Citat:
Ursprungligen postat av
Anel11
Det var Armstark som uppfattat att du trodde att H infiltrerade
SKV i Malmö. Men jag har inte läst hela tråden så jag vet inte om anklagelsen är riktig.
Oskar skrev om den dubbla momsen i sin bok till flickorna. Något som skulle komma att drabba den privata sjukvården. Efter Oskars död kom en EU-dom som visade att det kunde bli som Oskar fruktade. Det är dock inte SKV i Malmö som gjort den stränga tolkningen av domen utan SKV:s tolkning av denna. Alltså om ett privat läkarbolag hyr ut läkare måste de lägga moms på fakturan. Fakturerar de en kommunalvårdcentral kan denna lyfta momsen i kommunkntosystemet och momsen bir ingen kostnad. Fakturerar de däremot en privat vårdcentral måste de också lägga moms på fakturan. Det privata vårdöretaget kan däremot inte lyfta den momsen.
Alltså kostnaden blir 25 % högre för den privata vårdcentralen. Det var det som Oskar kämpade mot och som han tyckte var orättvist. Nu har det blivit sanning. Läs Oskars bok till flickorna sså förstår du. Den är skriven så att även ett barn ska förstå problematiken.
Haha, vad? Jag tror att du och många har svårt att läsa skriven text, en följd av undermålig skolundervisning. Hänvisa gärna till var jag påstår det. Skulle Hanna ha infiltrerat SKM säger du?
Det tror jag öht inte. En del klistrar sin egen övertygelse på andra skribenter, antagligen för att de inte vågar stå för sina egna knasiga åsikter.
För oss utanför momsbranschen framgick det inte att O var klarsynt och förmedlade sin övertygelse via döttrarna. Konstigt, om du frågar mig, att skriva en "barnbok". Jag tror att enbart momsnördar fick ut det du fick av boken. Intressant att O fick "rätt". Tycker du också att O var en ängel? Det var väl synd att han mördade sina döttrar om han kunnat få cred för det här?
Tror du att O hade en kärleksaffär med någon av sina adepter på sjukhuset? Kan H ha tappat koncepterna av det i så fall? Var hon svartsjuk? i kriser kan det vara en utväg att lägga känslor på andra, till exempel ha en fling med någon. Jag tycker att det påminner om kärlek, det som skrivs om O postumt. Hade O lätt för att dupera folk, eller ska vi säga, bli omtyckt?
Jag tror att O var en duktig person dock, men han kunde inte förmedla det till massan utanför sin egen krets.