Citat:
Jag förstår att du föreställer dig en krishantering ā la Toblerone (omfattande oegentligheter nedförhandlade till chokladbit). Det är riktigt att Norman inte går utöver det som Weiss talar om, han visar ingen ambition att utvidga problematiken och rulla upp hela härvan. Men är det att begära? Allt Weiss faktiskt säger punkteras i alla fall. Jag är öppen för att det kan vara som du säger - att de definierar den nya spelplanen, inom vilkens gränser det är meningen att vi ska röra oss, med den här Facebook-debatten: "Det är värre än vi trodde men inte farligare än så här, alltså inte så farligt egentligen." Det är möjligt, men jag är inte övertygad. Vi kanske får se.Hej igen. Får för min fru egentligen inte ägna mig mer åt FB i kväll, men har gått ut på balkongen ett tag. Så här uppfattar jag saken. Lennart Weiss och Rikard Norman känner varandra väl. Det finns ingen sund och rimlig förklaring till att de skall sitta och skriva inlägg till varandra om Özz Nujen. De första tre punkterna som Norman tar upp är ju bara strunt och behöver inte ens besvaras. Det kinkiga ämnet är den bevisade överföringen av 85 408 kronor. Den kan givetvis inte en jurist gå ut på Facebook och säga att den är OK. Men den ger Weiss en möjlighet att bortförklara den och förminska brottet med diverse påhittade påståenden om administrativa lyft etc. Det enda den stora allmänheten känner till det är ju att Nujens är skattesmitare, så det gäller bara att försöka tona ner det hela till en alldaglig händelse som kan drabba vem som helst. Märk väl att juristen tycker att allt hade varit ur världen bara Özz Nujen bara hade sagt att han skulle tala sin svåger tillrätta. Som gammal domare känner jag väl igen när jurister leker brännvinsadvokater. Det är ett mångmiljonprojekt som Nujens har genomfört i Tingstäde och det är en olaglig hotellverksamhet familjen bedriver, min käre Rikard Norman, skulle jag vilja säga. Jag skriver nu egentligen direkt till de två herrarna, och inte i första hand till dig Sven-Gustav, men du kanske förstår hur en gammal man tänker nu. Jämfört med vad som stod på samma sida på Facebook Svenska Dagbladet i måndags, så verkar mycket ha redigerats bort för övrigt. Alltihop är tillrättalagt, tro mig. Nu måste jag gå till sängs, ropar min fru. Godnatt.
Jag vinkar hej till Lennart och Rikard.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-12-06 kl. 20:55.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-12-06 kl. 20:55.