Citat:
Ursprungligen postat av
Rumbledoll
Exakt så tänker jag om det finns en film. Så sjukt ,så vidrigt. Hur gick inspelningen till? Låg barnen redan döda när den spelades in? Var kommer påståendet ifrån att Hanna var drivande? Säger hon i filmen: Ja det här var min ide från början men jag lyckades övertyga Oskar om att det här är det enda rätta och Oskar sitter bredvid och nickar instämmande?
Jag tror inte någon misstror dina faktauppgifter avd 9 men vi tolkar olika beroende av hur vi tänker, var vi kommer ifrån. Dina uppgifter handlar väl om hur själva morden kan ha gått till och att ett brev plus film finns som bekräftar att föräldrarna var överrens. Allt annat är allas våra spekulationer.
Om grannar å ena sidan visste så mkt, att exempelvis Hannas cancer kommit tillbaka. Hur går den öppenheten inför grannar ihop med att familjen var helt isolerad och lyckats dölja sitt psykiska mående så totalt? Varför hölls anhöriga på avstånd? Många här sätter ju stor tilltro till ellie och hon har många ggr skrivit att anhöriga var ovetande om den totala misären.
Allt är så motsägelsefullt. Ju mer info, ju mer frågor.
Avd 9 skriver att dom kämpat i tre år. Agnes var 14 år. 11 friska år mot 3 sjuka. Kanske värt att kämpa i lika många år?
Om dessa högfungerande föräldrar kanske inte alls var så högfungerande i det privata. Agnes rektor sa: Föräldrarna låter oss bara se det dom vill att vi ska se...
Det är alltid lättare att upptäcka alkisen på parkbänken än den i dom fina salongerna.
Jag har så svårt att se att sjukvården, den somatiska och/ eller psykiatrin skulle ha nonchalerat familjen i tre år. Kan bara inte tro det. Inte om dom som det sägs sökt med ljus och lykta i tre år. Dom borde ha blivit lyssnade på någonstans. Nej jag tror att dom valde vilka dom skulle lyssna på och vilka dom skulle avfärda och sedan byggde dom sin egen lilla värld av vanföreställningar.
Jag har inga pm att luta mig emot utan bara mina känningar i journalistsvängen. så jag hoppas på att dom gör det jag inte kan. Gräver.
Avd 9. Ingen misstror dina faktauppgifter. Men dom tar oss inte ända fram. Där dina fakta slutar. Där börjar våra spek.
Men en sak har vi gemensamt😀5 barn!! Inte illa👍 Kram❤️
Hej.
Jag skall svara så gott JAG kan, utefter min teori och den infon som JAG har fått.
Alla behöver inte tycka samma, utan vi tolkar infon olika.
Det finns en film (eller flera) men den jag talar om är inspelad i olika sekvenser.
Troligtvis en del innan barnen var döda, och en hel del direkt efter där dom båda förklarar varför dom gjort det här.
Anledningen till att Hanna var den drivande, var för att hon också var väldigt sjuk.
Både med sin cancer, och psykologiskt (depression pga sin cancer och barnens lidande)
Hon gav upp först, helt enkelt, och "talade" in Oskar i detta.
Uppenbarligen gav även Oskar upp, men som sagt så var det Hanna som varit "drivande".
Du har helt rätt angående mina /Våra fakta som flera av oss har fått.
Infon finns där, och vi tolkar den olika, beroende på vilka vi är och vilka erfarenheter vi har.
Min info handlar "mest" om, efter att polisen knackat in rutan i tvättstugan.
Hanna och Oskar har "mörkat" själva beslutet för alla.
Annars så visste både grannar, familj, skola mfl hur familjen hade det.
Relationen till Hannas familj var lite mer ansträngd än till Oskars.
Varför vet jag inte, men polisen vet varför..... för detta finns med i deras avsked.
Dom var inte isolerade på ett sätt, men inte isolerade på ett annat sätt.
Självklart var dom utanför dörren, och självklart var folk hemma hos dom och barnen, men samtidigt så gillade dom att vara för sig själva (på ett sunt sätt)
Men just denna händelsen "mörkade dom för alla, och dom kom överens redan i höstas.
Elli09 anser jag ha stor trovärdighet, men hon var för beskyddande mot Oskar.
Hon borde varit mer neutral, tycker jag.
Det var nog inget fel på föräldrarna på fritiden, utan dom var engagerade med barnen i allt från dans, tennis, fotboll, musik mm.
Dom fungerade nog som alla andra, tror jag, och varför skulle dialogen med skolan vara konstig.
Skolan gjorde ju allt dom kunde för att barnen skulle vara just i skolan, men det funkade inte.
Jag kan inget om sjukvård eller barnens sjukdomar, men jag VET att dom hade läkarintyg.
Agnes har i alla fall 1 sen länge, och Moa har ett preliminärt och ett riktigt.
Frank har rätt att det står ME på läkarintygen.
Självklart borde någon ha "lyssnat" mer på familjen, men i slutet vet i fan om dom verkligen "ville" bli lyssnade på... dom kanske hade bestämt sig.
Det är inte bara jag som har haft turen att få info, och var och en gör vad den vill med den infon.
5 ungar... det var inte illa !!!
Anledningen till att jag berörs så är att mina flickor är 11 & 13 år.
Detta är MIN sanning, och du behöver inte tycka eller tro som jag.