Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Vilka bevis har du för att kvinnor och män gillar varandra mindre än för 50 år sen? Eller 100? 1000?
Svårt att bevisa men , jag tror det.
Den lyckligast mannen är gift och 39 år.
Den olyckligaste än ogift kvinna. 42 år.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/high-octane-women/201109/meet-the-least-happy-people-in-america
Man kan anta att personer blir lyckligare när deras mål blir uppfyllda och ett av kvinnans viktigaste mål är att ha barn sen tror jag att ett annat viktigt mål för kvinnor är att bli omtyckta utan reservationer.
Det står att det är en: Decline in female happiness.
Jag tror att om kvinnor och män skulle gilla varandra mer skulle kvinnor och män bli lyckligare.
Män kan inte bli lyckliga om de ska tvinga kvinnor till något ,eftersom det är samma sak som att säga att jag gillar inte dig och kvinnor kommer inte gilla män tillbaka.
Om man gjorde experiment att leva lite som man gjorde förr. En kvinna och en man och några barn plus eventuellt några men ganska isolerade från omgivningen.
Resultatet skulle troligtvis vara att de gillar varandra och detta beroende på att de får ingen information om anledningar till att inte gilla varandra , den viktigaste informationen är snarare att de ska älska varandra i nöd och lust.
Det fanns helt enkelt mindre anledningar till att inte gilla varandra förr , nu finns film ,TV och tidningar som kan ge impulser om att ogilla varandra , så det är faktiskt svårare för män och kvinnor att gilla varandra nu.
Män bör också tänka på att inte skaffa anledningar att ogilla kvinnor eller utnyttja fysiskt övertag mot dem , vilket är otroligt simpelt.