2018-12-06, 16:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Ok, inte mig emot. Men det var inte jag som kläckte idén. Vad är det som säger att inte polisens makt också bottnar i någon form av "biologisk styrka"?

Du var ju inne på att mäns styrka visavi kvinnor gav vissa rättigheter. Eller?
Tycker du att en kvinnlig polis med pistol har dig en överlägsen "biologisk styrka"?
Citera
2018-12-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vilka bevis har du för att kvinnor och män gillar varandra mindre än för 50 år sen? Eller 100? 1000?

Svårt att bevisa men , jag tror det.

Den lyckligast mannen är gift och 39 år.

Den olyckligaste än ogift kvinna. 42 år.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/high-octane-women/201109/meet-the-least-happy-people-in-america

Man kan anta att personer blir lyckligare när deras mål blir uppfyllda och ett av kvinnans viktigaste mål är att ha barn sen tror jag att ett annat viktigt mål för kvinnor är att bli omtyckta utan reservationer.

Det står att det är en: Decline in female happiness.

Jag tror att om kvinnor och män skulle gilla varandra mer skulle kvinnor och män bli lyckligare.

Män kan inte bli lyckliga om de ska tvinga kvinnor till något ,eftersom det är samma sak som att säga att jag gillar inte dig och kvinnor kommer inte gilla män tillbaka.

Om man gjorde experiment att leva lite som man gjorde förr. En kvinna och en man och några barn plus eventuellt några men ganska isolerade från omgivningen.

Resultatet skulle troligtvis vara att de gillar varandra och detta beroende på att de får ingen information om anledningar till att inte gilla varandra , den viktigaste informationen är snarare att de ska älska varandra i nöd och lust.

Det fanns helt enkelt mindre anledningar till att inte gilla varandra förr , nu finns film ,TV och tidningar som kan ge impulser om att ogilla varandra , så det är faktiskt svårare för män och kvinnor att gilla varandra nu.

Män bör också tänka på att inte skaffa anledningar att ogilla kvinnor eller utnyttja fysiskt övertag mot dem , vilket är otroligt simpelt.
Citera
2018-12-06, 16:55
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Du var ju inne på att mäns styrka visavi kvinnor gav vissa rättigheter. Eller?
Ja, det är förstås så den krassa verkligheten ser ut.
Citat:
Tycker du att en kvinnlig polis med pistol har dig en överlägsen "biologisk styrka"?
Det är irrelevant i sammanhanget. Men i det läget skulle jag hellre kalla det "teknologisk styrka". Men ett vapen kan beslagtas. Därefter är det den biologiska styrkan som avgör.
Citera
2018-12-06, 17:06
Medlem
Citat:
Det är irrelevant i sammanhanget. Men i det läget skulle jag hellre kalla det "teknologisk styrka". Men ett vapen kan beslagtas. Därefter är det den biologiska styrkan som avgör.

Fast om det inte beslagtas kan kvinnan vara starkare.

Blir det tillräckligt vilt i Sverige borde alla kvinnor beväpnas så att de kan försvara sig.
Citera
2018-12-06, 17:07
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Ja, fast vi har ju i ett antal hundra år bestämt oss för att den biologiska styrkan inte ska avgöra. Annat än på idrottsarenan dårå.
Och skyddar vi direktör Gyldenkuuk från att få sitt hem länsat kan vi skydda kvinnor från att sexa mot sin vilja tänker jag.
Citera
2018-12-06, 17:19
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fast om det inte beslagtas kan kvinnan vara starkare.

Blir det tillräckligt vilt i Sverige borde alla kvinnor beväpnas så att de kan försvara sig.
Resultatet blir ändå att män dominerar i längden. En ren konflikt mellan könen är svår att föreställa sig, men det skulle antagligen bli långt vidrigare än vad som går att föreställa sig. Ett sådant scenario är givetvis osannolikt. Men om allt fler män blir rotlösa, rasblandade, besvikna och förbittrade kommer det givetvis att få konsekvenser. Om alla kvinnor råkar få tag i vapen lär männen snart få det också, eller hur?
Citat:
Ja, fast vi har ju i ett antal hundra år bestämt oss för att den biologiska styrkan inte ska avgöra. Annat än på idrottsarenan dårå.
"Vi" utgörs av människors uppfattningar och dessa har en tendens att vara ganska ombytliga genom historien.
Citat:
Och skyddar vi direktör Gyldenkuuk från att få sitt hem länsat kan vi skydda kvinnor från att sexa mot sin vilja tänker jag.
Både kan och vill?
Citera
2018-12-06, 17:38
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
"Vi" utgörs av människors uppfattningar och dessa har en tendens att vara ganska ombytliga genom historien.
Både kan och vill?

Ja, så är det ju.

Du verkar tveksam, men jag lutar nog åt att det är en god idé.
Citera
2018-12-06, 17:41
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ja, så är det ju.

Du verkar tveksam, men jag lutar nog åt att det är en god idé.
Det går inte att avskaffa prostitution. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas.
Citera
2018-12-06, 17:47
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det går inte att avskaffa prostitution. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas.

Åjo, går gör det nog. Frågan är väl hur långt man är villig att gå.

Sen: det är alltid farligt att säga "alltid".
Citera
2018-12-06, 18:14
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Åjo, går gör det nog. Frågan är väl hur långt man är villig att gå.

Sen: det är alltid farligt att säga "alltid".
Vem är "man"? Jag tror inte det är möjligt att avskaffa prostitution eftersom det finns en marknad och alltid har varit så.
Citera
2018-12-06, 18:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Vem är "man"? Jag tror inte det är möjligt att avskaffa prostitution eftersom det finns en marknad och alltid har varit så.

"Man" är den/de som i detta fall vill avskaffa prostitutionen.
Och: nä, det tror inte jag heller. Likväl är "alltid" en jävligt lång tid. Vem vet hur samhället (givet att mänskligheten finns kvar) ser ut om 1000 eller 10 000 år?
Citera
2018-12-06, 18:50
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
"Man" är den/de som i detta fall vill avskaffa prostitutionen.
Och: nä, det tror inte jag heller. Likväl är "alltid" en jävligt lång tid. Vem vet hur samhället (givet att mänskligheten finns kvar) ser ut om 1000 eller 10 000 år?
Med "alltid" menar jag mänsklighetens tid. Den kan vara över långt före dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in