Men hvorfor legge fra seg pass, bankkort og mobil på bakken inntil en bygning før han går videre og sklir uti ? Dessuten er det asfalt stort sett på havnen og området rundt, det er ikke et naturområde. Det er gjort masse søk i havneområdet, med båt og bikkjer, uten at de har funnet noe. Men sist en student var savnet i Trondheim fant de han druknet i Nidelva.
Også spørsmål som jeg selv har spurt.
Kanskje han kun ville ut å gå der, men var redd for å miste sine ting i vannet, at han tog de ur lommen og puttet de på en sikker plass?
Pleier selv å gå akkurat der, og vet hvordan det er der.
Og som jeg sa; var kaldt og glatt da.
Odin forsvant natt til 18. november, pass og bankkort ble funnet 30. november, i et område som tidligere var gjennomsøkt av Røde Kors:
Citat:
- Vi har funnet pass, bankkort og det vi tror er hans mobiltelefon. Det ble funnet inntil en bygning, og det kan virke som om det har ligget der en stund. Det ble funnet av en tilfeldig person som oppholdt seg i området, sier Stokke.
Han vil ikke fortelle nøyaktig hvor funnstedet på Brattøra i Trondheim er. Stokke opplyser også at Odins bag ikke er funnet.
- Røde Kors har søkt over hele området på Brattøra tidligere, sier Stokke.
Det lå fem skip ved to kaier, Pir 1 og Pir 2, nært området der Odins gjenstander ble funnet:
Citat:
... hurtigruteskipet «Trollfjord» (Pir 1) og «Fosenbulk», «Tresfjord», «Gunnerus» og «Abramis» (Pir 2).
Citat:
I to av skipene, Tresfjord og Gunnerus, var det ingen om bord.
Citat:
Fire overnattet i «Fosenbulk»
De hadde ikke hørt noe eller lagt merke til noe spesielt.
NTNUs forskningsskip RV "Gunnerus" har flere overvåkningskamera:
Citat:
Vi ar overlatt datamaskinen der de lagres til politiet, så får de å se hva de kan finne og hente ut.
På slepebåten "Abramis" hadde mannskapet fri søndag, derfor sto ingen opp før utpå formiddagen.
Citat:
Hurtigruteskipet MS «Trollfjord» la til kai ca. klokken 06.00 søndag morgen. Kort tid etter ankom også enda et hurtigruteskip, MS «Spitsbergen». Det var derfor stor aktivitet ved Pir 1.
Citat:
Ege bekrefter at de har personell på brua, flere steder på dekk og andre nøkkelposisjoner om bord, når skipet legger til. På land møtes skipene av personell fra Trondheim Boatman AS, som tar imot fortøyning. Etter at de har lagt til land voktes også landgangen.
Citat:
Ved Kai 68, turistskipskaia, rett utenfor Pirbadet, lå det amerikanske logistikkskipet SS «Wright», som var i Norge i forbindelse med Trident Juncture.
"Wright" hadde væpnet HV-vakt:
Citat:
Kaptein Rune Haarstad i HV-12 bekrefter at soldater fra dem sto for vakt og sikring rundt det amerikanske skipet. Han er ikke kjent med om politiet har vært i kontakt med HV for å spørre om eventuelle observasjoner fra det aktuelle tidsrommet søndag morgen.
- Så vidt jeg vet var området ned mot skipet avstengt og bevoktet. Det er også vanlig at området patruljeres, og vi hadde trolig folk helt opp mot rundkjøringa ved hotellet, sier han.
Politiet har kontaktet alle båter:
Citat:
Per Christian Stokke, seksjonsleder for etterforskning ved Gauldal politistasjonsdistrikt, opplyser at politiet i forbindelse med etterforskningen har vært i kontakt med alle båtene som lå til kai på Brattøra den natten 18-åringen forsvant, og sjekket om de har overvåkningsmateriale.
- Vi mangler bare svar fra det amerikanske krigsskipet som lå der, sier Stokke.
Av båtene som etterforskerne har hatt kontakt med, er det kun forskningsfartøyet som lå til kai, som hadde videomateriale.
Også spørsmål som jeg selv har spurt.
Kanskje han kun ville ut å gå der, men var redd for å miste sine ting i vannet, at han tog de ur lommen og puttet de på en sikker plass?
Pleier selv å gå akkurat der, og vet hvordan det er der.
Og som jeg sa; var kaldt og glatt da.
Tok de ut av bagen og la det inntil en byggning? Jeg ville lagt mobilen, bank kortet ol ligge i bagen, ikke ved siden av og ta med meg bagen.
Hvis jeg skulle tane savnede ville jeg tatt med de eiendelene som ble funnet og lagt fra meg den blå gymbagen og treningsskoene.
Senast redigerad av eeqaz 2018-12-05 kl. 10:02.
Det lå fem skip ved to kaier, Pir 1 og Pir 2, nært området der Odins gjenstander ble funnet:
På slepebåten "Abramis" hadde mannskapet fri søndag, derfor sto ingen opp før utpå formiddagen.
Takk. Jeg håper politiet får flere bilder fra nevnte båter. Fikk assosiasjoner til Birn* Brj*nsdóttir som forsvant på Island og ble funnet drept av noen marinegaster fra Grønland.*a
Senast redigerad av eeqaz 2018-12-05 kl. 10:27.
O. sist fanget opp av kamera Dronningens gt v bussholdeplass. Da han fant ut at det var lenge til bussen kom, gikk han kanskje mot togstasjonen for å sjekke når den åpnet. Amerikanske skipet lå ved turistkaia, kai 68 ved Clarion Congress Hotel. På andre siden av stasjonen. Men rundt stasjonsomr burde det være kameraer. Utenfor hotellet også.
Senast redigerad av eeqaz 2018-12-05 kl. 11:58.
Det må komme flere bilder av han eller andre fra området, håper de blir frigjort fort. Am. båten har jo dratt videre, men håper de kan få tak i opptak derfra allikevel. Og at de har opptak av andre personer som er interessante, om noen fulgte etter han burde de også blitt fanget opp av et eller flere kamera.
O. sist fanget opp av kamera Dronningens gt v bussholdeplass. Da han fant ut at det var lenge til bussen kom, gikk han kanskje mot togstasjonen for å sjekke når den åpnet. Amerikanske skipet lå ved turistkaia, kai 68 ved Clarion Congress Hotel. På andre siden av stasjonen. Men rundt stasjonsomr burde det være kameraer. Utenfor hotellet også.
Flere bilder frigjort.
Den sikre observasjonen av Odin André Hagen Jacobsen er fra overvåkingsbilder som fanget ham opp ved Fjordgata 46 i Trondheim sentrum klokken 05.39.
Tidligere har det vært skrevet at den siste observasjonen av Odin Andre Hagen Jacobsen fra Eggkleiva ble gjort på en benk utenfor Nova hotell, kurs & konferanse i Trondheim i 05-tida natt til søndag.
Via et overvåkningskamera ser vi at seks personer, inkludert Odin, natt til søndag klokka 04.50 går i en retning i området Munkegata-Øvre Enkeltskillingsveita. Og like etter går fire av de samme forbi igjen i den andre retningen. Odin er én av de to som ikke passerer på nytt. Her er den siste sikre observasjonen av ham, sier seksjonsleder Per Christian Stokke ved Gauldal politistasjonsdistrikt.
Altså, O er observert sammen med 5 ande personer, hvorav 4 kom tilbake forbi kameraet igjen. Er dette siste observasjon pr i dag ?
Senast redigerad av eeqaz 2018-12-05 kl. 19:21.
Flere bilder frigjort.
Den sikre observasjonen av Odin André Hagen Jacobsen er fra overvåkingsbilder som fanget ham opp ved Fjordgata 46 i Trondheim sentrum klokken 05.39.
Tidligere har det vært skrevet at den siste observasjonen av Odin Andre Hagen Jacobsen fra Eggkleiva ble gjort på en benk utenfor Nova hotell, kurs & konferanse i Trondheim i 05-tida natt til søndag.
Via et overvåkningskamera ser vi at seks personer, inkludert Odin, natt til søndag klokka 04.50 går i en retning i området Munkegata-Øvre Enkeltskillingsveita. Og like etter går fire av de samme forbi igjen i den andre retningen. Odin er én av de to som ikke passerer på nytt. Her er den siste sikre observasjonen av ham, sier seksjonsleder Per Christian Stokke ved Gauldal politistasjonsdistrikt.
Altså, O er observert sammen med 5 ande personer, hvorav 4 kom tilbake forbi kameraet igjen. Er dette siste observasjon pr i dag ?
Det er hans venner som han sa ha-det til på byen før han skulle ta bussen hjem som omtales som siste vitner, og kamerabilder som siste observasjoner. Om 0. hadde blitt kjent med noen andre som ventet på bussen, nachspiel-gjeng o.l. ville jo de tredd frem som vitner. Det må jo være noe mistanke rundt de han ble sett på kamera sammen med, hvorfor er det ikke intervjuer med de f.eks. ?
Det er veldig jevne opptak, men etter han og 5 andre personer blir observert tar det over 40 min før neste observasjon av han, og fire av de andre har snudd og gått tilbake. Hvor ble nr. 5 av ? Hvorfor står det nevnt at de ikke har fått svar på henvendelser til US Marine båten SS Wright ? Vet ikke om det er tilfeldig ...
06.12.2018
-Politiet fortsetter søk på land i dag, konsentrert om Brattøra-området, opplyser politiet torsdag formiddag
Det er søkt under vann i Nidelva, kanalen, Dora-bassenget og havnebassenget ved Piren. I tillegg har Røde Kors bistått på overflata av vannet, samt på land i de samme områdene. Politiet har søkt med hunder
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!