Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-12-08, 10:32
  #97
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Till TS.

Jag blir mer förvånad när jag rör mig i stockholmsområdet och ser det du tycker dig se i småkomuner med möjligt undantag A-Traktorer(Det är faktiskt länge sen jag såg en riktig EPA). Men det beror nog på att Stockholms underklass inte kan så mycket att de kan få ihop en Traktor??
Förutom detta blir jag förundrad över alla dessa långhåriga skäggprydda nissar med uppkavlade Jeans och flanellskortor som uppenbarligen inte kan mer än att sitta på ett kafe och dricka kaffe och inte ens riktigt kaffe utan skvätter i en massa mjölk och socker, Vilket i och för sig jag också gjorde men slutade med det i 12års åldern så jag funderar på om dessa har stannat i barnstadiet på något sett?

Tamejfan!
Själv som gammal Urstockholmare så blir jag fanimig full i skratt.
Söder och Söder om Söder (mina gamla kvarter) har ju utvecklats till exakt det du skriver.
Dessa nya ”Stockholmare” ifrån övriga delar av Sverige gör ju vad de tror är ”stockholmskt”, tyvärr blir det bara en underhållande parodi att se på.
Dessa designade nystockholmare är fan så underhållande i sin menlöshet.
På landsbygden där jag bor idag så är det bra mycket ”rakare” och mindre djävla PK.
Där ser man systemkollapsen för vad den är.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-12-08, 10:42
  #98
Medlem
Pershagen76s avatar
Det är precis lika dant i varje land, ni behöver inte oroa er.

Det är alltid så att de som utbildat sig söker sig (med undantag såklart) till de större städerna, där fet ör en viss kultur och arbetsmöjligheter. Och de som inte har utbildat sig (efter gymnasiet) stannar ute på orten/bruket, eller vad ni nu vill kalla det.

Jag har bott i Frankrike, Australien, Nederländerna och Mauritius (och Sverige så klar), och uppdelningen är den samma. Du kan åka till Nigeria eller Thailand, det är precis likadant.
Citera
2018-12-08, 11:57
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Och vad hete denna byn som du besökte då?

Du låter väldigt avis faktiskt, inte svårt att läsa mellan raderna.
Man kan omöjligen vara avundsjuk på svenskars så kallade liv. Eller ska jag säga "liv". Överlevnad snarare. En kamp där man förtvivlat drömmer om att betala skatt, rösta "rätt", göra "rätt för sig", vara solidarisk samtidigt som man lever i evig isolation, sexuellt vakuum och i många fall ett varannan veckas följa-john. Fy fan vad tragiskt svenskars liv är egentligen. Tittar man på invandrare så har man tajt kontakt med släkten och familjen och träffas ofta och hjälper varandra. I stället ser man på deras liv som klantänk och associerar det med kriminalitet, stenålderskultur och massa annat löjligt. Epa-traktor och keps är inget man blir avundsjuk på.

Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn

Arma, ARMA djävla Sverige!
Håll käften.
Citera
2018-12-08, 14:08
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Det är väl klart att det alltid funnits en "braindrain" från landsbygden till storstäderna och därmed på gruppnivå skillnader mellan lantpopulationen och stadspopulationen avseende snille och smak.
Källa: jag flyttade till storstan från hålan
Det var detta AKB uttryckte så föredömligt. Stockholmare är smartare än lantisar. Hon borde tillagt att det gäller på gruppnivå. Lundensare är mycket smartare än Sölvesborgare ,skulle jag valt att säga.
__________________
Senast redigerad av Filantrop007 2018-12-08 kl. 14:12.
Citera
2018-12-08, 16:56
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Ja ni vet alla dessa småhålor, där korkade folk knappt ens gått ut grundskolan men ändå har välbetalda knegarjobb, samtidigt som de har som syssla på fritiden att röka på, supa, skaffa tatueringar, knulla runt, där ungarna kör epatraktor vid en viss ålder, där pitbullhund är ett måste, där alla röstar SD men kan inte argumentera för sin sak i debatter för de är helt inavlade och korkade. Dessa människor hatar allt som har med skola och utbildning/bildning att göra. Allt kretsar kring prylar för de tjänar bra med pengar på sitt kneg som svetsare och dylikt skitjobb, som givetvis slösas bort på skit. De är alla feta, fula och korkade.

Det nya jag har märkt är att blattar flyttat in i dessa småkommuner och går runt med dessa människors döttrar. Såg det igår senast i en liten kommun, där svenska hillbillytjejer i slutet av grundskolan gick och höll hand med svartmusk från MENA och Afghanistan.

Varför har inte Sverige lyckats bättre med dessa inavalde byfånar som inte är till någon nytta alls för Sverige med sin idioti?
Det måste vara ett av de sämsta försöken med att trolla och provocera... och ändå kommenterar jag det... 😀
Citera
2018-12-09, 18:44
  #102
Medlem
OP har upplevt eländet och det har jag också...

Landsbygds och epa-traktor idioten finns i Sverige för att det finns grundförutsättningar att bli en sån. Farsan har hög lön med låg utbildning, en känsla av att man är bättre än "stockholmarna" och Sveriges omfördelningspolitik.

Det finns rednecks i USA men dom är fattiga som kyrkråttor och där är farsan mera intresserad av att dra in stålar till den inavlade familjen än att ungarna slösar det på skitbilar som får gå 30km/h.

Epa-traktorn är symbolen för allt som är fel med glesbygdsstöd och starka fack. Idioter föder idiotiska ungar som sedan ska underhållas med idiotiska leksaker.

Liksom hussvampen är beroende av korkade mänskliga byggkonstruktioner så är epa-idioten beroende av den vansinniga bidragspolitiken i Sverige.
__________________
Senast redigerad av GhostOfMururoa 2018-12-09 kl. 18:55.
Citera
2018-12-11, 09:43
  #103
Medlem
Nellis-AFBs avatar
Till TS

Du slog fanemej spiken mitt på huvudet.
Citera
2018-12-13, 22:42
  #104
Medlem
[quote]Varför har ett i-land som Sverige så många obildade byfånar på landet?[/QUOTE

Om vi ställer frågan så här: Varför har ett i-land som Sverige så många obildade sverigedemokrater? Alla länder har sina motsägelser, Sovjet hade smygborgare Sverige har obildade byfånar och SD:are.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback