Sverige bör mycket riktigt lämna EU. Vi får inget gott från EU som vi inte kan göra på egen hand. Det enda vi gör genom EU är att lämna ifrån oss makt till andra länder att styra över oss. Om vi i Sverige t.ex. skulle tycka att det är sunt att förbjuda försäljningen av bensinbilar, så kan vi införa den lagen utan inflytande från EU. Vi behöver inte EU för att stifta lagar i vårt land.
Genom att lämna EU, så får vi mer frihet och självbestämmande. Vi kan ha samarbete med vilka länder vi vill. Vi kan stifta lagar som passar svenskarna och Sverige. Vi behöver inte bli tvingade till att lagstifta om dumheter som EU kommer på.
Men jag tror att Sverige kommer bli det sista landet till att lämna EU. Det finns ingen opinion för en Swexit. De flesta svenskarna har köpt propagandan och tror på lögnerna som politikerna har berättat om EU. Skolan har gjort ett bra jobb med att indoktrinera svenskarna till att vara trogna EU-stödjare.
Det enda motståndet mot EU som jag känner till är
http://lämna.eu/, med en Sverigevän som ställer upp i EU-valet med målet om att väcka opinion i Sverige för en Swexit. Men jag hade gärna sett något större motstånd, typ ett etablerat riksdagsparti. Men inte ens SD eller V vill längre gå ur EU, antagligen för att de flesta väljarna som sagt har köpt lögnerna om EU och fortsatt vill vara EU:s bitch.