Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Så här skrev du förut, anser du nu att medianox ska sätta igång och ringa runt till tillskrivna myndigheter och fråga hur dom planerar att behandla anmälningarna?

Nu är det bara så att Medianox, då i samband med att han mailat in sina anmälningar, den sista 30 november sa att "hans son" eller "advokatbyrån han är anställd på" skulle kontakta berörda tjänstemän och politiker och höra efter hur det gick med hans anmälningar och hur de behandlade dem. Det var hans påhitt och inte mitt.

Nu skriver han absurda gissningar (om att det var advokatssamfundet som kontaktat byggnasdsnämnden så att de öppnat tillsynsärende mot en av fastigheterna) och vilda spekulationer om sin egen betydelse. Jag tycker NU han skall ta reda på fakta och kontakta byggnämnden och höra varför de gjort det ena och det andra för de är säkert villiga att upplysa.

För att slippa göra det framställer han sig nu som åklagare och dem (alltså tjänstemän och politiker) som brottslingar. Nujjens har han visst glömt...

Det enda jag tror i denna signaturs story är att han är begiven på alkohol...
Citera
2019-04-13, 14:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Nu skriver han absurda gissningar (om att det vokatssamfundet som kontaktat byggnasdsnämnden så att de öppnat tillsynsärende mot en av fastigheterna) och vilda spekulationer om sin egen betydelse. Jag tycker NU han skall ta reda på fakta och kontakta byggnämnden och höra varför de gjort det ena och det andra för de är säkert villiga att upplysa.
Det fetade: Du har missförstått det här, han har inte påstått detta. Vill du vara vänlig att sluta upprepa detta missförstånd gång på gång, det blir en onödig trådförlängare, då han uppenbarligen njuter av att rätta dig på ett så kryptiskt vis att du kommer igen i samma ärende gång på gång. Tråden handlar inte om medianox eller om dig.
Citera
2019-04-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det fetade: Du har missförstått det här, han har inte påstått detta. Vill du vara vänlig att sluta upprepa detta missförstånd gång på gång, det blir en onödig trådförlängare, då han uppenbarligen njuter av att rätta dig på ett så kryptiskt vis att du kommer igen i samma ärende gång på gång. Tråden handlar inte om medianox eller om dig.

Mina rättelser av Hannes missuppfattningar och lögner är verkligen inte kryptiska - de är snarare uttryckta rakt på sak utan några krusiduller. Och inte njuter jag av dem heller. Enda undantaget är väl när jag för några månader sedan utsatte honom för mitt "lögndetektortest". Och jag erkänner att det just den gången var förenat med en viss njutning att se honom gå rakt i fällan och avslöja sig själv som den notoriske lögnare han är. Det handlade alltså om hur min son hade ordnat med de nio försändelser, som alla innehöll anmälan av Nujens för olovlig verksamhet och olovligt byggande och som var personligen adresserade till politiker och tjänstemän i kommunen för att inte någon av dem senare skulle kunna påstå att de inte var informerade om ärendet. Hannes påstod felaktigt, att jag och min son hade skickat en massa mejl till kommunen den 30 november 2018 - men så förhöll det sig bevisligen inte. Det är på grund av detta psykiska trauma, som Hannes nu gång på gång måste upprepa sin lögn. Någon liten njutning måste man väl få tillåta sig själv på ålderns höst. Jag är på grund av mina hjärtproblem sedan flera år av läkare avrådd från att nyttja alkoholhaltiga drycker, sedan en tid kan jag inte ens inta min dagliga calvados. Så även härvidlag visade sig trådens eviga motvallskärring ha helt fel. Nu tycker jag att jag har gjort mitt för en tid i det här forumet. Jag skall ägna resten av helgen åt att vila upp mig inför min förestående sjukhusvistelse.
Senast redigerad av medianox 2019-04-13 kl. 16:08.
Citera
2019-04-13, 15:34
Medlem
Citat:

Ja. Han skrev häromdagen i all fall så här här, jag citerar rakt av:

"Ett tillsynsärende registrerades på den av Özz Nuens bolag ägda fastigheten Nystugu 1:142 (Gazeliigården) först den 6 november 2018, efter att tillsynsgruppen informerats om min skrivelse till Advokatsamfundets styrelse av den 15 oktober 2018."

Hur tolkar du det? Tycker du jag vrångtolkat?
Citera
2019-04-13, 15:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

"Ett tillsynsärende registrerades på den av Özz Nuens bolag ägda fastigheten Nystugu 1:142 (Gazeliigården) först den 6 november 2018, efter att tillsynsgruppen informerats om min skrivelse till Advokatsamfundets styrelse av den 15 oktober 2018."

Ja, gå & lägg dig. Det står inget om att Advokatsamfundet skulle ha kontaktat någon, är du helt förvirrad?
Citera
2019-04-13, 16:29
Medlem
Citat:
Nu är det bara så att Medianox, då i samband med att han mailat in sina anmälningar, den sista 30 november sa att "hans son" eller "advokatbyrån han är anställd på" skulle kontakta berörda tjänstemän och politiker och höra efter hur det gick med hans anmälningar och hur de behandlade dem. Det var hans påhitt och inte mitt.

Nu skriver han absurda gissningar (om att det var advokatssamfundet som kontaktat byggnasdsnämnden så att de öppnat tillsynsärende mot en av fastigheterna) och vilda spekulationer om sin egen betydelse. Jag tycker NU han skall ta reda på fakta och kontakta byggnämnden och höra varför de gjort det ena och det andra för de är säkert villiga att upplysa.

För att slippa göra det framställer han sig nu som åklagare och dem (alltså tjänstemän och politiker) som brottslingar. Nujjens har han visst glömt...

Det enda jag tror i denna signaturs story är att han är begiven på alkohol...
Jag tvivlar inte på medianox ärliga uppsåt och imponeras av det arbete han lagt på detta ärende.

Det vore kul om du Hannes kunde ordna förnyad audiens hos den misstänkliggjorde svågern och informera oss om hur han ser på saken i dagsläget, erkänner han t.ex. att han ljugit om sina egna prestationer vid bygget.
Citera
2019-04-13, 18:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Det som går att utläsa ur det där är att tillsynsgruppen möjligen, men inte nödvändigtvis, har påverkats att agera p.g.a. det påpekande att Advokatsamfundet tillskrivits, inte att Advokatsamfundet agerat med anledning av någon skrivelse. Ja, du misstolkar.
Citera
2019-04-13, 19:05
Medlem
Citat:
Det som går att utläsa ur det där är att tillsynsgruppen möjligen, men inte nödvändigtvis, har påverkats att agera p.g.a. det påpekande att Advokatsamfundet tillskrivits, inte att Advokatsamfundet agerat med anledning av någon skrivelse. Ja, du misstolkar.

Så här skrev han: "efter att tillsynsgruppen informerats om min skrivelse till Advokatsamfundets styrelse"

Det var för det första inget möjligen och för det andra tror du på fullt allvar att någon från advokatsamfundet eller som har insyn i dess korrespondens kontaktar byggnadsnämnd på Gotland för att de skall öppna tillsynsärende?

I mina ögon löjliga självförhärligande spekulationer, i dina ögon realistiska spekulatuioner tycks vara välkomna men du verkar tycka det verkar vara fullt förståeligt att Medianox inte ens kontaktar byggnadsnämnd och handläggare för att höra hur de tagit emot hans anmälningar och om de tänker agera?

Jag tycker faktiskt det är mycket mycket konstigt att Medianox verkar totalt ointresserad av vad hans anmälningar leder till.
Citera
2019-04-13, 19:32
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Så här skrev han: "efter att tillsynsgruppen informerats om min skrivelse till Advokatsamfundets styrelse"

Det var för det första inget möjligen och för det andra tror du på fullt allvar att någon från advokatsamfundet eller som har insyn i dess korrespondens kontaktar byggnadsnämnd på Gotland för att de skall öppna tillsynsärende?

I mina ögon löjliga självförhärligande spekulationer, i dina ögon realistiska spekulatuioner tycks vara välkomna men du verkar tycka det verkar vara fullt förståeligt att Medianox inte ens kontaktar byggnadsnämnd och handläggare för att höra hur de tagit emot hans anmälningar och om de tänker agera?

Jag tycker faktiskt det är mycket mycket konstigt att Medianox verkar totalt ointresserad av vad hans anmälningar leder till.
Det må vara självförhärligande (eller inte), ett uttalande i saken blir av nödvändighet spekulativt. Bokstavligen har han inte hävdat annat än en viss kronologisk ordning för några skeenden.

Jag tror att det i största allmänhet är svårare att undandra sig sina plikter om man vet att även andra är medvetna om att man gör det, än att göra det i vad man tror är lönndom.

Generalangrepp på enskilda skribenter (dig eller annan) är ju i princip OT. Vad har de åstadkommit i den här tråden? Mest att den blir längre och mer svårorienterad. Visst är det bra att vara skeptisk, men man kan inte driva sådana idéer som om de vore själva huvudsaken. Om vi för resonemangets skull antar att medianox är "löjlig och självförhärligande", vad kan vi göra åt det? Svar: ingenting. Så länge han inte bryter mot några regler.
Citera
2019-04-13, 20:23
Medlem
CapsLock99s avatar
Ladies and Gentlemen, Låt oss återgå till att fokusera på det som är av vikt. Att uppmana samhällsapparaten att reagera och agerar mot Nujens svarta affärer. Anser att energin som satsas på käbbel av Er smarta individer istället skulle kunna satsas i att skapa ytterligare fantastiska anfallspunkter mot Nujens förehavanden.

Ödmjukaste hälsningar Capslock.
Citera
2019-04-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Nu missförstod du mig. "Bygdekomiken" tillskriver jag en helt annan person, du vet vem jag menar.......

Jag, och jag tror jag talar för flera härinne, uppskattar verkligen dina pedagogiska redogörelser för oss som är mindre bevandrade i juridiken.

När så Gotlandshistorien går mot sitt slut och Nujens påförts sanktionsavgifterna, vilket jag hoppas sker snart, så hoppas jag att SKV sedan genomför revision på företagen i konglomeratet. De kan ta ROA på samma gång. Min magkänsla säger mig att där finns det mycket att hämta hem. Ingen rök utan eld, heter det väl.

Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Ladies and Gentlemen, Låt oss återgå till att fokusera på det som är av vikt. Att uppmana samhällsapparaten att reagera och agerar mot Nujens svarta affärer. Anser att energin som satsas på käbbel av Er smarta individer istället skulle kunna satsas i att skapa ytterligare fantastiska anfallspunkter mot Nujens förehavanden.

Ödmjukaste hälsningar Capslock.

Delar din uppfattning. Alla här i tråden år tacksamma och imponerade av det Pro Bono arbete som Medianox med son gjort. Det kommer att bära frukt - sanna mina ord!

Medianox - ett förslag för att göra tråden med läsvärd - ignorera den där H M som skriver osammanhängande. Svara honom aldrig. Ingen annan bryr sig om honom alls och tråden blir "nedsmutsad" med massa ovidkommande.

Låt oss alla engagerade få en fortsatt tråd som handlar som vad är väsentligt!
Citera
2019-04-14, 06:09
Medlem
Citat:

Du är eller gör dig rent korkad för att tillfredställa denne egenkäre signatur.

När Medianox skriver ""Ett tillsynsärende registrerades på den av Özz Nuens bolag ägda fastigheten Nystugu 1:142 (Gazeliigården) först den 6 november 2018, efter att tillsynsgruppen informerats om min skrivelse till Advokatsamfundets styrelse av den 15 oktober 2018." råder det ingen som helst tvekan om orsaken.

Vid den tidpunkten, mitten av november, hade den absolut enda vad jag vet som anmält "olovligt byggande" på den fastigheten och även varit i kontakt med byggnadsnämnden varit jag. Det är därför denne Medianox HITTAR PÅ detta.

Har du ens funderat på att fråga vad han grundar sitt påstående på? Varför inte ta och göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in