2018-12-02, 21:21
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Ja Firminho var usel idag igen.. Förstår att Salah surar när han tar ut honom förre brassen. Mane springer och vill mycket men tyvärr är hans sista del för dålig. Två solklara chanser idag som han borde ha gjort mål på.

Första 20 minuterna mot Everton idag kändes bra, hög press som påminde om förra säsongen. Intensivt och man vann mycket boll högt upp men sen mattades av och spelet liknade som det har sätt ut..

Å andra sidan så tar man mer poäng nu än vad man gjorde förra säsongen.
5 insläppta mål säger väl det mesta.
Citera
2018-12-03, 11:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Ja Firminho var usel idag igen.. Förstår att Salah surar när han tar ut honom förre brassen. Mane springer och vill mycket men tyvärr är hans sista del för dålig. Två solklara chanser idag som han borde ha gjort mål på.

Första 20 minuterna mot Everton idag kändes bra, hög press som påminde om förra säsongen. Intensivt och man vann mycket boll högt upp men sen mattades av och spelet liknade som det har sätt ut..

Att Salah promenerar av banan när Liverpool jagar mål och surar som en liten bebis är fan oacceptabelt. Han får vara sur på sin insats, att han blir utbytt, whatever - men när ditt lag jagar mål sätter du fart under fötterna. Att demonstrativt lämna banan i snigelfart är att skita på laget.

Tycker överlag att förra säsongen verkar ha stigit Mane och Salah åt huvudet lite grann. Egyptens Messi ska göra det själv hela tiden, och Mane med nummer 10 är ute efter att bevisa att han är minst lika bra som Salah. Båda är ruskigt målkåta och spelar lite för mycket för sig själva ibland.

Salah är en spelare med spetskompetens (speed, hitta lägen, tajma löpningar) men är i stora drag en ganska medioker spelare. Att han var fenomenal i fjol handlade om formtopp plus att Liverpool spelade ett spel som passade honom som hand i handsken. Han är inte, och kommer aldrig bli, en av världens bästa. För mig är Mane en klart bättre spelare (bättre teknik, har bättre vänsterfot än Salah har höger). Får man 150 mille för Salah till Real Madrid är det en nobrainer, sälj och låt Shaqiri plus typ Pulisic ersätta.

Riktigt skönt med segern igår. Alla haterz var redo att vältra sig i skadeglädje över uteblivna poäng, men istället fick de käka i sig att Origi fixade poängen. Inte helt orättvist, inte helt rättvist heller kanske. Nu gnäller de på tillägg på övertiden (som var helt motiverad, med byten och skador och uppehåll) och att Klopp rusade in på banan (han kommer nog straffas för det) bara för att ha nånting att gnälla på.

Tyvärr lutar det åt att Liverpool bara kommer tvåa bakom fenomenala City. Men jag har goda förhoppningar att man kan slå Napoli och ta sig vidare i CL iaf.
Citera
2018-12-03, 14:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Mark hughes sparkad. Inte en dag för tidigt. Som jag skrev i förra årets tråd när han utnämndes till ny southampton tränare.

Citat:
Haha fyfan alltså. Pulis, Mark hughes, alan pardew, Roy hodgson, Fat sam david moyes. Denna jävla tränarkarusellen i england. Att dem gång efter annan lyckas plocka åt sig nya tränarjobb när dem gång efter annan misslyckas och får sparken. Ett sånt jävla skämt. Inte konstigt att engelsk fotboll går så dåligt när det är dessa ärthjärnor man promotar och låter leda lagen i englands toppliga.

Pardew fat sam och david moyes tillgängliga. Vilken engelsk dinosaurie blir paniklösningen nu då? Större förväntningar än så har jag inte på deras nästa tränarrekrytering. Eller varför inte steve bruce. Fet engelsk dinosaurie som precis fått sparken för 34 gången. Passar perfekt.
Citera
2018-12-03, 14:34
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Förövrigt tycker jag inte vi ska låta spurs komma undan från igår. Medias gullelag som aldrig kritiseras. Dem leker fina snälla och moraliska högväktare men under ytan är dem like fula som alla andra. Återigen dem som är inblandade i storbråk (chelsea matchen någon) efter att dier firar med att håna motståndarna istället för att glädjas med sina egna. Son filmar. Spurs fansen är ofta snabba på att beskylla andra lag och spelare för filmningar men sen är man knäpptysta kring sina egna filmare. Supporter kastar banan på auba. Helt rättvis seger för gunners. Var klart bättre och borde inte ens blivit så spännande som det blev. Torreira är ett djur. Emery har gjort mer med arsenal på 4-5 månader är mourinho har med united på 3 år. Blir ett häftigt londonrace kring fjärdeplatsen.

Lite kort kring merseyside derbyt också. Fyfan vilket sätt att förlora på. Skrek ut NEJ trots att jag inte har några sympatier för everton. Ovärdigt. Men sån är fotbollen. Och sen tycker jag INTE klopp ska behöva be om ursäkt för sitt firande. Han firade ju med sina egna och målvakten? Klart att tränarna också ska få visa känslor.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2018-12-03 kl. 14:36.
Citera
2018-12-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lite kort kring merseyside derbyt också. Fyfan vilket sätt att förlora på. Skrek ut NEJ trots att jag inte har några sympatier för everton. Ovärdigt. Men sån är fotbollen. Och sen tycker jag INTE klopp ska behöva be om ursäkt för sitt firande. Han firade ju med sina egna och målvakten? Klart att tränarna också ska få visa känslor.

Klart han får fira med egna laget. Efter matchen. Nu var matchen inte slut och då springer man inte in på planen. Hade Mou gjort likadant hade det varit tre matchers avstängning per automatik, gullegrisen Klopp lär komma undan med bara böter.
Citera
2018-12-03, 16:46
Medlem
LordLancasters avatar
I och med gårdagens resultat är Tottenham officiellt det lag som släppt in flest mål i Premier Leagues historia.

https://www.premierleague.com/stats/top/clubs/goals_conceded?se=-1
Citera
2018-12-03, 18:06
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
I och med gårdagens resultat är Tottenham officiellt det lag som släppt in flest mål i Premier Leagues historia.

https://www.premierleague.com/stats/top/clubs/goals_conceded?se=-1
Haha varför är jag inte förvånad. Känns så typiskt spurs på nåt sätt. Till deras försvar är dem kanske det "sämsta" laget bland dem som spelat samtliga säsonger i PL. Många lag har ju åkt jojo mellan serierna som annars kanske legat i topp där.

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Klart han får fira med egna laget. Efter matchen. Nu var matchen inte slut och då springer man inte in på planen. Hade Mou gjort likadant hade det varit tre matchers avstängning per automatik, gullegrisen Klopp lär komma undan med bara böter.
Får faktiskt backa något och ge dig halvt rätt där. Låt mig omformulera lite. Det han gör är fel. Som tränare får man såklart inte bestiga planen på det sättet. Så köper att han skulle skickats av och bör kanske då också bli avstängd. Tycker dock inte det var något respektlöst han gjorde. Känslorna rann över och han rusade in på plan för att fira med sina egna (till skillnad från vissa andra som vill håna motståndarna "host" mourinho "host"). Tycker kritiken mot honom var lite överdriven efter matchen. Sen köper jag inte mourinhos offerkofta. Han har kört rusher längs sidlinjen (där man inte heller får vara) utan att bli bestraffad. Han hånade juve senast utan bestraffning. Att mourinho döms annorlunda är en myt han själv hittat på.
Citera
2018-12-04, 09:09
Medlem
Det var fel av Klipp att springa in på planen. I stridens hetta kan det bli så. Jag tycker inte det är något att bli bestraffad för. Så vitt jag kunde se var det ingen motståndare som blev hånad utan han firade med egna laget.

Spelare kan filma till sig straffar för att egna laget skall vinna. Så vitt jag vet är det ingen spelare som blir straffad för sådana tilltag. Möjligtvis en varning.
Citera
2018-12-04, 11:03
Medlem
"Det vore ett mirakel om vi slutade på fjärdeplats" - Mourinho

Herregud, varför gör sig United inte bara av med karln?
Mourinho kan knappast ha några ursäkter, världens kanske största klubb med resurser därtill, ändå urtråkig fotboll och massa ovärdiga kommentarer till höger & vänster.

Snarare ett mirakel att inte komma bland de fyra bästa med tanke på Uniteds muskler.
Citera
2018-12-05, 11:37
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
"Det vore ett mirakel om vi slutade på fjärdeplats" - Mourinho

Herregud, varför gör sig United inte bara av med karln?
Mourinho kan knappast ha några ursäkter, världens kanske största klubb med resurser därtill, ändå urtråkig fotboll och massa ovärdiga kommentarer till höger & vänster.

Snarare ett mirakel att inte komma bland de fyra bästa med tanke på Uniteds muskler.
Arsenal har inte fått en bättre chans på Old Trafford i modern tid. Tyvärr tror jag att spelarna kommer att vara för trötta från helgens match, både fysiskt och mentalt, men det hade varit underbart att skicka Mourinho ett steg närmare sparken.
Citera
2018-12-05, 11:57
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Arsenal har inte fått en bättre chans på Old Trafford i modern tid. Tyvärr tror jag att spelarna kommer att vara för trötta från helgens match, både fysiskt och mentalt, men det hade varit underbart att skicka Mourinho ett steg närmare sparken.

Jodå, man har lyckats slarva bort bättre lägen. Minns säsongen 15/16 när United tvingades slänga in en då helt färsk 17-årig Rashford. Slutade med att han avgjorde hela skiten...

United ställde upp med följande:

De Gea
Varela
Carrick
Blind
Rojo
Schneiderlin
Lingard
Herrera
Mata
Depay
Rashford

Så nog fan har Arsenal pissat bort bättre lägen än det man har ikväll... Ska dessutom nämnas att Arsenal i allra högsta grad var med i titelracet vid tidpunkten för den matchen.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2018-12-05 kl. 11:59.
Citera
2018-12-05, 13:29
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jodå, man har lyckats slarva bort bättre lägen. Minns säsongen 15/16 när United tvingades slänga in en då helt färsk 17-årig Rashford. Slutade med att han avgjorde hela skiten...

United ställde upp med följande:

De Gea
Varela
Carrick
Blind
Rojo
Schneiderlin
Lingard
Herrera
Mata
Depay
Rashford

Så nog fan har Arsenal pissat bort bättre lägen än det man har ikväll... Ska dessutom nämnas att Arsenal i allra högsta grad var med i titelracet vid tidpunkten för den matchen.

Den hade jag glömt bort. Å andra sidan kompenserar disharmonin under Mourinho nästan lika mycket som det på pappret mer stjärnspäckade laget väger upp. United har väl en del skadeproblem i backlinjen också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in