2018-12-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Menar du att individer ur dessa eventuellt skulle kunna ha gjort något med honom?

Det var mange skip til kai på Brattøra, men det var bare mannskap om bord i tre båter som lå til kai ved Pir I og Pir II natten til 18. november. Mannskap fra HV (National Guard ) som også patruljerte i området, og US Navy. Det er indikasjoner på at det var HV fra Orkdal som var der, samme sted O gikk på skole. Han ble sett sammen med andre. Om det kan det være bekjente fra Orkdal han gikk sammen med tror jeg ryktene hadde begynt å florere nå, så da holder jeg en knapp på amerikanske soldater, det er mye rart i US NAVY..
Citera
2018-12-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Det var mange skip til kai på Brattøra, men det var bare mannskap om bord i tre båter som lå til kai ved Pir I og Pir II natten til 18. november. Mannskap fra HV (National Guard ) som også patruljerte i området, og US Navy. Det er indikasjoner på at det var HV fra Orkdal som var der, samme sted O gikk på skole. Han ble sett sammen med andre. Om det kan det være bekjente fra Orkdal han gikk sammen med tror jeg ryktene hadde begynt å florere nå, så da holder jeg en knapp på amerikanske soldater, det er mye rart i US NAVY..

Hmm.... Intressant tanke. Då återstår frågan var Odin i detta scenario gömdes.
Citera
2018-12-07, 20:10
Medlem
Siste sikre observasjon av den savnede Odin André Hagen Jacobsen (18) ble gjort utenfor butikken Nidaros Data i Fjordgata, klokken 5.39 på morgenen. Dette kameraet (V. Fjordgata 10-12),står 300 meter unna siste sikre Odin-observasjon. Nå er eventuelle opptak slettet.
Betalingsartikkel https://adressa.alda.no/bestillpluss...le18008000.ece
Citera
2018-12-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Flere bilder frigjort.
Den sikre observasjonen av Odin André Hagen Jacobsen er fra overvåkingsbilder som fanget ham opp ved Fjordgata 46 i Trondheim sentrum klokken 05.39.

Tidligere har det vært skrevet at den siste observasjonen av Odin Andre Hagen Jacobsen fra Eggkleiva ble gjort på en benk utenfor Nova hotell, kurs & konferanse i Trondheim i 05-tida natt til søndag.

Via et overvåkingskamera ser vi at seks personer, inkludert Odin, natt til søndag klokka 04.50 går i en retning i området Munkegata -Øvre Enkeltskillingsveita. Og like etter går fire av de samme forbi igjen i den andre retningen. Odin er én av de to som ikke passerer på nytt. Her er den siste sikre observasjonen av ham, sier seksjonsleder Per Christian Stokke ved Gauldal politistasjondistrikt.

Altså, O. er observert sammen med 5 ande personer, hvorav 4 kom tilbake forbi kameraet igjen. Er dette siste observasjon pr i dag ?
Det er fra butikken Tiger i Øvre Enkeltskillingsveita i krysset mot Munkegata han er fanget opp sammen med fem andre på overvåkingskamera. Fra han sees med disse fem, tar det 40 minutter før han dukker opp alene på et kamera 2 minutter unna. Det er City Living Schøller Hotell og Ap. som hadde overvåkings-bildet., visa vis er en liten park, på str. med en stor rundkjøring, Stiftsgårdsparken. Jeg oppfatter det som at de 4 andre går i retning havneområdet. Jeg vet ikke om Trondheim stasjon er døgnåpen, men ved kl: 6 tiden er det nok åpent, da kommer og går morgentogene, ville vært et naturlig valg å oppholde seg frem til bussen gikk. På hjørnet Munkegata / Dronningensgate skal det ligge en døgnåpen 7/11, en i Th. Angellsgt. skal også være døgnåpen i helgene, begge naturlige steder å vente, lade el. låne tlf. og i nærheten av hvor han har blitt observert på kamera.
Senast redigerad av eeqaz 2018-12-07 kl. 21:13.
Citera
2018-12-08, 03:05
Medlem
Ånei! Det var jo området jeg har postet om hvor ev GM el O. måtte være avbildet, og så er alt slettet !https://adressa.alda.no/bestillpluss...le18011258.ece

Nå skjønner jeg hvorfor familien har stilt spørsmål om politiets rutiner for innsamling av data.
Citera
2018-12-08, 15:55
Medlem
Ger omständigheterna utrymme för möjligheten att han eventuellt skulle kunna håll sig undan frivilligt?

För övrigt en eloge till trådstartaren som håller tråden så pass aktiv.
Citera
2018-12-08, 17:07
Medlem
Synes det er ekkelt, men her er noen ytre omstendigheter som minner om Kamphuis-forsvinningen.

Flere dager etter forsvinningen finner tilfeldige personer id og penger/bankkort. Forsvinningen skjer ved sjøen, i mørket. Begge bar på bager der noe av innholdet er blitt funnet, men ikke alt, og ikke selve bagene.

Kan bagene ha blitt fylt med noe tungt for å tynge ned kroppen i vannet?

Synes sporene peker mot selvmord, eventuelt at de er blitt utsatt for en forbrytelse som dekkes over ved å skape mistanker om selvmord.

Jeg håper de finner Odin snart.
Citera
2018-12-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Ger omständigheterna utrymme för möjligheten att han eventuellt skulle kunna håll sig undan frivilligt?

För övrigt en eloge till trådstartaren som håller tråden så pass aktiv.
Tack, jeg vil ha saken løst, men når polisen inte sikrer bevis fra de viktigste kameraene blir det vanskelig, Røde Kors har på nytt lett i området Brattør-kaia. Ingen indikasjoner i media på at han gjemmer seg frivillig eller har reist andre steder.
Senast redigerad av eeqaz 2018-12-10 kl. 16:06.
Citera
2018-12-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes det er ekkelt, men her er noen ytre omstendigheter som minner om Kamphuis-forsvinningen.

Flere dager etter forsvinningen finner tilfeldige personer id og penger/bankkort. Forsvinningen skjer ved sjøen, i mørket. Begge bar på bager der noe av innholdet er blitt funnet, men ikke alt, og ikke selve bagene.

Synes sporene peker mot selvmord, eventuelt at de er blitt utsatt for en forbrytelse som dekkes over ved å skape mistanker om selvmord.

ja det er noen likheter:
-mann borte ved sjøen, eneste likheten mellom de er langt hår, O går/gikk på skole, men jeg vet ikke hva slags interesser han har, tror ikke det er cyber-security . .
-noen tilfeldige personer (ikke politiet) finner ID papirer
-ingen finner bag
-det er vanskelig eller umulig for politiet å få tak i bilder fra overvåkingskamera (det finnes INGEN gjeldende Arjen Kamphuis og det er jo het utrolig) o
-NATO var i området begge steder, akkurat det håper jeg er tilfeldig

Hadde vært bra om noen av de som kjenner OAHJ kunne bidratt med informasjon i tråden, dette er herved en oppfordring. Spørsmål som kunne hjulpet er; Hvem ble han sett på kamera med i fem tiden, om OAJH var en person som enkelt kom i snakk med folk, en impulsiv fyr som lett kunne forandre planer og bli med noen til ukjent sted ? eller virker det usannsynlig ? har han vært borte tidligere ? indikasjoner på depresjon ? vanskeligheter økonomisk ? fiender ?
Senast redigerad av eeqaz 2018-12-10 kl. 16:05.
Citera
2018-12-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Flere er avhørt
Vitner skal ha fortalt politiet at de sist observerte Jacobsen klokken 05 søndag morgen. Da skal han ha sittet på en benk sammen med andre utenfor Egon og Nova hotell, kurs og konferanse i Trondheim sentrum.

Vi har tanker om hvilken tilstand Odin skal ha vært i, men ønsker ikke å gå i detalj på det. Vi er veldig interessert i å komme i kontakt med flere som kan ha sett ham, sier etterforskningsleder Monica Brækken.
Jeg vet ikke hva slags tanker de har om hans tilstand den kvelden, men det kan jo tenkes at han ikke var helt stabil, det er jo heller ikke så uvanlig i den alderen. Jeg lurer på hvem han er observert sammen med etter at det står han skilte lag med venner, hvem han ble sett på benken med og hvem som er observert på kamera, de må jo i avhør sagt noe om hans sinnstemning.
Citera
2018-12-11, 17:23
Medlem
Politiet trapper ned ressursbruken i Odin-saken. Nå er det opp til frivillige å finne ut hva som skjedde. Jaja, Norge bruker millioner på å få hjem leiemordere (Joshua French) på hvit rikmanns eventyr i Kongo, men sikre bevis fra overvåkingskamera her hjemme det har man ikke kapasitet til. Heja Norge !
Citera
2018-12-13, 18:26
Medlem
Politiet er 99 prosent sikker på at han ikke er i Kanalen eller Nidelven. Det har vært søkt i Havnebassenget, langs Nidelven opp mot Cecilienborg, Osloveien opp til Stavne Bru, Kongens gate mot Kalvskinnet, Sandgata, lett langs Kanalen på begge sider og sjekket store deler av Ila. Brattøra er finsøkt av Røde Kors. Norsk Folkehjelp har hjulpet med kartlegging og organisering. En gruppe var også på en runde og kikka i båter langs havna. Venner av Odin har søkt i de samme områdene.

- Jeg har en venninne som var ute og gikk i byen i halv seks-tiden, for å kartlegge hvordan byen ser ut på den tiden. Det var lite folk og fryktelig mange taxier. Det virket på henne som om de lette etter passasjerer. De må jo ha sett noe, mener Hagen (mor til Odin). Hun forteller at hun har vært i kontakt med både Trønder Taxi og Norgestaxi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in