2018-12-06, 00:55
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Ärligt talat:

Om det är Simon som blir dumpad (99% chans) så är det nog det absolut sorgligaste, vidrigaste och mest förnedrande som någonsin har visats i svensk TV.

Jag tycker inte att dom bör visa eländet. Fy fan, det gör fysiskt ont i mig av att bara tänka på det.
Citera
2018-12-06, 01:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Simon: Stackars jävla människa. Garanterat Frida som fått ett borderlineutbrott och dumpat. Borde valt...öh...den andra...

.

Fast han har gjort sig av med en väldigt fin tjej med kvalitet (iallafall det som gick fram i tv-rutan) Den där första tjejen som han droppade vid Sundbyholms slott, Emelie. Hon verkade jättefin.

Samtidigt kan vi ju som tittare inte bedöma vad han känner inför någon. Vi som tittare äger inte hans tycke och smak. Hon verkade fin genom tv-rutan med han kanske fick vibbar av något hos henne som inte gick genom tv-rutan. Om han kände att han inte fastnade för henne av någon anledning så gjorde han nog en riktig bedömning. Vi kan ju inte kliva in i hans huvud.
Senast redigerad av dialektiker 2018-12-06 kl. 01:33.
Citera
2018-12-06, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Ärligt talat:

Om det är Simon som blir dumpad (99% chans) så är det nog det absolut sorgligaste, vidrigaste och mest förnedrande som någonsin har visats i svensk TV.

Jag tycker inte att dom bör visa eländet. Fy fan, det gör fysiskt ont i mig av att bara tänka på det.

Den enda det är förnedrande för borde väl endå vara Frida som behandlar en annan människa på det där sättet så hela svenska folket kan se(om han nu blir
dumpad). Det enda som borde skämmas rejält är hon och inte Simon.
Citera
2018-12-06, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tieca
Den enda det är förnedrande för borde väl endå vara Frida som behandlar en annan människa på det där sättet så hela svenska folket kan se(om han nu blir

Klart att det är förnedrande för Simon? Hur tänkte du nu?
Citera
2018-12-06, 02:01
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Hönsbonden: Det kändes som att han hade valt den andra, trots att de bråkade i det senaste avsnittet. Jag tror att han till sin förvåning fick nobben men valde den andra för att inte gå lottlös därifrån. Well, ingen spirande kärlek oavsett...
Det tror inte jag. Rimligtvis så spelar de in scenen med den som väljs sist, så om han hade tänkt välja henne så borde han redan ha dissat Alicia.
Citera
2018-12-06, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Om han kände att han inte fastnade för henne av någon anledning så gjorde han nog en riktig bedömning. Vi kan ju inte kliva in i hans huvud.

Han fastnade uppenbarligen för henne eftersom han sade två gånger att han fick en väldigt bra magkänsla av Emelie.

Vad som hände var att dom andra tjejerna utnyttjade Simons desperation. Emelie var väldigt blyg så hon kastade sig inte över Simon som dom andra.

Han tänkte med det berömda könsorganet när han skulle välja.
Citera
2018-12-06, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tieca

Vi vet ju inte än om det är Simon som blir blåst men det lutar ju åt det med tanke på den andra tjejens snack om att "vara ärlig" och "hon har en del att reda upp" ....*typ*. När det gäller Simon så är han ju inte så charmig och spontan kanske? lite "träig"? MEN HERREGUD så många tjejer som skulle kunna älska honom för den han är.
Citera
2018-12-06, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisdof
Jag kommer ifrån samma ort från Per och har sett han och Sofie ute flera gånger. Senast i lördags. Så kan bekräfta att dem träffas fortfarande.
Härligt! Facebook är lurigt😄
Citera
2018-12-06, 08:12
Medlem
NiccoJs avatar
Om nu Simons maniska utvalda inte kommer på resan så ör det väl TV4 som ska skämmas. De borde sålla bort de som är tossiga.
Undrar hur många tusenlappar TV4 betalade för att ha två tjejer kvar att välja på på hönsmongots gård?
Citera
2018-12-06, 08:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Henrik hade 3 till synes riktigt bra tjejer men valde ingen. Tycker inte man fick höra någon riktig förklaring till varför heller. Känns som att produktionen undanhållit något.

Det var väldigt konstigt att han inte valde nån ja, det var luddiga förklaringar till varför. Han hade ju kunnat välja bort båda tidigare isf om det nu inte fanns något där istället för att vänta in till slutvalet. Han fick ju dessutom extratid på sig inför förra valet just för att hinna känna efter mer.

Visst kan det vara så att det bara inte klickade men det var inte den uppfattningen man fick direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Kan ju vara så att hon följer med på resan, men sedan inte svarar i telefonen, men att det är klippt så man ska tro att hon inte följer med. Har för mig någon bonde tidigare fick ta med en kompis för att slippa åka själv. Vore enormt lustigt om produktionen skickar iväg Simon själv på en resa till ett annat land. Kan ju dock vara så att hon åker hem tidigare. Båda alternativen känns lite långsökta.

Det känns mest som att han åker till flygplatsen och väl där blir ensam. Sedan hann jag aldrig uppfatta om det var i Sverige eller i Grekland. Det kan som någon var inne på lika gärna vara ett hotell i närheten av en svensk flygplats när man ser hotellrummet.
Är det så att Frida bara "skiter i" att komma dit så är det en brutal dumpning.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Bra att produktionen/Linda har gått tillbaka till att ge alla paren individuella resmål som det ska vara i BSF istället för tramset med gruppresa som dem hade några år. Hoppas det fortsätter så nästa år med.

Håller med, gruppresan gjorde ju att paren fick betydligt mindre egentid iom att det just blev grupptillställningar. Som nyförälskat par vill man ju ha sin egentid och äta egna middagar, mysa vid frukosten etc själva och mer göra det man själva vill än att vara del av en grupp...
Kul att se glädjen när Per fick reda på att det var till Irland hans resa skulle gå med.

Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Ärligt talat:

Ja, det verkar ju onekligen som det är där den brutalaste dumpningen i BSFs historia sker. Om det nu stämmer att hon bara skiter i att komma dit så är det inte konstigt att Linda sagt att det kan bli "tittarstorm" och att det är den mest brutala dumpningen hon upplevt.
Jag lider verkligen med Simon om nu så är fallet vilket det ju med all sannolikhet är.

Totalt sett tror jag att det av alla åtta deltagande bönderna bara är Magnus och Moa samt Per och Sofie som hållit hela vägen till uppföljningsavsnittet om ett par veckor även om jag även hoppas att Susanna och Hannes håller ihop.
Ingen annan i KÅA valde ju nån och Erik känns det inte som det hållit för.
Två (ev tre) av åtta, det är ingen bra siffra direkt...
Citera
2018-12-06, 09:26
Medlem
Känslan är att Simon och hans tjej (Frida?) fortsatt att dejta osv.
Men ju närmare resan de kommer desto mer ångest får hon över hela grejen.
Det slutar med att Simon dyker upp till flygplatsen men Frida dyker inte upp och gör så okontaktbar.
Därav så skriver Jessica vad hon skriver att det var bland de värsta uppbrotten hon varit med om.

Eller så blir han dumpad på resan när Frida hittar något annat.
Citera
2018-12-06, 09:38
Medlem
Frida är nog väldigt impulsstyrd. Jag såg ingenting gemensamt mellan henne och S förutom att hon har adhd och han dyslexi och båda därför haft tufft i skolan. Hon fick lust och impuls att bli bondfru och han blev tagen med storm av denna pigga glada unga tös.
Emelie minns jag också. Så söt och rar! Men han blev inte förförd och säkert jagade produktionen på och fick honom att känna sig som kungen själv som får vilken dam han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in