Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-07, 11:15
Medlem
vnc-s avatar
Stannade till vid McDonald's i Karlskoga här om veckan då jag var ute på jobb. Där hängde ett gäng ungdomar kring ett par gamla skrotbilar, de testade baslådorna på hög volym, stod och kollade ner i de öppna motorhuvarna samtidigt som någon varvade motorn, de brände däck, de drack energidryck och 3,5or, nästan samtliga var klädda i mjukisbyxor och hoodies.

Trodde inte detta existerade, det var alla fördomar om småstadsraggare på en och samma gång.
Citera
2018-12-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen

..men ändå har välbetalda knegarjobb..
..där alla röstar SD..
..Dessa människor hatar allt som har med skola och utbildning/bildning att göra..
..inte är till någon nytta alls för Sverige med sin idioti?

Du är verkligen dumheten personifierad.
Eller är du bara avundsjuk kanske... Psykfall som tär på samhället som bidragsparasit?

Hur kan de som har jobb inte vara "till någon nytta alls för Sverige" ?

Vad spelar det för roll om de "hatar allt som har med skola och utbildning/bildning att göra" när de redan är duktiga skattebetalare?

En arbetare som röstar SD är 1000 gånger mer värd en kommunist/knarkare (brukar hänga ihop) som är bidragsparasit och röstar V.
Senast redigerad av MrStreamer 2018-12-07 kl. 11:20.
Citera
2018-12-07, 11:37
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ja ni vet alla dessa småhålor, där korkade folk knappt ens gått ut grundskolan men ändå har välbetalda knegarjobb, samtidigt som de har som syssla på fritiden att röka på, supa, skaffa tatueringar, knulla runt, där ungarna kör epatraktor vid en viss ålder, där pitbullhund är ett måste, där alla röstar SD men kan inte argumentera för sin sak i debatter för de är helt inavlade och korkade. Dessa människor hatar allt som har med skola och utbildning/bildning att göra. Allt kretsar kring prylar för de tjänar bra med pengar på sitt kneg som svetsare och dylikt skitjobb, som givetvis slösas bort på skit. De är alla feta, fula och korkade.

Det nya jag har märkt är att blattar flyttat in i dessa småkommuner och går runt med dessa människors döttrar. Såg det igår senast i en liten kommun, där svenska hillbillytjejer i slutet av grundskolan gick och höll hand med svartmusk från MENA och Afghanistan.

Varför har inte Sverige lyckats bättre med dessa inavalde byfånar som inte är till någon nytta alls för Sverige med sin idioti?

Skolan är till för att rekrytera arbetskraft och konstruerad av rika som vill bli rikare på andras arbete.
Svenska skolan är skit minst utsagt och ger inte individen något utvecklande.

Folk klarar sig bra med grundskola+gymnasium vilket är den nivå de flesta ligger på även ute på landsbygden. Jag har kusiner som är elektriker med egen firma som tjänar väldigt bra. En annan kusin har en rörmokarfirma med 6 anställda och är väldigt välbeställd. "Korkade individer" enligt dig. Men gissa hur mycket fina Svenska tjejer de satt på i sina liv ? Åker fina bilar, skoter på vintern om de inte är utomlands. Stora fina gårdar med gott om mark och nära till jakt och fiske.

Skulle jag knappast kalla korkade hillbillys trots grundskola + yrkesutbildning.
Läser någon till ex. dataingenjör så är deras inlästa kunskaper SKIT efter 3-4 år och de kan inte få en vettig anställning och har enorma studielån, dyrt boende i "balla staden" det närmaste sex de kommer blir att runka till någon 3d porr via nätet. Utomlands kommer dessa inte förens de betalat sina lån på lägenhet och studier.. runt 60års åldern ungefär..

Så frågan är vilka som är smartast.
Citera
2018-12-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag, som boende i en sådan håla som TS beskriver, måste ge honom delvis rätt i beskrivningen.

Det jag har att invända är följande:

Hur jävla fiffiga tror du motsvarande människor är i Spanien, Frankrike, Italien, Grekland, Tyskland osv?

Exakt. Sverige har förhållandevis små skillnader ändå i en internationellt jämförelse(såg även någon undersökning för ett tag sedan men minns ej var).
I till exempel Spanien är det för tusan avgrundsdjup skillnad mellan Madrid och till och med ett "regionalt centrum" som Sevilla. Man såg liksom i ögonen på folk skillnaden i intelligens mellan genomsnittspersonerna i dessa båda städer.
Minst skillnad är det sannolikt i rikare länder som är små till ytan. Typ Schweiz, Österrike.
Sveriges akilleshäl är och förblir att befolkningen är alltför liten i förhållande till den stora ytan(nej, det löses inte med massimport från kulturellt främmande länder). Det är främst därför det så svårt med infrastruktur, sjukvård och så vidare.
Citera
2018-12-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ja ni vet alla dessa småhålor, där korkade folk knappt ens gått ut grundskolan men ändå har välbetalda knegarjobb, samtidigt som de har som syssla på fritiden att röka på, supa, skaffa tatueringar, knulla runt, där ungarna kör epatraktor vid en viss ålder, där pitbullhund är ett måste, där alla röstar SD men kan inte argumentera för sin sak i debatter för de är helt inavlade och korkade. Dessa människor hatar allt som har med skola och utbildning/bildning att göra. Allt kretsar kring prylar för de tjänar bra med pengar på sitt kneg som svetsare och dylikt skitjobb, som givetvis slösas bort på skit. De är alla feta, fula och korkade.

Det nya jag har märkt är att blattar flyttat in i dessa småkommuner och går runt med dessa människors döttrar. Såg det igår senast i en liten kommun, där svenska hillbillytjejer i slutet av grundskolan gick och höll hand med svartmusk från MENA och Afghanistan.

Varför har inte Sverige lyckats bättre med dessa inavalde byfånar som inte är till någon nytta alls för Sverige med sin idioti?

Vad är skolan till för nytta när det enda dom gör är att lära ut genusvetenskap och feminism nu för tiden? Och ja vi har grymt bra betalda jobb därför att våra jobb är dom jobben som Sverige drar in miljarder på i vinst och inte som ni fjollträskare som enbart jobbar med marknadsförings jobb.

Jag och alla jag känner röstad SD och nog fan kan vi argumentera för våran sak. Frågan är kan du argumentera för varför du vill ha svartskallar och kommunism?

Röka på, supa, tatuera sig, knulla runt är ju varje svensks dröm och glöm inte att vi fifflar med precis allt vi kan på sidan av våra ordinarie jobb och det gör så att vi kan äga feta gårdar och glida i feta AMG mercedes eller Audi bilar.

Jag tror du är drabbats av en stor dos av jantelagen och innerst innerst inne mår psykiskt dåligt då du ditt liv kretsar kring hur mycket försäkringar du kan sälja varje månad så du kan betala av ditt 5 miljoner kronors lån på din 35 m2 etta i fjollträsk.

Sen betalar vi inte 500 kr för ett kilo kött utan vi tar fram studsaren och skjuter en älg jävel så har vi 400 kg kött för priset av en patron.

Så sluta hacka på oss i svenska byarna bara för att vi hittat ett effektivt sätt att blåsa staten
Citera
2018-12-07, 11:49
Medlem
Hamsterbolls avatar
Både jag och min make är högutbildade och uppvuxna i staden. För några år sedan lämnade vi allt och köpte en gård på landsbygden. Och det är underbart!

Vi är ute i naturen varje dag, barnen får växa upp med djur och skog och sjöbad. Allt tar lite längre tid här och kräver lite mer jobb. Vi får hugga ved och det mesta kräver planering och tålamod. Vi har en fin kyrkogemenskap på söndagarna och jag sjunger i kören.

I staden tränade vi på gym. Här får vi träning i naturen och på gården naturligt. Boendekostnaden är så låg att jag kan vara hemma länge med barnen istället för att sätta dem på dagis. Visst, många här är egenföretagare, viltvårdare eller arbetslösa. Men de besitter annan kunskap! Vi hjälper varandra med det vi kan. När vi bodde i stan så jagade vi karriär och skröt om varje nytt steg i karriären. Här är det ingen som bryr sig. Här är familjen och gården det viktiga. Istället för att jobba övertid och komma hem sent så kommer min make hem lagom till middagen och sedan kan vi läsa sagor framför elden tillsammans.

Det finns en invandrarfamilj i närheten och de är med i församlingen nu. Finns inga hazar-gäng som i stan.

Älskar att bo på landet. Så enkelt. Ingen här ifrågasätter om de är födda i fel kropp, ingen blir våldtagen på väg hem från krogen eller är rädd för att gå ut på natten och kolla på stjärnorna. Vi firar påsk och valborg med stora brasor och alla i byn grillar korv tillsammans. Korv gjord på fåren som betar i björklunden på sommaren.
Senast redigerad av Hamsterboll 2018-12-07 kl. 11:52.
Citera
2018-12-07, 11:50
Medlem
.ANDERSs avatar
Vad är det som är så hårt med livet i era hålor som skiljer er från Stockholm att ni utbölingar kallar det fjollträsk? Hinka powerking och åka runt i reflexbrallor och ha fult skägg är väl inte särskilt ofjolligt?
Citera
2018-12-07, 11:50
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag, som boende i en sådan håla som TS beskriver, måste ge honom delvis rätt i beskrivningen.

Det jag har att invända är följande:

Hur jävla fiffiga tror du motsvarande människor är i Spanien, Frankrike, Italien, Grekland, Tyskland osv?
Detta. Obildade människor med trashig livsstil på landsbygden finns i alla länder. Sverige är varken bättre eller sämre på den punkten.
Citera
2018-12-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Hela Sverige är ju fyllt till bredden med naiva obildade mähän. Det är ju därför som Socialdemokraterna sitter i regeringen. Anledningen till att Stockholm har så många idioter samlade i en och samma stad beror på att vi har horder av inflyttade lantisar här. Man blir mörkrädd varje gång man stöter på en inavlad lantis som röstar på MP.

Ja alla veka fjantar som inte klara att försörja sig på landsorten flyttar in till stan..
samma situation som med flyende ynkryggar från tredjevärlden.
Inte konstigt att stadsfjollor blir rädda för oss på landet 😁
Citera
2018-12-07, 12:05
Medlem
sallymans avatar
Detta gar ju att finna i vilket vast-influerat land som helst med relativt stor landsyta kontra folkmangd
Citera
2018-12-07, 12:12
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Ja alla veka fjantar som inte klara att försörja sig på landsorten flyttar in till stan..
samma situation som med flyende ynkryggar från tredjevärlden.
Inte konstigt att stadsfjollor blir rädda för oss på landet 😁

Nu har n*gerinvasionen visserligen urartad extremt senaste åren och jag skulle nog för fem år sedan tycka att inflyttade kalmariter var ett större problem för stadsbilden är Abdulla och Imran. Man får lätt huvudvärk av att behöva sitta på en tunnelbana och behöva höra två nyinflyttade lantisbrudar prata om Paradise Hotel och senaste utgåvan av Veckorevyn.

Att sedan behöva se deras senaste antirasistalster i Dumheter24 gör att man får rejäl migrän.
Citera
2018-12-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Du är verkligen dumheten personifierad.
Eller är du bara avundsjuk kanske... Psykfall som tär på samhället som bidragsparasit?

Hur kan de som har jobb inte vara "till någon nytta alls för Sverige" ?

Vad spelar det för roll om de "hatar allt som har med skola och utbildning/bildning att göra" när de redan är duktiga skattebetalare?

En arbetare som röstar SD är 1000 gånger mer värd en kommunist/knarkare (brukar hänga ihop) som är bidragsparasit och röstar V.
Du menar att de som röstar på V är knarkare och bidragsparasiter? Det var något nytt i så fall. Tidigare har V haft en stor grupp välutbildade medelklassväljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in