2018-11-30, 23:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Nej jag försöker verkligen inte driva med dig och det är inte speciellt kusligt. LW kallade mig för Vaiana.

Tack för svar.
Det blir förstås inte lika kusligt om det var hon som kallade dig för ditt nick.
Undrar bara lite om det var Vaiana (hövdingens dotter) eller om det var Maui (halvguden)hon kallade dig?
Citera
2018-11-30, 23:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Nej jag försöker verkligen inte driva med dig och det är inte speciellt kusligt. LW kallade mig för Vaiana.
Bra att du klargör det var LW själv som gav dig namnet Vaiana.
Det var ett typexempel på hur drevet tyder saker för att klämma in allt i deras agenda.
Citera
2018-11-30, 23:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Det var inte den här bloggen du syftar på?
Postat 2018 08 04 Snor-johan
VIVEREIAM

en medelålders pappas bekännelser
Min oro....
Posted on July 7, 2013 by ulfwes0629
Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.

Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.

Det här knäcker mig!

https://vivereiam.wordpress.com

Denna bloggen sägs vara bakdatetad om inte det också är mörkläggning från drevet om hur det förhöll sig hos familjen Wesström.
Har det inte framgått vid flera tillfällen att LW lämnade barnen och stack iväg på natten?
Det är intressant såtillvida det stärker motivet för UW
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-01 kl. 00:01.
Citera
2018-12-01, 00:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tittade på Efterlyst igår eftersom jag fick veta att mordet på LW skulle tas upp i programmet.

Av det som framgick i programmet så lät det som (i grova drag) att man inte hade tillräckliga bevis för att lösa mordet, utan att man nu hoppades på att vittnesuppgifter skulle komma in.

Självklart kan vinklingen i programmet vara "felaktig" eftersom varken polis eller åklagare var med och yttrade sig, men det lät verkligen nedslående.

Det enda man fick ut av det vara att dörren var öppen alltså inte bara olåst.
Men det är Efterlysts tolkning. Tycker det förändrar en del om det är sant.
Citera
2018-12-01, 00:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det enda man fick ut av det vara att dörren var öppen alltså inte bara olåst.
Men det är Efterlysts tolkning. Tycker det förändrar en del om det är sant.

Får de göra egna tolkningar hur som helst och riskera att lämna falsk information?

Jag tyckte det var bra att få se området där hon bodde, fyndplatsen och en bit av cykelvägen.

I övrigt var det inget av vikt. Förstår inte varför de tog med mamman i lekparken. Kanske convince allmänheten till att vilja hjälpa till ännu mer när de ser en mamma med barn i området som säger att hon är rädd med en mördare på fri fot.
Citera
2018-12-01, 00:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Snor-Johan det här du skrivit "om man bedömer att det inte kan skada utredningen är felaktigt

Där har kontot Snor-Johan fel går att läsa i länken till Åklagarmyndigheten

Förundersökningen blir offentlig när åtal väcks. Om uppgifter inte bedöms skada undersökningen om de offentliggörs, kan åklagaren välja att lämna ut uppgifterna redan under pågående förundersökning.

Snor-Johan hur tillförlitliga är länkar från Aftonbladet SVT?

läckagen även försvaren mot MGM kommer mest från det som påstår att det känner MGM

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/forundersokningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/

[i]Det händer att människor kontaktar Åklagarmyndigheten för att få information om pågående utredningar (förundersökningar), men i regel gäller så kallad förundersökningssekretess. Det innebär att uppgifterna i en förundersökning inte lämnas ut eftersom detta skulle kunna skada utredningen.
För att en utredning inte ska förstöras eller försvåras är det inte sällan viktigt att de misstänkta inte vet vad vittnen och målsäganden har sagt. Det kan annars finnas risk för att misstänkta försöker anpassa sina berättelser till vad andra personer har berättat. Det kan också leda till att misstänkta eller andra personer försöker påverka målsäganden och vittnen att lämna felaktiga uppgifter till polisen.

Om de misstänkta skulle få information om alla åtgärder polisen vidtagit, eller kan komma att vidta, finns också risk att viktiga bevis förstörs. Det kan även resultera i att misstänkta försöker förmå vänner att ge dem alibin.

Meddelarfriheten gäller att någon har rätt att bryta mot en sekretessbestämmelse för att lämna uppgifter för publicering till en journalist eller författare. De uppgifter MV lämnat här har inte jag sett i något nyhetsmedia (men det kanske kommer en deckare i någon framtid?). Det kan ju vara så att uppgifterna även lämnats till journalister men att de valt att inte publicera.
Citera
2018-12-01, 00:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu är ni bara vidriga, att ni ens spekulerar på det sätt ni gör om barn och en ensamstående pappa med tre barn till en mördad mor.

Ni skulle ha smörj allihopa och få lägga er hungriga. Småbarn, det är hur ni beter er, absolut oförsvarligt.
Ni har sänkt tråden i ett skitträsk och skrämt bort alla seriösa skribenter.
Fy farao för er, så oerhört lågt.

Statistiskt sett så är det tämligen ofta en närstående som är GM. Det finns något antal i svenska fängelser som sitter inne för att de dödat sina barns mor.
Citera
2018-12-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Statistiskt sett så är det tämligen ofta en närstående som är GM. Det finns något antal i svenska fängelser som sitter inne för att de dödat sina barns mor.

Och i den statistiken ni hänvisar till rymmer SD så vi får avvakta och se om ni har rätt.
Citera
2018-12-01, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Meddelarfriheten gäller att någon har rätt att bryta mot en sekretessbestämmelse för att lämna uppgifter för publicering till en journalist eller författare. De uppgifter MV lämnat här har inte jag sett i något nyhetsmedia (men det kanske kommer en deckare i någon framtid?). Det kan ju vara så att uppgifterna även lämnats till journalister men att de valt att inte publicera.

Jag beundrar er över att vinkla saker som från början var begripliga för de flesta men nu blir mest förvirrande. Och på ert påstående att media skulle fått tagit del av uppgifterna från mig. Kan jag här berätta att så inte är fallet.
Citera
2018-12-01, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag beundrar er över att vinkla saker som från början var begripliga för de flesta men nu blir mest förvirrande. Och på ert påstående att media skulle fått tagit del av uppgifterna från mig. Kan jag här berätta att så inte är fallet.

Frågade dig tidigare om det finns något i svaren från NFC som
tyder på att SD kan vara skyldig.

Du kanske inte vill svara på frågan, i så fall så
respekterar jag det.
Citera
2018-12-01, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hittar inte längre efterlysningen av tanten/cykeltjejerna hos polisen, Örebro. Minns inte längre var jag såg den, men den fanns länge kvar på deras hemsida/facebook.

Lite svårt har jag att tro att han skulle ha ett missbruk, även om det är som Cloudedcrystalbeam säger, inte alltid märks utåt.
SD har ett jobb att sköta, har aktivt liv utåt. Hur skulle detta kunna missas när han sällan är ensam och att ett missbruk i hans fall skulle märkas förr eller senare.

För att underhålla ett missbruk, räcker inte med några tabletter/injektioner då och då. Skulle var helt omöjligt att en längre tid stjäla/luras på en avdelning. Kontrollräkningar sker regelbundet och fattas något sker kontrollerna tätare, och alla har ögonen öppna. Det jag har hört talas om vid missbruk är att någon istället för att ge patienten den ordinerade narkotikan, byts preparatet ut mot något annat. Men eftersom det är ett osäkert kort om man är missbrukare, är det svårt att hålla på med det i längden. Det skulle kräva att HD tillhandahåller medlet också. Var och när har missbruket startat?

Tror att denna person, liksom många andra kvinnomördare kan agera utan påverkan av alkohol eller narkotika. Det handlar om en personlighet och hos vissa en personlighetsstörning som gör att man har en stark känsla av att man måste ha en viss makt över offret. Om det inte går, får personen ångest, obehag och stress och måste göra all för att återfå balansen.

Jag tänkte mer på HD ifråga om klassade läkemedel. Lyrica är begärligt, finns garanterat på en neurolog/strokeavdelning liksom smärtstillande och lugnande. Läkemedel ska beställas, kan "hamna fel", returneras officiellt men de facto hamna hos personal. If there's a will there's a way. Känner en person som blåste en avdelning i tre år, perfekt i yrket och den siste att misstänkas.

Vet TinnaNinna om det varit svinn på avdelningen?
Citera
2018-12-01, 03:10
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Visst är det så. Både Moralensväktare och KSP ger bra info om hur polisen jobbar så det är absolut av intresse i tråden.

Hur vet du det? 100 % tillit till ett anonymt nick på fb? Så naiv eller rentav dum kan väl ingen vara? Ligger annat bakom den "tilliten" från dej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in