyhörd tex. Men det återstår att se.
Man skickar väl ljudfilen för att få den mer hörbar med bättre kvalité vilket är det man ser sist i bilaga 50.

Ja jo. Men samtidigt har hon lagt den upp o ner så att säga, kameran uppe mot taket. och på en Iphone tror jag att micken sitter på sidan eller framme, så dom har kunnat feltolka vissa saker ändå. Jag har svårt att tro på att hon e med på de. Sen vet faktiskt inte ja hur man reagerar i en sån situation. Men hört från många experter osv. att man kan ligga o ta emot o lyda eller bara låta de ske o får de överstökat
Citera
2018-12-07, 18:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja jo. Men samtidigt har hon lagt den upp o ner så att säga, kameran uppe mot taket. och på en Iphone tror jag att micken sitter på sidan eller framme, så dom har kunnat feltolka vissa saker ändå. Jag har svårt att tro på att hon e med på de. Sen vet faktiskt inte ja hur man reagerar i en sån situation. Men hört från många experter osv. att man kan ligga o ta emot o lyda eller bara låta de ske o får de överstökat

Det är hon förmodligen inte däremot så handlar det inte om frozen fright på det jag tagit del av än så länge i alla fall. Oaktsamhet kan man diskutera däremot.

Citat:
ja jag förstod detta. Hoppas han åkte dit också btw
Nej, det ska vara med och kommer från försvaret i ett liknande våldtäktsmål där misstänkte frikänns. Det är ingen sammanblandning om man läser allt som står innan det dyker upp.
Citera
2018-12-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laban4
Efter att ha läst FUP har jag svårt att tro att GS blir fälld för våldtäkt. På sin höjd oaktsamhet.
Klart är att BO hade minimal promille, medan GS hade kraftig promillehalt. Om han testades runt 06 och hade det han hade, borde han varit kraftigt berusad sex timmar innan när allt skall ha skett.

Med tanke på BO:s sökhistorik är jag övertygad om att trekant planerats, eller att det varit på tal. BO fegar ur då hon inte är tillräckligt påverkad av alkohol för att ta steget fullt ut. GS p andra sidan ör redigt berusad och kör på i tron att hon är med på det hela.
GS har ju tagit upp frågan om trekant med MA tidigare.
Hur berusad är hon när han börjar gå in till henne!? Allt började vid 23.00 tiden och runt 8.00 på morgonen sitter hon hos läkare. Alltså har många timmar passerat även för hennes del.
Citera
2018-12-07, 18:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Nej, det ska vara med enligt försvaret.

Begäran om komplettering FU inkom 2018-11-20 kl. 18.22

Ahaa, tack för den.
Blev en aning förvånad när jag upptäckte att de båda målen hade samma diarienr.

Men då fick det en förklaring.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hur berusad är hon när han börjar gå in till henne!? Allt började vid 23.00 tiden och runt 8.00 på morgonen sitter hon hos läkare. Alltså har många timmar passerat även för hennes del.

Hon har 0.09 promille i utandningen vid provtagning och inget i blod eller urin.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Att hon söker på skadestånd efter hädelsen ser jag som normalt. Skulle det skett innan skulle det se misstänkt ut tycker jag.

Sökte hon på "skadestånd för våldtäkt" före eller efter hon gick till polisen? Det är det intressanta för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in