Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Jag tror att den information du och andra har bidragit med i stora drag kan vara/är korrekt.
Men min tolkning av vad den informationen innebär är nog annorlunda än din.
Låt säga att det stämmer att det finns en film. För mig är det bara ännu ett tecken på hur otroligt sjuka i huvudet Oskar och Hanna måste ha varit. Det är så långt ifrån normalt att jag vet knappt hur jag skall kunna formulera hur galet jag tycker att det låter.
Samma med de framkomna tillvägagångssätten. Testamentet. Sjukt, sjukare, sjukast. Och då talar vi inte om två rara människor med depression här.
I början trodde jag att Oskar var ensam om det vilket bland annat din information har gjort att jag har ändrat åsikt om. Men det är nästan ännu värre måste jag säga att veta att barnen hade noll föräldrar som tog tillvara på deras intressen...
Exakt så tänker jag om det finns en film. Så sjukt ,så vidrigt. Hur gick inspelningen till? Låg barnen redan döda när den spelades in? Var kommer påståendet ifrån att Hanna var drivande? Säger hon i filmen: Ja det här var min ide från början men jag lyckades övertyga Oskar om att det här är det enda rätta och Oskar sitter bredvid och nickar instämmande?
Jag tror inte någon misstror dina faktauppgifter avd 9 men vi tolkar olika beroende av hur vi tänker, var vi kommer ifrån. Dina uppgifter handlar väl om hur själva morden kan ha gått till och att ett brev plus film finns som bekräftar att föräldrarna var överrens. Allt annat är allas våra spekulationer.
Om grannar å ena sidan visste så mkt, att exempelvis Hannas cancer kommit tillbaka. Hur går den öppenheten inför grannar ihop med att familjen var helt isolerad och lyckats dölja sitt psykiska mående så totalt? Varför hölls anhöriga på avstånd? Många här sätter ju stor tilltro till ellie och hon har många ggr skrivit att anhöriga var ovetande om den totala misären.
Allt är så motsägelsefullt. Ju mer info, ju mer frågor.
Avd 9 skriver att dom kämpat i tre år. Agnes var 14 år. 11 friska år mot 3 sjuka. Kanske värt att kämpa i lika många år?
Om dessa högfungerande föräldrar kanske inte alls var så högfungerande i det privata. Agnes rektor sa: Föräldrarna låter oss bara se det dom vill att vi ska se...
Det är alltid lättare att upptäcka alkisen på parkbänken än den i dom fina salongerna.
Jag har så svårt att se att sjukvården, den somatiska och/ eller psykiatrin skulle ha nonchalerat familjen i tre år. Kan bara inte tro det. Inte om dom som det sägs sökt med ljus och lykta i tre år. Dom borde ha blivit lyssnade på någonstans. Nej jag tror att dom valde vilka dom skulle lyssna på och vilka dom skulle avfärda och sedan byggde dom sin egen lilla värld av vanföreställningar.
Jag har inga pm att luta mig emot utan bara mina känningar i journalistsvängen. så jag hoppas på att dom gör det jag inte kan. Gräver.
Avd 9. Ingen misstror dina faktauppgifter. Men dom tar oss inte ända fram. Där dina fakta slutar. Där börjar våra spek.
Men en sak har vi gemensamt😀5 barn!! Inte illa👍 Kram❤️