2018-06-13, 15:07
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Hörde just att Kaj Linna ska sommarprata det blir väl JM nästa projekt att driva igenom

Nja, hon behöver väl bli friad först?
Citera
2018-06-13, 16:20
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Hörde just att Kaj Linna ska sommarprata det blir väl JM nästa projekt att driva igenom
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är stor skillnad på "oskyldigt" dömd (KL), och "otroligt mycket skyldig" dömd (JM)!
Dessutom lär både marknadsutbud och teknikutveckling ha nått enormt långt när det gäller förändringar innan "Trollet" släpps ut.

Istället för sommarpratare så lär JM få ägna sig åt lokalt året-runt-prat på "Hinsan" i samband med revirpinkande mellan henne och de andra "livstidstanterna".
Citera
2018-06-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Tja, varför det egentligen? När hon sitter o avtjänar så har hon ju inga utredningsrestriktioner o dyl längre så om det inte anses äventyra säkerheten etc på anstalten så borde det väl kunna vara tänkbart om sådär kanske 10 år när det 'lagt sig' lite.
Gränserna för vad som anses smaklöst etc förflyttas ju ständigt, är i ständigt förfall.
Sommarpraten numera är ju också förinspelade, redigerade och genomcensurerade så några bomber kan hon ju heller inte bjuda på.
Citera
2018-06-14, 09:26
Medlem
joxarns avatar
Citat:

hahaha..DET talet skulle man vilja höra-Det skulle väl inte handla om "midsommarnatten doftar av klöver och timotej" precis.
Citera
2018-06-14, 17:07
Medlem
Den enda sanning jag tror att JM har sagt i rättegångarna är detta med inspelningen och den blodiga tröjan. Att de inte existerar. Tror att MR ljuger på den punkten och det har jag trott hela tiden. Annars hade de prylarna kommit fram för länge sen.

Men det förändrar inte läget och JMs och MRs skuld är i övrigt uppenbar.
Citera
2018-06-14, 18:28
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den enda sanning jag tror att JM har sagt i rättegångarna är detta med inspelningen och den blodiga tröjan. Att de inte existerar. Tror att MR ljuger på den punkten och det har jag trott hela tiden. Annars hade de prylarna kommit fram för länge sen.

Men det förändrar inte läget och JMs och MRs skuld är i övrigt uppenbar.

Jaha,nu är JM igång med sina brev och övetalningsförsök...
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/rajabi-anklagar-moller-i-nytt-brev-hon-lockar/
Citera
2018-06-14, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/rajabi-anklagar-moller-i-nytt-brev-hon-lockar/
Hahahaha. Nu blir det brevkrig dem emellan via media.
Hon tränar för fullt på "otillåten påverkan". Smart..
Citat:
Nu har hon skickat tre brev till ex-pojkvännen, skriver Rajabi själv i ett brev till Expressen.

I brevet, skickat från Tidaholmsanstalten, påstår Rajabi att Johanna Möller försöker få honom att ta på sig allt skulden för dåden.

”Hej! Jag har nyligen fått en rad brev från Johanna Möller skickat till mig. I dessa brev ger hon mig tydiga instruktioner om hur jag skall ta på mig allt för att rädda henne”, skriver Rajabi i brevet."

”Breven innehåller detaljerade planer om vad jag skall säga, hon har till och med författat färdig manus.”

"Vidare hävdar Mohammad Rajabi, i brevet, att Johanna Möller ”lockar” med pengar och giftermål för att Rajabis familj ska kunna komma till Sverige."
Citera
2018-06-14, 23:09
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha. Nu blir det brevkrig dem emellan via media.
Hon tränar för fullt på "otillåten påverkan". Smart..

Hon är verkligen helt i avsaknad av konsekvenstänk. Fascinerande. Det visste vi i o f s med tanke på hennes ageranden i samband med brotten, men ändå. Kommer hon någonsin att kunna bita ihop och 'sitta av sitt straff'? Ytterst tveksamt.
Citera
2018-06-14, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Hon är verkligen helt i avsaknad av konsekvenstänk. Fascinerande. Det visste vi i o f s med tanke på hennes ageranden i samband med brotten, men ändå. Kommer hon någonsin att kunna bita ihop och 'sitta av sitt straff'? Ytterst tveksamt.
Hahaha, det är perfekt. Hon är enveten som en narcissistisk blodigel.
Ju mer tid hon lägger på detta, ju sämre ligger hon till. Hoppas hon fortsätter hela sittningen.
Citera
2018-06-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn

Hmmm, det var inte mycket till isolering hon fick...
Citera
2018-06-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

Knappast. Hon kommer nog göra avtryck i kriminalhistorien en gång i veckan (minst) livet ut. Samt i pressen, plus påtryckningar på släkten. Helt otroligt!
Senast redigerad av zilvereko 2018-06-14 kl. 23:31.
Citera
2018-06-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, det är perfekt. Hon är enveten som en narcissistisk blodigel.
Ju mer tid hon lägger på detta, ju sämre ligger hon till. Hoppas hon fortsätter hela sittningen.
Jag tror inte hon behöver jobba så länge hon är isolerad. Knappast har hon tid med annan sysselsättning än att överklaga, skriva brev, räkna ut hur hon ska kunna dra nytta av andra medfångar och personal. 13 kr timmen kanske hon tycker är för dåligt betalt. Men ska hon ta av eget kapital och handla för 800 kr i veckan i kiosken så blir det dryga 40 000 kr om året. Efter 20 år så har en miljon gått åt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in