Citat:
1. Du tror inte att det fanns en vårdplan från en läkare som föreskrev särskild undervisning i hemmet?
Har en rektor eller lärare makten att gå emot ett läkarintyg? Tror du att rektorn ljuger om intyget?
2. Tror du att det var så i detta fallet?
3. Det händer alltså att hjälpen och stödet uteblir för familjer i kris liknande den i Bjärred?
4. Familjen skulle alltså ha överlevt om dom hade flyttat från Skåne och sökt sig till ett bättre landsting?
Trots allt ovanstående så tycker du att det är löjligt att tro att Lunds universitetssjukhus har någon skuld i tragedin?
Men du hävdar däremot att skolan i Bjärred har det.....
Har en rektor eller lärare makten att gå emot ett läkarintyg? Tror du att rektorn ljuger om intyget?
2. Tror du att det var så i detta fallet?
3. Det händer alltså att hjälpen och stödet uteblir för familjer i kris liknande den i Bjärred?
4. Familjen skulle alltså ha överlevt om dom hade flyttat från Skåne och sökt sig till ett bättre landsting?
Trots allt ovanstående så tycker du att det är löjligt att tro att Lunds universitetssjukhus har någon skuld i tragedin?
Men du hävdar däremot att skolan i Bjärred har det.....
Nej, jag kan mycket väl föreställa mig att familjen inte bemötts på ett bra sätt av sjukvården i Lund. Mina egna erfarenheter av kollegor i Lund är inte alltid de bästa - uppnästhet, oengagemang, empatibrist och ointresse för de sjuka om det inte ger egna yrkesmässiga fördelar är några av de ord jag skulle kunna nämna när jag tänker på vissa kollegor där som jag träffat.
Men det gäller naturligtvis inte alla inom Skånes sjukvård! Det finns absolut många skickliga engagerade också där.
Men att hävda att barnen mördades för att det lokalt inte fanns en specialklinik för ME-sjuka är naturligvis orimligt.
Dels kunde föräldrarna sökt sig till de kliniker som finns ex Stora Sköndal i södra Stockholm - och fått denna vård beviljad av Skånes Landsting, dels är det fullkomligt absurt att mörda sina barn av detta skäl.
Föräldrarna mördade barnen - inte på grund av sjukvårdspolitiken, inte för att det var snöbrist och metrologerna sa fel eller för att momslagen förändrades.
Föräldrarna blev mördare för att de inte var vid sunda vätskor. Det går inte att skylla på annat.