2018-12-01, 21:33
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om jag skulle träffa domarfittorna idag skulle jag ge dom ett gäng käftsmällar. Totalt jävla värdelösa.
Jaha, domarns fel igen.? kanske inte där man ska leta fel när man inte klarar av att göra ett (1) mål på hemmaplan.. Kanske det det finns andra som är värdelösa (har hört rykten om sånt). Jaja, ni kan ju fundera.
Citera
2018-12-01, 21:57
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jaha, domarns fel igen.? kanske inte där man ska leta fel när man inte klarar av att göra ett (1) mål på hemmaplan.. Kanske det det finns andra som är värdelösa (har hört rykten om sånt). Jaja, ni kan ju fundera.
Skrev aldrig att det bara var domarnas fel. Men dom var totalt värdelösa. Domarkåren kände väl att dom var tvungna att kompensera för Fusklunda matchen.
Citera
2018-12-01, 21:58
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Om jag skulle träffa domarfittorna idag skulle jag ge dom ett gäng käftsmällar. Totalt jävla värdelösa.
Vilka situationer tänker du på?
Citera
2018-12-01, 22:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Skrev aldrig att det bara var domarnas fel. Men dom var totalt värdelösa. Domarkåren kände väl att dom var tvungna att kompensera för Fusklunda matchen.
Nej. Kanske du inte gjorde..
Att domarna är totalt kassa när det kommer till viktiga matcher för bif, fbk och andra lag det är vardagsmat i SHL.
Citera
2018-12-01, 22:25
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vilka situationer tänker du på?
Antagligen matchstraffet.

Citat:
Skellefteå hade PP, Albin Eriksson åker in i anfallszon utan puck, har ögonen på pucken hela vägen, Blomqvist åker in i Eriksson samtidigt som Eriksson ger en liten axel mot Blomqvist fast fortfarande med ögonen på pucken. Alltså känner Eriksson att Blomqvist åker in i honom och sätter emot. Blomqvist ligger kvar på isen och flännar samtidigt som Eriksson får matchstraff.

Jag håller dock inte med. SKAIK-spelaren kommer in och bör se Blomqvist där. Träff i huvudet ska väl dessutom ge automatiskt matchstraff så inte så mycket att prata om.
Citera
2018-12-01, 22:28
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Antagligen matchstraffet.

Jag håller dock inte med. SKAIK-spelaren kommer in och bör se Blomqvist där. Träff i huvudet ska väl dessutom ge automatiskt matchstraff så inte så mycket att prata om.
Om det är matchstraffet han är förbannad på så förstärker det bara bilden av hur enögda man är i den hålan. Kommer bli avstängning på den. 5 matcher verkar ha blivit en standard på denna typen av förseelser.
Citera
2018-12-01, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Där har du tokfel men respekterar såklart din åsikt. Snackas växjö på ett helt annat sätt idag än för 10 år sedan. Det bara ökar.

HV-71 kan absolut vinna idag. Är ju egentligen bara HV som kan matcha Växjö i Corsi hittills så det är ett mycket bra lag. Är nog snarare fler att deras lag presterade som Växjö gör.

Djurgården däremot. Klarar sig inte utan sina toppspelare.

Funderar lite på hur LHC ställer upp idag. Bara 6 backar?? Har de inga hyfsade backar i j20 som kan få en chans att vara med som 7:e??

Inte konstigt då föreningen knappt existerade då
Citera
2018-12-01, 22:32
Moderator
vfs avatar
Citat:

Kan ge 2+10 minuter också. Nu har jag inte sett den situationen men game eller match är det inte per automatik.

Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Om det är matchstraffet han är förbannad på så förstärker det bara bilden av hur enögda man är i den hålan. Kommer bli avstängning på den. 5 matcher verkar ha blivit en standard på denna typen av förseelser.

Game ger knappast 5 matcher.
Citera
2018-12-01, 22:40
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kan ge 2+10 minuter också. Nu har jag inte sett den situationen men game eller match är det inte per automatik.
Ah! När ändrades det? För någon säsong sedan var det ju stenhårt med 5min för huvudtackling.
Citera
2018-12-01, 22:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ah! När ändrades det? För någon säsong sedan var det ju stenhårt med 5min för huvudtackling.

Ändrades? Så vitt jag vet har det funnits med stor variation i straffskalan länge.

Dessutom finns det vissa undantag, t.e.x om man har huvudet lågt.
Citera
2018-12-01, 22:47
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ändrades? Så vitt jag vet har det funnits med stor variation i straffskalan länge.

Dessutom finns det vissa undantag, t.e.x om man har huvudet lågt.

Du har rätt. Ledde ju ett tag till att man plockade ut spelare i omklädningsrummet för "undersökning" och därigenom förstärka bilden av hur skadad spelaren var. Fler än en gång dök samma spelare upp kort senare eller i nästa period.
Senast redigerad av siryessir 2018-12-01 kl. 22:49.
Citera
2018-12-01, 22:48
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Har alltid varit upp till domarna (som du tycker är urusla och inkompetenta) att bedöma. Möjliga straff är mindre straffet + misconduct penalty, större straffet + game misconduct penalty, eller match penalty.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in