Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-27, 12:43
  #133
Medlem
cirka 0.8-1 gram
Citera
2018-11-27, 13:29
  #134
Medlem
Detevigaavigas avatar
ja röker väldigt sällan gåsar
Citera
2018-11-27, 13:42
  #135
Medlem
Rotschildjugends avatar
Ja det beror ju på dess storlek. Men en bra fyllning är väl lite pumpa, lök o vitlök.


Offtopic; .3 gram
Citera
2018-11-27, 13:46
  #136
Avstängd
Plaguetongues avatar
helt seriöst tror jag dom flesta inklusive mig själv går på känsla, jag har en mikrogram våg men jag använder den nästan aldrig till att väga hasch eller gräs. efter att ha rökt ett tag så vet man hur mkt en lagom bit är utan att väga den. Jag väger bara hela biten när jag har köpt den för att se hur mkt jag har fått. brukar rulla med små papper och en liten bit, runt 0,3 kanske? om jag ska röka själv, ungefär dubbla om man är två och då tar jag en hel cigg och ett stort papper eller en färdig cone.
Citera
2018-11-27, 17:17
  #137
Medlem
Wikipedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
helt seriöst tror jag dom flesta inklusive mig själv går på känsla, jag har en mikrogram våg men jag använder den nästan aldrig till att väga hasch eller gräs. efter att ha rökt ett tag så vet man hur mkt en lagom bit är utan att väga den. Jag väger bara hela biten när jag har köpt den för att se hur mkt jag har fått. brukar rulla med små papper och en liten bit, runt 0,3 kanske? om jag ska röka själv, ungefär dubbla om man är två och då tar jag en hel cigg och ett stort papper eller en färdig cone.

Förstår inte hur du kan röka 0,3g och bli påverkad, hur ofta röker du eller så är din tolerans sjukt låg?

Själv röker jag runt 0,8-1g per jolle, rent skall det vara inte en hel cigg förstör ju hela känslan? Eller är det bara jag?
Citera
2018-11-27, 17:22
  #138
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedo
Förstår inte hur du kan röka 0,3g och bli påverkad, hur ofta röker du eller så är din tolerans sjukt låg?

Själv röker jag runt 0,8-1g per jolle, rent skall det vara inte en hel cigg förstör ju hela känslan? Eller är det bara jag?

Skulle jag sitta ensam och mecka ner 1g dunder-skunk (75%skunk/25%tobak) så skulle jag nog kunna röka på den och släcka den minst 1-2ggr beroende på kvalitet samt humör. Då har jag vart inne i sjuka skunkperioder med samt väger 86 kilo, är inte super-liten. Folk som sitter och röker 1g rent helt själva och meckar en till efter 40 kommer jag aldrig förstå mig på.
Citera
2018-11-27, 20:17
  #139
Medlem
Om det är bruning, 0.2-0.3.
Citera
2018-11-27, 20:41
  #140
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedo
Förstår inte hur du kan röka 0,3g och bli påverkad, hur ofta röker du eller så är din tolerans sjukt låg?

Själv röker jag runt 0,8-1g per jolle, rent skall det vara inte en hel cigg förstör ju hela känslan? Eller är det bara jag?


Röker inte som en skorsten, blir väl nån på helgen oftast
Citera
2018-12-02, 12:43
  #141
Medlem
Ca 0,2-0,25 i dyrare vapes där spillen blir mindre. I snitt 2 sådana laddningar per dag av grönt med högt thc.
Citera
2018-12-02, 15:37
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Väntar spänt och ser redan gangster som säger att dom meckar sönder med över ett gram herregud vilken komik haha. Måste verkligen vara skit det ni röker.

Matten är jag inge vidare på men mellan 15-18 spliffar på en 5 ialla fall.


Har du hört om tolerans eller? och vad har det med "gangsters" att göra? men kul att du skrattar åt ditt eget "skämt" eller vad det var. Snarare du som är en wannabe, full på 2 öl också kanske?. Så skit i din matte och wikipedia tolerans, så lär du dig något nytt. Och ja låt mig gissa, endast du kan scora jättebra weed eller hur- Lol denna svennen alltså.

På bra Röka lägger jag nära 0,7-1 gram för att bli sänkt, allt under kittlar bara. Dåligt röka försöker jag inte ens med då jag behöver rätt så mycket. Yes behöver ta en toleransbreak. Finns många som har en tolerans som jag.

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Skulle jag sitta ensam och mecka ner 1g dunder-skunk (75%skunk/25%tobak) så skulle jag nog kunna röka på den och släcka den minst 1-2ggr beroende på kvalitet samt humör. Då har jag vart inne i sjuka skunkperioder med samt väger 86 kilo, är inte super-liten. Folk som sitter och röker 1g rent helt själva och meckar en till efter 40 kommer jag aldrig förstå mig på.

Ah fast det är ett beronde då, man vill bli hög och toleransen har nått taket så man behöver mekka flera för att få samma effekt. Ibland behöver jag bli hög och då röker jag tills jag blir det, även om det tar två joints på ett g vardera. Är inte så svårt att förstå, du blir hög på mindre, men annan behöver mer. Och du vill ju också bli hög, så då borde du förstå varför den andra med högre tolerans också vill bli hög
__________________
Senast redigerad av Engenberg 2018-12-02 kl. 15:41.
Citera
2018-12-02, 21:23
  #143
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Har du hört om tolerans eller? och vad har det med "gangsters" att göra? men kul att du skrattar åt ditt eget "skämt" eller vad det var. Snarare du som är en wannabe, full på 2 öl också kanske?. Så skit i din matte och wikipedia tolerans, så lär du dig något nytt. Och ja låt mig gissa, endast du kan scora jättebra weed eller hur- Lol denna svennen alltså.


Haha varför leker du snoopdog för ''bror''
Citera
2018-12-02, 21:41
  #144
Medlem
Gnomegirls avatar
Beror ju lite på kvalitet och konsistens också, men när jag röker ensam brukar 0,2-0,3 vara lagom för mig.
Röker bara Fre.-Lö. nuförtiden.


MVH/Gnomegirl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback