2018-12-06, 10:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denupplyste1488
Vad finns i sådant fall i kanten på jorden?

Jag kan ha missuppfattat - det råder lite olika bud om ämnet - så går Sydpolen runt hela den platta jorden, så det är en ’isvägg’ vid kanten.

Det är dock ingen idé att reda dit, för FN har beväpnande soldater längs hela kanten som hindrar åtkomst.
Citera
2018-12-06, 11:22
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Häng en gopro, väldigt skyddat efter en heliumballong tillsammans med en gps. Släpp i väg den. Sen när ballongen spricker så letar ni upp kameran.. Sen kan ni tydligt se själva att jorden de facto inte är platt.

Gör samma sak fast på natten. Om jorden vore platt så skulle man kunna se solen tillslut. Den kan ju inte gå ner under horisonten för då skulle det vara natt på hela jorden samtidigt. Om man inte kan se solen så måste jorden vara rund. Faktum är att om jorden vara platt så skulle solen aldrig kunna komma närmare horisonten än 23 grader...
Citera
2018-12-06, 11:27
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Det är ni rundissar som har myntat uttrycket densitetskraft, tror inte att nån plattis har talat om densitetskraft. Densitet är ingen kraft men allt, under domen, som tillskrivs gravitation kan förklaras med flytkraft, densitet och tryck.

Det där är en ren och skär lögn. Det är bara plattskallar som pratar om densitetskraft. Vi andra vet att det inte finns. Det finns bara flytkraft och den är ett direkt resultat av gravitation.
Citera
2018-12-06, 11:31
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag tror inte du förstår exemplet. Det frågades 90 gradiga vinklar vid en rutt mellan tre punkter, alltså en triangel bestående av tre lika långa ben med 90 gradiga vinklar. Detta är bara möjligt på en sfärisk projektion.

Om du åker utefter ekvatorn i ostlig riktning är din kurs 090 grader.
Efter 10000km svänger du 90 grader nord så ändras din kurs till 000 grader.
Efter 10000km svänger du sedan 90 grader syd så är din kurs 180 grader.
Efter ytterligare 10000km är du tillbaka på ruta ett.

Du kan inte bortse ifrån benet utefter ekvatorn.

Det är du som inte förstår att det du påstår blivit motbevisat. Du behöver bara svänga 2 gånger för att komma tillbaks ruta 1. Och det har bevisats med verktyg som en plattskalle krävt och som dessutom erbjudit 100000 dollar i belöning om någon lyckats med det. Och otaliga människor har lyckats med det. Anledningen till att det är så enkelt att motbevisa ditt påstående, liksom alla påståenden plattskallar kommer med, är för att jorden är rund.
Citera
2018-12-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Ja, men frågan är om de officiella siffrorna stämmer? Det har rapporterats att polstjärnan har varit synlig bortom den 20:e breddgraden söder om ekvatorn. Att jordens omkrets vid ekvatorn är 4000 mil bör man nog ta med en nypa salt och samma gäller nordpolens avstånd till ekvatorn.
Alla vi plattisar har varit globtroende en gång i tiden, uppvaknandet tar tid och det krävs en hel del ödmjukhet att acceptera det faktum att man har blivit dragen vid näsan.

Läroplan för lärare i mellanstadiet hur man indoktrinerar barn, borde kallas likriktningsplan.
http://www.nrm.se/download/18.547cdb361096cad87df800086/1367704968856/Varf%C3%B6r+har+vi+%C3%A5rstider.pdf
Ja, om siffrorna stämmer är ju svårt att veta. Däremot något som ofta visar sig vara riktigt är att det mesta är tvärtom, globalisterna har vänt på hela modellen. Dokumentet du länkade till går ju lätt att vända på och helt plötsligt är jorden platt. Egentligen handlar den runda jorden bara om tro. Scientismen är ju trots allt en genial religion, deras religion går ut på att beskylla andra religioner för att vara religioner och samtidigt håna dem för att vara något de själva är. Hatten av för den!
Citera
2018-12-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det är du som inte förstår att det du påstår blivit motbevisat. Du behöver bara svänga 2 gånger för att komma tillbaks ruta 1. Och det har bevisats med verktyg som en plattskalle krävt och som dessutom erbjudit 100000 dollar i belöning om någon lyckats med det. Och otaliga människor har lyckats med det. Anledningen till att det är så enkelt att motbevisa ditt påstående, liksom alla påståenden plattskallar kommer med, är för att jorden är rund.

Vad är det du har bevisat? Jag har ju använt två svängar/girar/kursändringar.
Detta förfarande gäller på både rund som platt jord.
Citera
2018-12-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är ingen fartvind i ett fordon heller. Alltså samma förutsättningar.
I din påstådda rymd är väl inte samma förutsättningar som i ett fordon på jorden.
Citera
2018-12-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Densitet är inte tyngd.
Gravitation har med balanssinnets fysiologi att göra. Det är frånvaron av gravitation som förvirrar balanssinnet vid tyngdlöshet.

Vad är motsägelsefullt i det jag skrev?

Balansorganet kan känna av rörelseförändringar i alla riktningar och det förändras inte i tyngdlöshet. Däremot kan man inte känna vad som är upp och ned eller kroppens läge utan gravitation och det stör balanssinnet med illamående och yrsel som följd.
Det går alldeles utmärkt att vänja sig vid en tyngdlös tillvaro. Man kommer fortfarande inte känna vad som är upp och ner, men illamåendet och yrseln går över.

Ny beskrev du precis hur kroppen känner av rörelseförändringar i förhållande till tyngdkraften. Det är alltså inte densitet som är förklaringen. Tack för förtydligandet.

Jo, jag har förstått att du är djupt troende i en magisk oförklarlig kraft som drar i allt möjligt och skapar tyngd. De som inte delar din tro har fel.

Jag börjar också undra om du läser mina svar med tanke på dina motsägelsefulla argument.
Sen är det kanske så att du inte vill förstå, men låt oss ta det en gång till och för tillfället acceptera den officiella gravitationsteorin.
Hårcellernas kristaller i Balanssystemet registrerar vad som är nedåt, med gravitation och tyngdkraft. Alltså vad som är nedåt och ingenting annat.

Balanssystemet känner inte av rörelseförändringar i alla riktningar. Balanssystemet registrerar bara vad som är nedåt och skickar informationen till hjärnan och vet vi vad som är nedåt så vet vi vad som är uppåt och alla andra riktningar.
Men enligt dig så behöver man inte veta vad som är upp och ner för att kunna orientera i alla andra riktningar vid tyngdlöst tillstånd, vilket är rent nonsens.
Men du får naturligtvis tro vad du vill!
Citera
2018-12-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Alla.
Okej, jag förstår. Men då måste astrouten ändra sin hastighet dagligen eftersom riktningen runt jorden då i åtminstone hälften av tiden går åt andra hållet. Och hur spelar detta ihop med gravitationen, den gravitation som drar i solsystemet måste ju då upphöra när astronauten går åt andra hållet? Hur kompenserar gravitationen för astronautens dagliga riktningsändring, och jordens årliga rktningsändring, och för solsystemet sammalagda riktningsändrig, och för Vintergatans riktningsändring, och galaxerna riktningsändringar?
Citera
2018-12-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ja, om siffrorna stämmer är ju svårt att veta. Däremot något som ofta visar sig vara riktigt är att det mesta är tvärtom, globalisterna har vänt på hela modellen. Dokumentet du länkade till går ju lätt att vända på och helt plötsligt är jorden platt. Egentligen handlar den runda jorden bara om tro. Scientismen är ju trots allt en genial religion, deras religion går ut på att beskylla andra religioner för att vara religioner och samtidigt håna dem för att vara något de själva är. Hatten av för den!

Så är det, men i grund och botten handlar det inte om jordens form, det går mycket djupare än så.
Citera
2018-12-06, 17:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
I din påstådda rymd är väl inte samma förutsättningar som i ett fordon på jorden.
Inne i ett fordon i fritt fall är förhållande precis samma oavsett om farkosten är i rymden eller i luften. Skillnaden är bara att ett flygplan bara kan vara i fritt fall och skapa tyngdlöshet korta stunder innan man måste vända upp igen medan en rymdfarkost i omloppsbana kan åstadkomma permanent tyngdlöshet men under dom stunder som ett parabolflygande flygplan är i fritt fall så är förhållandena ombord samma.
Citera
2018-12-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denupplyste1488
Vad finns i sådant fall i kanten på jorden?
Bra, fråga. Jag vet inte. Jag hur inga resurser att ta reda på det heller.
Men om du vill veta vad jag tror finns där så: kanske fler världar. Låter det galet? Det brukar kallas för det kosmiska ägget, här kan du se en kort presentation om ett sådant scenario. https://www.youtube.com/watch?v=iigUBjf4-pc

Notera att jag varken påstår eller har bevis för att det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in