Citat:
Ursprungligen postat av
Pastellfisk
Jag tror precis som Kenneth att det är ungefär likadant i de flesta länder. White trash är näppeligen ett unikt svenskt fenomen.
Nu tänker jag slå mig för bröstet här och påstå att det möjligen
tenderar att vara likadant i andra länder. Skillnaden är att i Sverige duger bonnläppar/lantisar/knegare någonting till, det gör de icke i samma utsträckning i Spanien vågar jag påstå.
Som Swetard menar; raggarna i Falköping kanaliserar sitt intresse för amerikanare till ett allmänt intresse för teknik som gör dem anställningsbara. Nån annan bonnläpp tycker att det är fräscht att äta fläsk och potatis, lyfta skrot och snusa, han blir stor och stark och kan hugga i nånstans om det behövs.
Nästa tönt sitter i källaren hos mamma och spelar onlinespel, han blir iaf väldigt duktig på hörförståelse och att tala på engelska.
En mupp i Spanien är bara en marijuanarökande, spinkig, icke Engelsktalande goddagspilt.
Jag vet en som har haft att göra med Spanska militärer, på en typisk skyttepluton var det bara plutonchefen som talade knappt förståelig engelska, soldaterna var typ analfabeter även på sitt modersmål.