2018-12-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MB1974
Gick precis förbi villan. Helt upptänt, två bilar på carporten, en garderobsdörr i ett av sovrummen på ovanvåningen stod vidöppen full med skjortor. Antingen flyttar någon in eller så tömmer man...kändes obehagligt.
Huset har väl ändå ingen carport?
Men jag har sett att där står tänt rätt så ofta.

Tog du registreringsnummer på bilarna?

Huset försvann väl från marknaden efter att blivit stående ett bra tag?
Citera
2018-12-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky

Huset såldes för 4,5 miljoner i augusti.

Välkommen tillbaka, du är saknad!!!

Vad är din åsikt idag om scientologspåret?
Citera
2018-12-03, 21:07
Medlem
Citat:
Såg via merinfo att det fanns en Suzuki samt en nyare Mitsubishi (köpt i oktober) registrerade på hushållet. På ratsit finns endast en vespa registrerad som fordon på adressen och deras sida är mer frekvent uppdaterad.

Är det en långsökt teori att detta är planerat av familjen för att underlätta efterjobbet för efterlevande släkt?

Inga bilar (förutom polisfordon) fanns inom tomtgränsen ikväll.

Även en privatregistrerad ny Volvo XC90 med dem klassiska backljusen som oftast används av polisen stod parkerad på andra sidan gatan, med en vanlig kille i.
Någon som känner till mer om det?
Det var inte Patrick Persson iaf!

Citerar ditt gamla inlägg. När sålde familjen av sina bilar?
Citera
2018-12-03, 21:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Vänligt att du berättar var Oskar arbetade men
det vet jag redan.... det händer jag går förbi hans kontor.
Om det rings till Oskars arbetskamrater han träffade i bland i andra länder.... det vet jag inte hoppas dem får vara i fred.

Men ingen från Lunds universitet har skriftligt eller muntligt författat det pm:et några utvalda fått.....! Det är jag 100% säker på

Citat:
Jag förnekar att ingen på Lunds universitet
har muntligt eller skriftligt....
Varit författare av pm:et som heter det
är Oskars arbetskamrater....
Andreas även Fredrik är insatta i
allt som pågår....!

Även press avdelningen.... är insatt...

Citat:
Du som ”dikterat” den här ”absurda” ”OSANNA” ”berättelsen”. Där ”du” utöver ”utger dig” för att vara ”arbetskamrat” till Oskar är ”INTE ” SANT.

”Du” hälsas ”varmt” att omgående kontakta Oskars chef Andreas Inghammar
046-2223364.

Citat:
Jag förnekar att ingen på Lunds universitet
har muntligt eller skriftligt....
Varit författare av pm:et som heter det
är Oskars arbetskamrater....
Andreas även Fredrik är insatta i
allt som pågår....!

Även press avdelningen.... är insatt...

Jösses Lunds Uni är pissed off och någon ringer ner allt och alla på OH arbetsplats för att förhöra sig.
Man skriver PM som är falska och frågan är då om något stämmer öht i den här tråden, som tydligen blandar in arbetsplatsen till den avlidne. Fy fan man vill spy!
Senast redigerad av Moosky 2018-12-03 kl. 21:39.
Citera
2018-12-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Håller med min polare rappytt här. Akta dig för öronsus. Kan va begynnelsen på en mycket värre åkomma.
I all välmening.
Ni kan få en liten ledtråd. Låt inte egna känslor stå i vägen. Det är känslorna som skymmer fakta. Det är därför det kan vara bra att låta andra testa ens idéer. Värdera, anta eller förkasta, driva så långt det går för att se om det håller eller inte. Du och Raputt har fastnat i tankarna, det tillkommer inget nytt och ni vågar inte förkasta det som är gammalt. Rabatt till exempel har drivit sin tes om den ensamma galningen i ett år och inte kommit en centimeter närmare sanningen. Det är lika meningsfullt som att se en curlingmatch från OS -98 tio gången och hoppas att den slutar annorlunda elfte gången. Det kommer inte att ske.
Citera
2018-12-03, 21:23
Medlem
Citat:

Nej carport är kanske fel ord. Biluppfart kanske bättre ord. Nej tog inte regnr, där går min gräns😳
Citera
2018-12-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Huset såldes för 4,5 miljoner i augusti.

Välkommen tillbaka, du är saknad!!!

Vad är din åsikt idag om scientologspåret?
Så pass, jag har missat det totalt men sett att det varit tänt där lite då och då.
Man blir ju inte annat än nyfiken på köparna.
Hade personligen aldrig flyttat in i ett hus med den historiken ifall jag känt till vad som skett.

Beträffande Scientologi-spåret så är jag fortfarande rätt så övertygad om att den ”religionen” haft ett finger med i spelet.
Jag tror absolut inte att det är anledningen till familjens tragedi eller att de varit väldigt aktiva i kyrkan.

I mina kretsar har det här ämnet dött ut en aning i samband med att tråden var låst ett tag.
Men nu börjar intresset trappas upp en aning igen faktiskt och jag ska ge mig på att försöka fiska lite mer nu när ett drygt år passerat.

Har det kommit fram någon bild på Hanna ännu?
Citera
2018-12-03, 21:33
Bannlyst
Citat:
Så pass, jag har missat det totalt men sett att det varit tänt där lite då och då.
Man blir ju inte annat än nyfiken på köparna.
Hade personligen aldrig flyttat in i ett hus med den historiken ifall jag känt till vad som skett.

Beträffande Scientologi-spåret så är jag fortfarande rätt så övertygad om att den ”religionen” haft ett finger med i spelet.
Jag tror absolut inte att det är anledningen till familjens tragedi eller att de varit väldigt aktiva i kyrkan.

I mina kretsar har det här ämnet dött ut en aning i samband med att tråden var låst ett tag.
Men nu börjar intresset trappas upp en aning igen faktiskt och jag ska ge mig på att försöka fiska lite mer nu när ett drygt år passerat.

Har det kommit fram någon bild på Hanna ännu?

Ja, både bild och video.
https://www.oppetarkiv.se/video/3309753/valvakan-1994
Kolla från 06.45.
Cred till Emma57 som hittade och publicerade länken.
Senast redigerad av japanesa 2018-12-03 kl. 21:41.
Citera
2018-12-03, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej, jag vet inte vilken teori du har och kan inte se om den hänger ihop. Min teori hänger ihop, men jag tror att du nu av någon anledning börjar inse att mördare vill ha något att skylla på, rikta blicken bort från dem själva.

Vilken av alla dina teorier tycker du hänger ihop.

Spelmissbruket ??
Stockholmssyndromet ??
Incest ??
Dåligt presterande ungar ??
Nej just det, han fick ju inte förlängd anställning ??
mm mm.
mm mm.
mm mm.

He he he.... "Min teori håller ihop......... he he he
Citera
2018-12-03, 21:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Du vet, vi som inte har fått en massa trovärdiga PM, vi som inte fått "filmen" bekräftad från 8-10 källor, vi som inte har kontakt med reporter på Expressen eller poliser som vistades i huset den kväll som familjen hittades - vi vet ju inte vad vi ska tro. Det är inte alltid helt glasklart vad som är trovärdigt och inte, i en tråd som denna. Förvirring kan lätt uppstå.

För någon vecka sedan började ett pm
florera som ett maratonlopp.....Här.
Som påstår sig komma från
Oskars arbetskamrater..... ”men”.

Oskars arbetskamrater har vare sig i skrift eller tal lämnat några uppgifter....... hur ska dem veta när inte inte polisen vet?

Varför du inte varit en av dem som
mottagit pm:et är säkert för att du inte.
Tillhör den skaran....att tävla leka om ett
mord vem som har (rätt) eller (fel).

Facit sitter polisen på inte Oskars arbetskamrater......

Någon:några vill stå i rampljuset här på första plakett... på bekostnad av ( 4 )döda...

Pm kan skada mer än göra nytta...

Problemet med detta är att personer tenderar till att göra egna ”slutsatser” och tolkningar av den ”informationen” som sedermera nästan ”alltid” resulterar i ”felaktigheter”. Det är som viskleken med Pm.

Det är just av denna anledning trådsanningar uppstår.

* Oskars arbetsplats
* Olika avdelningar i Region Skåne
* Grannar
* MM MM

Blir nerringda för det finns dem som
anser dem är ordsaken till familjens
död....

(De har tydligen spelat in denna film i omgångar så både innan och efter. Dubbelgalet. Undrar om de även tagit sig tid att redigera den efteråt.)

< Svar lögner film existerar inte påhitt från Oskars icke existerade arbetskamrater >

(Man hade inte vett på att be om hjälp men kollegorna gick det bra att beklaga sig inför och man berättade för grannarna att Hanna hade cancer?)

< Svar lögner och åter lögner >

(Det finns en film (eller flera) men den jag talar om är inspelad i olika sekvenser.)

< Svar återigen lögner film existerar inte>

Du/ni som ringer försök hitta på
något meningsfullt....
Försök njut av julen många kan inte
göra det......

”Empati till Oskars efterlevande saknar en del”.!

Okej, jag förstår att det finns en skara människor som lider av diskussionen och spekulationerna i tråden. Och jag håller med om allt du skriver och trots lång tråd ingen ny sanning har framkommit utöver det polisen meddelat. Tack då kan man bortse ifrån den sk sanningshalten som inte finns utan det är rent av konspirationsteorier som maler på om och om igen.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-03 kl. 22:04.
Citera
2018-12-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad baserar du din övertygelse om SC på? Att familjen flyttade till Bjärred, nära Arlöv? Att SC har koppling till icke-moms? Dra din teori igen, länka ihop med de händelser vi vet ägt rum. Jag är intresserad. Varför tror du att det är ekorrar och hackspettar i tråden, på vilket sätt prasslar det i dina öron?

Tror du att H infiltrerade Skatteverket i Malmö? Att O siktade in sig på moms därför? Tycker att du kan klämma ur dig dina åsikter för första gången i trådens historia, den där du faktiskt skriver vad DU tror. Är intresserad.

Att familjen höll sig för sig själva är en del i din spaning. Kom loss nu.
Men så snälla, Armstark har väl inte påstått att det varit någon infiltration hos Skatteverket. H hos SKV i Malmö hade inget att säga till om i frågan om den "dubbla momsen". Det vet vi klart nu. det är Skatteverkets huvudkontor i Stockholm som nu skrivit det slutliga ställningstagandet i frågan.
Citera
2018-12-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Men så snälla, Armstark har väl inte påstått att det varit någon infiltration hos Skatteverket. H hos SKV i Malmö hade inget att säga till om i frågan om den "dubbla momsen". Det vet vi klart nu. det är Skatteverkets huvudkontor i Stockholm som nu skrivit det slutliga ställningstagandet i frågan.

Vad? Utveckla, förstår inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in