2018-12-07, 12:44
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Lärde mig idag att man kan tydligen få blackouter av adhd, kan även vara så att mördaren inte minns. Tydligen kan flera dagar försvinna för personen och i samband m alkohol blir det tydligen ännu värre: )

Min dotter har ADHD. Det som utmärker mest är de explosiva aggressionsanfallen som kan uppstå ur - egentligen ingenting.
Igår tex så hade hon tagit min sambos bästa jeans och min sambo sa att - det är helt ok men jag vill gärna att du frågar först.

Det som följer är ett utbrott av sällan skådat slag. Bland diverse atteraljer som vi får ducka för hörs förfärliga ord om oss som föräldrar. Så elaka att jag väljer att skippa dem här och då är ändå detta fb.

Efteråt, kanske 2-3 timmar så kommer oändliga sms om förlåtelse och att hon inte menade vad hon sa.

Det är ganska typiskt ADHD skulle jag vilja säga - ett explosivt tillstånd där personen totalt tappar kontrollen för att sedan efteråt lida något hemskt av ångest och ångerfullhet.

Har vår GM ADHD är risken stor för att han funderar på eller redan tagit självmord.
Citera
2018-12-07, 12:55
Medlem
Stort tack för hjälpen: ) säg att den här personen tagit några glas vigvatten med o sen gått ut så finns det ju ett motiv om Mohamed sagt något eller om hans dator paja i data butiken. Kan även vara något personligt traumatiskt som hänt innan som puttar han ut för stupet denna morgon.
Citera
2018-12-07, 13:01
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Stort tack för hjälpen: ) säg att den här personen tagit några glas vigvatten med o sen gått ut så finns det ju ett motiv om Mohamed sagt något eller om hans dator paja i data butiken. Kan även vara något personligt traumatiskt som hänt innan som puttar han ut för stupet denna morgon.

Så tror jag absolut det kan vara. Personer med ADHD har väldigt svårt att ta ironi eller något negativt som direkt kan uppfattas som personligt påhopp om man så vill. Det kan ha utlöst något som naturligtvis i kombination med alkohol förvärras något oerhört
Citera
2018-12-07, 13:03
Medlem
Säg att han var i ett någorlunda psykiskt bra tillstånd innan morden men precis efter morden så slår det över i hjärnan? Panik ångest annorlunda verklighetsuppfattning, sätter sig på bänken i trädgårdsföreningen för att sen försvinna.
Citera
2018-12-07, 13:20
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Säg att han var i ett någorlunda psykiskt bra tillstånd innan morden men precis efter morden så slår det över i hjärnan? Panik ångest annorlunda verklighetsuppfattning, sätter sig på bänken i trädgårdsföreningen för att sen försvinna.

Det är väldigt typiskt ADHD beteende skulle jag vilja säga. En outhärdlig ångest och panik brukar drabba personen. Förvirring hör ofta till liksom självskadebeteende

Skulle varit intressant med en rapport över självmord eller försök till självmord en period efter morden (inom viss radie). Nu får man ju aldrig tillgång till en sådan men tror GM kan gå att finna där
Senast redigerad av substitute 2018-12-07 kl. 13:26.
Citera
2018-12-07, 13:28
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Det är väldigt typiskt ADHD beteende skulle jag vilja säga. En outhärdlig ångest och panik brukar drabba personen. Förvirring hör ofta till liksom självskadebeteende

Skulle varit intressant med en rapport över självmord eller försök till självmord en period efter morden (inom viss radie). Nu får man ju aldrig tillgång till en sådan men tror GM kan gå att finna där

GW har ju sagt att självmord är tänkbart, men att GM i så fall inte gjort det i närheten av Linköping. Dom har väl punktmarkerat där polisen.
Citera
2018-12-07, 13:32
Medlem
Norrköping kan vara av intresse då en i tråden berättar om en som åker samma tåg o sen buss o som har ett väldigt avvikande beteende o säger åt chauffören o stanna mellan 2 hållplatser
Citera
2018-12-07, 13:33
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
GW har ju sagt att självmord är tänkbart, men att GM i så fall inte gjort det i närheten av Linköping. Dom har väl punktmarkerat där polisen.

Mm kan vara så, vi har trots allt flytt eller person som pendlar/reser in till Linköping. Vet att vi för ett tag sedan gick igenom dödsboken för att hitta någon lämplig men ingen direkt träff. Vet att vi spånade på att någon av dessa haft en adress i Linköping mm. Får kolla vidare, har återigen blivit besatt av detta fall
Citera
2018-12-07, 13:35
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Mm kan vara så, vi har trots allt flytt eller person som pendlar/reser in till Linköping. Vet att för ett tag sedan gick igenom dödsboken för att hitta någon lämplig men ingen direkt träff. Vet att vi spånade på att någon av dessa haft en adress i Linköping mm. Får kolla vidare, har återigen blivit besatt av detta fall

Ja GM har troligen koppling till området men är nog ej skriven där. Därför som han kom undan. Det är därför det är intressant med alla som passar med profilen och har en sådan koppling till området.
Citera
2018-12-07, 13:44
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja GM har troligen koppling till området men är nog ej skriven där. Därför som han kom undan. Det är därför det är intressant med alla som passar med profilen och har en sådan koppling till området.

Absolut, för det är nog som du säger - polisen har nog finkammat allt vad gäller själva Linköping med omnejd. Vad man får leta efter tror jag: är en person med obehandlad diagnos, kanske ADHD, som har en koppling till, familjen, datorbutiken, området eller sekvencia som koncern helt o hållet.
Blivit illa behandlad (i dennes värld naturligtvis) som kund eller anställd inom butiken eller koncern. Denne hyste då ett stort agg till familjen i stort eller den lille pojken. Eller så såg han pojken som representant för hela familjen, företaget eller koncernen.
Citera
2018-12-07, 17:02
Medlem
Citat:
Mm kan vara så, vi har trots allt flytt eller person som pendlar/reser in till Linköping. Vet att vi för ett tag sedan gick igenom dödsboken för att hitta någon lämplig men ingen direkt träff. Vet att vi spånade på att någon av dessa haft en adress i Linköping mm. Får kolla vidare, har återigen blivit besatt av detta fall
Precis som du säger, man blir periodvis besatt! Mycket intressanta synpunkter från dig. Samtidigt kan jag inte komma ifrån misstanken att "psykiskt sjuk GM" har fått sökandet att gå i en annan riktning än ADHD, dvs man kan ha missat mycket värdefull info. Om M är en i förväg bestämd måltavla har GM anknytning till Linköping. Han bör i så fall ha studerat M:s skolväg innan morddagen. Det gör att han har någon form anknytning till mordområdet.
Om GM tagit livet av sig efter morden bör väl det ha skett inte alltför lång tid efteråt. Det kan finnas anhöriga som vet, men som i så fall anser att udda är jämnt och att det inte finns anledning att ange en avliden GM.
GM kan mycket väl ha efterlämnat dagboksanteckningar, papperslappar, brev mm, som avslöjar vad han gjort.
Citera
2018-12-07, 17:15
Medlem
Citat:
Min dotter har ADHD. Det som utmärker mest är de explosiva aggressionsanfallen som kan uppstå ur - egentligen ingenting.
Igår tex så hade hon tagit min sambos bästa jeans och min sambo sa att - det är helt ok men jag vill gärna att du frågar först.

Det som följer är ett utbrott av sällan skådat slag. Bland diverse atteraljer som vi får ducka för hörs förfärliga ord om oss som föräldrar. Så elaka att jag väljer att skippa dem här och då är ändå detta fb.

Efteråt, kanske 2-3 timmar så kommer oändliga sms om förlåtelse och att hon inte menade vad hon sa.

Det är ganska typiskt ADHD skulle jag vilja säga - ett explosivt tillstånd där personen totalt tappar kontrollen för att sedan efteråt lida något hemskt av ångest och ångerfullhet.

Har vår GM ADHD är risken stor för att han funderar på eller redan tagit självmord.

Det låter inte som att din dotter har ADHD, snarare borderline.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in