2018-12-07, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Till hannes.muller

Det bästa vore nog om inte någon alls här från FB tar kontakt med kommunen. Blir du arg eller ledsen om jag ber dig låta bli? Min son kommer ju ändå strax före jul att ta en formell kontakt med utsedd handläggare och finns det något att rapportera, kan jag göra det då.

Du satt för en vecka sedan och skrev här i tråden om att brevet med inlagor skulle slå ned som en bomb på regionen och att det skulle väcka uppmärksamhet i media. Nu plötsligt ber du folk som skriver här att inte bry sig...

Jag har redan för länge sedan skrivit hur jag ser på dig. Du har ett antal gånger deklarerat att du skall ignorera mig och det jag skriver. UTFÖR!
Citera
2018-12-07, 13:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Snickerierna i "Villa" (krutskjulet) Zetterling är ganska okvalificerade såg jag på bilderna. Visst, det är rent och hyggligt prydligt och det kan väl duga, men jag skulle kalla dem åtminstone halvamatöristiska. Där hade konsul Weiss med hela Veidekke i ryggen faktiskt kunnat göra skillnad. Alltså, är det inte sånt vänner är till för?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-12-07 kl. 14:03.
Citera
2018-12-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Du satt för en vecka sedan och skrev här i tråden om att brevet med inlagor skulle slå ned som en bomb på regionen och att det skulle väcka uppmärksamhet i media. Nu plötsligt ber du folk som skriver här att inte bry sig...

Jag har redan för länge sedan skrivit hur jag ser på dig. Du har ett antal gånger deklarerat att du skall ignorera mig och det jag skriver. UTFÖR!

Nej Hannes, jag har aldrig sagt att något skall slå ner som en bomb. Däremot tror jag att jag någon gång, men kanske inte i just detta sammanhang, hoppats att någon skulle sätta lunchmaten i halsen, eller nåt sånt. Varför är du kvar i tråden och skriver dumheter? Skriv något vettigt istället, om du absolut måste yttra dig. Och jag ber dig, kontakta inga politiker eller tjänstemän i kommunen. Du är helt enkelt fel person, som i värsta fall kan påverka ärendet negativt. Men kanske ingen bryr sig om dig alls, vad vet jag? Försök i alla fall, är du snäll. Och Hannes, jag ber ju inte folk som skriver här att inte bry sig - jag ber bara just dig att inte blanda dig i ärendets handläggning. Tids nog kommer saken säkert att uppmärksammas av media, som det står i min sons anmälan, var du bara lugn och pyssla med något roligt medan du själv väntar på att få sätta maten i halsen.
Senast redigerad av medianox 2018-12-07 kl. 14:17.
Citera
2018-12-07, 14:13
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det är för mej helt obegripligt hur Özz med familj hanterat detta. Hur tänker dom ?
Hade dom redan när detta kom fram "pudlat" kontaktat SKV och lämnat in en självrättelse och
betalat in skatter och avgifter + ev skattetillägg så hade denna skandal ebbat ut.
Nu kommer den ju rulla på minst 1-2 år till.

Ja, visst är det så. Men vi har sett det förut. Hur högavlönade och högt utbildade personer fullständigt går bort sig i sådant som är självklart för de flesta.

Men det är lika märkligt varje gång det dyker upp.
Citera
2018-12-07, 14:24
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Snickerierna i "Villa" (krutskjulet) Zetterling är ganska okvalificerade såg jag på bilderna. Visst, det är rent och hyggligt prydligt och det kan väl duga, men jag skulle kalla dem åtminstone halvamatöristiska. Där hade konsul Weiss med hela Veidekke i ryggen faktiskt kunnat göra skillnad. Alltså, är det inte sånt vänner är till för?

Men du glömmer en sak. Villa Zetterling var ju avsett som ett asylboende och en säker inkomstkälla i bolaget Othem Omsorg AB. Och med afghanska eller syriska mått så kan det nog betecknas som ett lyxboende.

Tänk dig själv ett lugnt och fridfullt boende med 9 hektar skogstomt runt omkring dig.

Nu var det ju feltänkt från början. Inte fasen hade några asylsökande trivts där, skog betraktas som hotfullt och Tingstäde i sig är en riktig typisk svensk landsortshåla. Men det mesta som rör Nujen/Damm är ju feltänk i nästan världsklass.
Citera
2018-12-07, 14:51
Medlem
Citat:
För dem som intresserar sig för fakta kan följande uppgifter från Lantmäteriet sammanställas om Nujens tre Tingstäde-fastigheter:

Furbjärs 1:26 (Projektilmagasinet eller "Villa Zetterling" med 8 separata badrum och 2 WC, ägs privat av Özz och Debbie Nujen (1/2 andel var))
Taxeringsenhet: Lantbruksenhet, bebyggd enbart med ekonomibyggnad
Taxeringsvärde: 311 000 kr
Under byggnad: Nej

Nystugu 1:142 (Gazeliigården, ägs av Nujen Media AB)
Taxeringsenhet: Specialenhet, kulturbyggnad
Taxeringsvärde: 0 kr

Nystugu 1:125 (Skolan och sockenmagasinet, ägs privat av Özz Nujen och Debbie Nujen (1/2 andel var)
Taxeringsenhet: Småhusenhet, bebyggd
Taxeringsvärde:2 822 000 kr
Under byggnad: Nej

Tack för detaljerna.

Det framgår här att ingen av dessa tre fastigheter är någon "sommarbostad" för henne, maken och barnen. Debbie Nüjen har alltså ljugit advokatsamfundets disciplinnämnd rätt upp i ansiktet. Skulle hon och brodern Özz inte ha en aning om hur värdena beslutas av Skatteverket och hur de ska deklareras är helt otroligt. Det finns visserligen ganska många ekonomibyggnader på landsbygden som byggts om till bostäder. Jag känner personligen till flera kvarnar som totalrenoverats och registrerats om till bostäder. Men det har väl inte skett på Furbärs 1:26 utan den står kvar som ekonomibyggnad på en lantbruksfastighet. Utan att där finns någon som helst lantbruksverksamhet.
Citera
2018-12-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Ja. själv undrade jag hur länge den skulle vara kvar hos Airbnb. Men precis som för HomeAway-annonsen så passade jag på att ta kopia även på motsvarande Airbnb-annons.

Det är ju nåt slags bevismaterial. Misstänker att Nujen/Damm kommer att hävda att de aldrig hyrt ut någon fastighet i Tingstäde, framförallt inte Villa Zetterling, med adress Zetterlings Väg 4 i Tingstäde och med fastighetsbeteckning Furbjärs 1:25.

Det är kanske fler i tråden som varit lika förutseende att ta kopia, vad vet jag. Men....jag sitter alltså på både annonstext och samtliga foton på det ovan beskrivna uthyrningsobjektet. Om det skulle behövas i framtiden.

Det här att periodvis hyra ut sitt boende och annonsera ut det är inget bevis på att man driver olovandes hotellverksamhet. Det där att miljö och hälsa skall gå på det och utreda kan man nog släppa direkt.
Citera
2018-12-07, 15:25
Medlem
Citat:
Det här att periodvis hyra ut sitt boende och annonsera ut det är inget bevis på att man driver olovandes hotellverksamhet. Det där att miljö och hälsa skall gå på det och utreda kan man nog släppa direkt.

Men snälla Hannes - vad är det som är fel? Har du inte förstått någonting? Nujens hyr inte ut sitt boende och miljö och hälsa skall inte utreda ärendet. Släpp taget helt nu och ägna dig åt något roligt resten av dagen, så skall du se att allt ordnar sig till slut.
Citera
2018-12-07, 15:52
Medlem
Citat:
Men snälla Hannes - vad är det som är fel? Har du inte förstått någonting? Nujens hyr inte ut sitt boende och miljö och hälsa skall inte utreda ärendet. Släpp taget helt nu och ägna dig åt något roligt resten av dagen, så skall du se att allt ordnar sig till slut.

Det krävs faktiskt tillstånd och godkännande av en fastighet som skall användas till hotelländamål. (Något "din son" går in på i sin anmälan till bla Miljö och Hälsa) Tillstånd för ombyggnad av fastigheten Krutförrådet för bostadsändamål finns och en sådan ges av byggnadsnämnden.

Det där inlägget var riktat till "Zurfaren" men du försitter som vanligt inte en chans att starta gräl med mig. Än hävdar du det ena och än det andra. Du har ömsom lovat att sluta skriva i tråden och ömsom sagt att du skall ignorera mig. Utför!
Citera
2018-12-07, 16:03
Medlem
zurfarns avatar
Citat:

Nu vet jag inte om du missförstår med flit, eller om du bara har lite otur i ditt tänkande. Att man får hyra ut en bostad vet jag förstås. Och jag vet också att det finns ett regelverk kring detta. Skatteverket talar om vad som gäller, klicka på bifogad länk:

https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/hyrautbostad.4.233f91f71260075abe8800033479.html

Har du funderat på varför annonserna på HomeAway och Airbnb tagits bort efter att de har uppmärksammats här? Jo, för att de är komprometterande. Det är alltså uthyraren som tagit bort annonserna. Att SÄPO skulle bry sig tror jag inte ett dugg på.

Har du överhuvudtaget studerat interiörfotona på "ekonomibyggnaden" belägen på fastigheten Furbjärs 1:26 ?
Citera
2018-12-07, 16:09
Medlem
Citat:
Det krävs faktiskt tillstånd och godkännande av en fastighet som skall användas till hotelländamål. (Något "din son" går in på i sin anmälan till bla Miljö och Hälsa) Tillstånd för ombyggnad av fastigheten Krutförrådet för bostadsändamål finns och en sådan ges av byggnadsnämnden.

Det där inlägget var riktat till "Zurfaren" men du försitter som vanligt inte en chans att starta gräl med mig. Än hävdar du det ena och än det andra. Du har ömsom lovat att sluta skriva i tråden och ömsom sagt att du skall ignorera mig. Utför!

Jag startar inga gräl - vare sig med dig eller någon annan. Men du för ut en massa felaktiga påståenden och direkta lögner i tråden, som jag passar på att rätta så att ingen skall missledas att tro på dina "okunskaper". Byggnadsnämnden har felaktigt gett Nujens bygglov för ombyggnad av Projektilmagsinet till bostad. Men nu är det ju ingen bostad som de har åstadkommit utan en hotell- eller pensionatsbyggnad med 8 sovrum och 8 badrum för uthyrning, varför Nujens måste ha bygglov för en sådan verksamhet. Skall det vara så svårt att förstå?

Och sedan kan du läsa innantill om vad som krävs för att få hyra ut en byggnad med 8 rum till 16 personer i min sons anmälan - alltså tillstånd av Polismyndigheten. Skall det vara så svårt att förstå? Sluta tjafsa i fler inlägg nu, Hannes!
Senast redigerad av medianox 2018-12-07 kl. 16:15.
Citera
2018-12-07, 16:13
Medlem
Citat:

Men det är ju inte ett boende! Det är en ekonomibyggnad på en lantbruksfastighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in