2018-11-19, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I SVTs 0ch Nils Bergmans 6 delar om arbogafallet får man se en liten bit av filmen (utan pixlar) om det nu är så intressant. Att det är JM som ligger i underläge med en ung flykting ovanpå och skrattar mot fotografen är fullkomligt glasklart. Kanske hon hade druckit för mycket Cava? Hon gillar ju det - och sen ångrade hon sig visst när hon såg sig själv i den pinsamma positionen med en flykting från hennes eget flyktingmottagning - och filmen hade kommit ut på nätet.

Hennes dotter ville inte alls ta på sig skulden för lilla bullbakande mamma och låtsas som om det vore hon. Det kan man ju fatta! Om detta kan man läsa i FUPen om JM och dotterns sms-konversation. . Hur kan man ens som mamma vilja att ens egen dotter ska ta på sig en sån roll?

Att den åklagaren (en man) lade ner fallet (av okänd anledning) är makalöst illa. Kanske hade inte mordet och mordförsöket på JMs föräldrar skett om hon hade tvingats schavottera i en rättegång gällande flyktingsexet? JM måste ha blivit fullkomligt rasande när hon förstod vad som hände.

Sen hände allt annat i en rasande fart.

Har för mig att det var den kvinnliga åklagaren Anna Asklöf som lade ned sexfallet och även Misshandelsfallet av asylpojkarna som är solklart fall med utpekanden och ett erkännande av en GM. De kanske håller på det i väntan att få anledning att plocka in JM:s svärson JJ eller så skiter de i det p g a annat som de anser är viktigare.
Citera
2018-11-19, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Har för mig att det var den kvinnliga åklagaren Anna Asklöf som lade ned sexfallet och även Misshandelsfallet av asylpojkarna som är solklart fall med utpekanden och ett erkännande av en GM. De kanske håller på det i väntan att få anledning att plocka in JM:s svärson JJ eller så skiter de i det p g a annat som de anser är viktigare.

I ett youtubeklipp som jag retfullt nog inte hittar just nu, var det en manlig åklagare som intervjuades av Västmanlands Nya Tidning och såg ut att skämmas då han försökte bortförklara varför misshandeln inte utreddes.
Citera
2018-11-19, 16:13
Medlem
Citat:
I ett youtubeklipp som jag retfullt nog inte hittar just nu, var det en manlig åklagare som intervjuades av Västmanlands Nya Tidning och såg ut att skämmas då han försökte bortförklara varför misshandeln inte utreddes.

Har skriver Lasternassumma om misshandelsfallet och åkl Thomas Bergström:

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Undrar varför ingen journalist har grävt mer i detta?
Citera
2018-11-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Åh! Tack så jättemycket. Ja, varför gräver ingen i detta? Jag har själv flera gånger ifrågasatt varför inget hände i fallet med de misshandlade flyktingarna. Samt fallet med den äldre mannen som mördades på en parkeringsplats i Eskilstuna - och som hade intressen i flyktingbranschen. Har inte hört ett ljud om detta, men att det skulle vara en tillfällighet att den äldre mannen mördades ser jag som en mörkning. (Samt fosterbarnet som avled).

Övriga brott som Johanna Möller eventuellt har begått bör också utredas. Inte minst för de anhöriga till dessa personer ska se att/om rättvisan fungerar som de ska.

(Tror jag ska kontakta Nils Bergman (Rättegångspodden)).
Senast redigerad av zilvereko 2018-11-19 kl. 17:56.
Citera
2018-11-19, 18:26
Medlem
Citat:
Åh! Tack så jättemycket. Ja, varför gräver ingen i detta? Jag har själv flera gånger ifrågasatt varför inget hände i fallet med de misshandlade flyktingarna. Samt fallet med den äldre mannen som mördades på en parkeringsplats i Eskilstuna - och som hade intressen i flyktingbranschen. Har inte hört ett ljud om detta, men att det skulle vara en tillfällighet att den äldre mannen mördades ser jag som en mörkning. (Samt fosterbarnet som avled).

Övriga brott som Johanna Möller eventuellt har begått bör också utredas. Inte minst för de anhöriga till dessa personer ska se att/om rättvisan fungerar som de ska.

(Tror jag ska kontakta Nils Bergman (Rättegångspodden)).

Fast han förklarar ju här att barnets död inte hade med JM att göra (han tog upp det med spaningsledaren, barnet avled 1 år efter att JM haft det placerat):

Mordet på den äldre mannen finns det en tråd om här på FB.
Citera
2018-11-19, 19:29
Medlem
Grandiosos avatar
Rajabi vill prata mer med sin mamma

Citat:
En gång i månaden får Mohammad Rajabi ringa från Tidaholmsanstalten till sin mamma
i Iran och prata med henne i tio minuter.
Det räcker inte, tycker den dömde mördaren.
"Vi hinner inte förmedla oss under den korta tiden och både mamma och jag blir ledsna",
skriver han i ett överklagande till kammarrätten.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/rajabi-vill-prata-mer-med-sin-mamma/
Citera
2018-11-19, 19:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Rajabi vill prata mer med sin mamma

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/rajabi-vill-prata-mer-med-sin-mamma/

Citat:
Argumenten är desamma som tidigare: Han tycker inte ett tio minuter långt samtal per månad är tillräckligt för att han och hans mor ska hinna säga allt de har på hjärtat.

”Kontakten med mamma är ovärderlig och också oerhört viktig då det är min enda kontakt utanför murarna”, skriver han.

Ja Rajabi har ju verkligen genom sitt handlande visat att relationen till någons föräldrar är viktiga att respektera.

Skrämmande att mördaren tycker sig ha rätt att ställa krav efter det han har ställt till med.
Citera
2018-11-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja Rajabi har ju verkligen genom sitt handlande visat att relationen till någons föräldrar är viktiga att respektera.

Skrämmande att mördaren tycker sig ha rätt att ställa krav efter det han har ställt till med.

Vare sig han har rätt att prata med sin mamma så är det förmodligen den enda människa han har i livet som han känner förtroende för. Tycker det är klart att han ska få tala med henne mer än 10 minuter/vecka.

Han ska sitta i 14 år och det vore kanske en tröst för åtminstone hans mamma att få prata med sin son ibland.

(Tänk också på den fördröjda ljudöverföringen så långt bort som ställer till det).
Citera
2018-11-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Ja, det är konstigt. JJ och MR är utpekade av offren, därtill har ju MR erkänt misshandeln. Varför går de inte vidare med JJ? Vad väntar de på?
Citera
2018-11-28, 23:03
Medlem
lasternassummas avatar
Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning
Vi har fått veta att en norsk tidigare minister nu åtalats för att haft sex med ensamkommande.
De misstänkta brotten ska ha inträffat 2011–2017 när det gäller två av offren och 2014 när det gäller den tredje.
Den tidigare ministern, H*rald Ludvigs*n, (*=a,e) är 72 år gammal.
Offren är nu i 20-30-årsåldern enligt TV4.
Ministern ska ha tilltvingat sig sex genom att hota de ensamkommande med utvisning.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnO911/dette-er-bevisene-mot-svein-ludvigsen

Låter det här bekant?

JMs serie av brott
Socionomen Joh*nna Möll*r (*=a,e), som jobbade med att placera ensamkommande, mördade troligen sin dåvarande man i början av augusti 2015. Från november 2015 till en bit in i 2016 placerade hon ensamkommande åt kommuner och Integrationsverket och drog därigenom in knappt 30 miljoner till sitt företag.

På något sätt fick hon nästan "frikort" för mordet och det dröjde 13 månader innan förundersökning inleddes.

Under första halvåret 2016 hade hon sex med flera av "sina" ensamkommande. Två, då i 14-16-årsåldern, filmade sexet. Dom uppgav att JM hotat dom med utvisning om dom inte ställde upp på sexet, som polisanmäldes.

Åklagare Anna Asklöf i Eskilstuna tyckte inte att det hade begåtts något brott och lade ner förundersökningen mot JM. Det var runt månadsskiftet juni/juli 2016.

Någon vecka senare misshandlades pojkarna som anmält JM svårt av JM's lakejer, inklusive JMs pojkvän MR och JMs dåvarande "måg" JJ som då var tillsammans med mellandottern Juli* (*=a). De två pekades ut som delaktiga i misshandeln av dom misshandlade. Under misshandeln hade "lakejerna" telefonkontakt med "big mama" som skulle vara JM. Misshandeln har ännu inte utretts.

Några veckor senare fick JM sin pojkvän MR, även han ensamkommande, att mörda JM's pappa och försöka mörda JM's mamma.

Om...
Är det bara jag som tycker att det känns fel att:
– Mordet på dåvarande maken Aki inte utreddes ordentligt genast efter mordet?
– Sexet med pojkarna som filmade och polisanmälde sexet med JM som dom hävdade att hon tvingade till sig inte utreddes ordentligt?
– Den svåra misshandeln av pojkarna som anmälde JM för att ha tvingat sig till sex inte genast utreddes ordentligt?

Om bara ett av dom här brotten utretts ordentligt från början så hade säkert Göran levt ännu och Anki sluppit de svåra skador som hon fick vid mordförsöket och som hon har allvarliga men efter.

–
Citera
2018-11-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning
Vi har fått veta att en norsk tidigare minister nu åtalats för att haft sex med ensamkommande.
De misstänkta brotten ska ha inträffat 2011–2017 när det gäller två av offren och 2014 när det gäller den tredje.
Den tidigare ministern, H*rald Ludvigs*n, (*=a,e) är 72 år gammal.
Offren är nu i 20-30-årsåldern enligt TV4.
Ministern ska ha tilltvingat sig sex genom att hota de ensamkommande med utvisning.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnO911/dette-er-bevisene-mot-svein-ludvigsen

Låter det här bekant?

JMs serie av brott
Socionomen Joh*nna Möll*r (*=a,e), som jobbade med att placera ensamkommande, mördade troligen sin dåvarande man i början av augusti 2015. Från november 2015 till en bit in i 2016 placerade hon ensamkommande åt kommuner och Integrationsverket och drog därigenom in knappt 30 miljoner till sitt företag.

På något sätt fick hon nästan "frikort" för mordet och det dröjde 13 månader innan förundersökning inleddes.

Under första halvåret 2016 hade hon sex med flera av "sina" ensamkommande. Två, då i 14-16-årsåldern, filmade sexet. Dom uppgav att JM hotat dom med utvisning om dom inte ställde upp på sexet, som polisanmäldes.

Åklagare Anna Asklöf i Eskilstuna tyckte inte att det hade begåtts något brott och lade ner förundersökningen mot JM. Det var runt månadsskiftet juni/juli 2016.

Någon vecka senare misshandlades pojkarna som anmält JM svårt av JM's lakejer, inklusive JMs pojkvän MR och JMs dåvarande "måg" JJ som då var tillsammans med mellandottern Juli* (*=a). De två pekades ut som delaktiga i misshandeln av dom misshandlade. Under misshandeln hade "lakejerna" telefonkontakt med "big mama" som skulle vara JM. Misshandeln har ännu inte utretts.

Några veckor senare fick JM sin pojkvän MR, även han ensamkommande, att mörda JM's pappa och försöka mörda JM's mamma.

Om...
Är det bara jag som tycker att det känns fel att:
– Mordet på dåvarande maken Aki inte utreddes ordentligt genast efter mordet?
– Sexet med pojkarna som filmade och polisanmälde sexet med JM som dom hävdade att hon tvingade till sig inte utreddes ordentligt?
– Den svåra misshandeln av pojkarna som anmälde JM för att ha tvingat sig till sex inte genast utreddes ordentligt?

Om bara ett av dom här brotten utretts ordentligt från början så hade säkert Göran levt ännu och Anki sluppit de svåra skador som hon fick vid mordförsöket och som hon har allvarliga men efter.

–

Det är så jag också tänker; hade de här första brotten utretts ordentligt så hade kanske inte mordet och mordförsöket på JMs föräldrar skett. En stor skuldbörda tycker jag ligger på de åklagare som la ner fallen.
----------
Otäckt att det finns såna som JM och även den norska ministern som utnyttjar ungdomar i beroendeställning. Det har ju under årens lopp skett även med andra än unga flyktingar.
Senast redigerad av zilvereko 2018-11-29 kl. 15:34.
Citera
2018-12-05, 15:59
Medlem
Jag har skrivit och undrat här flera gånger om den pensionär Bengt Bergman, som misshandlades till döds på en p-plats i Eskilstuna i december 2015. Han var på något sätt inblandad i asylbranschen. Eftersom även Johanna Möller har varit minst sagt insyltad i den branschen så är det intressant. Här en liten snutt från Brottscentralen 4/12:

Ingen har vetat nåt, men nu tycks det börja röra lite på sig:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/brottscentralen/tre-ar-sedan-bengt-bergman-mordades---gatan-fortfarande-olost/

(Har själv 2 olika teorier om fallet, men väntar lite med att meddela dessa. En av mina frågeställningar är: Vad gör en 89-åring ute på en avlägsen p-plats klockan 23.45 en vinternatt? Därifrån utgår en av mina teorier.)
Senast redigerad av zilvereko 2018-12-05 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in