2018-11-30, 19:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så man kan säga att av dom provsvaren som man fått tillbaka. Så är det alla som pekar på SD skuld?!

Ja, det kan ju stämma då med åklagaren glada utrop om jättemycket bevisning.
Kanske inte passar så bra med att SD är på fri fot fortfarande...

Åklagaren har aldrig påstått att hon har jättemycket bevisning som pekar på att SD är GM. Någon mer lögn du vill delge tråden?
Citera
2018-11-30, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förekommer är ett understatement, MV.
Du borde skrivit det förekommer alltid om advokat inte är närvarande.

Om advokat är närvarande så undviker förhörsledaren till nöds ledande frågor. Nu vet både du och jag att många förhör görs utan advokat som du väl vet också var fallet under SDs förhör?
Ställer dig frågan du undvek igen. Har SD ljugit i förhör?

Snor-Johan hur hade det varit om du själv svarade på frågor du får? Men det undviker du och fortsätter hitta på saker som du inte kan stå till.
Citera
2018-11-30, 19:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag är väldigt selektiv med vad jag delger tråden och har inte påverkat förundersökningen negativt. Det som skiljer mina inlägg från era är att jag vet vad som händer och ni spekulerar. När det gäller polisen så har meddelandefrihet ett mycket starkt skydd. Jag är inte här för att sola mig i glansen som ni påstår utanför att följa tråden då jag själv är mycket angelägen om att få mordet uppklarat. Och att den vidriga gärningsmanen blir fälld och dömd till ett långt fängelsestraff.
Vad er agenda är kan man bara spekulera i och dom slutsatser jag drar bör jag inte delge tråden.
Det först fetade:
Även detta ditt påstående är inte sant. Du har påverkat förundersökningen negativt i högsta grad som väl sannolikt också var ditt syfte eller Hur?
Du har förmedlat en tidigare ostraffad och i sammanhanget novis misstänkt mördare detaljerad information om polisen går tillväga vid den span som MGM samtidigt är/var underställd.

2018-07-07, 04:07
Citat:
Polisen använder sig av två metoder dels en GPS puck som monteras på det fordon som man misstänker att eventuella misstänkta brottslingar ska använda sig av. Man har även möjlighet att montera en buggutrustning som aktiveras av ljud när någon sätter sig i bilen och pratar eller startar bilen.

2018-07-07, 04:27
Citat:
Hela resan till Arlanda är väl dokumenterad i Fub och kommer bli offentlig vid ett eventuellt åtal. Allt man har handlat och ärenden man utfört på vägen finns redan med i underlaget.

2018-07-07, 03:56
Citat:
SD och HD var bevakade efter efter frisläppandet av TR både via fysisk och digital övervakning.

Det vore klädsamt om du kunde ta ansvar för den irreparabla skada ditt illojala pladder åsamkat utredningen?
Till ditt försvar bör sägas att dom flesta läckorna brukar ta betalt.

Ditt andra fetade påstående om meddelarfrihet har jag undertill redogjort för tidigare:

Citerar mig själv: "läckagen även av i media uppmärksamma rättsfall i högsta grad skadar utredningar som ett par exempel vi alla kan relatera till i länken undertill tydligt belyser för er klentrogna":

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-30 kl. 20:15.
Citera
2018-11-30, 19:40
Medlem
Honan6s avatar
Jag funderar på hur SD orkar med allt han tar sig för - amfetamin?
Citera
2018-11-30, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Utan att veta hur det ligger till i just detta fall vill jag bara inflika att det är tillåtet att lämna ut uppgifter från pågående förundersökning, om man bedömer att det inte kan skada utredningen.

Snor-Johan det här du skrivit "om man bedömer att det inte kan skada utredningen är felaktigt

Där har kontot Snor-Johan fel går att läsa i länken till Åklagarmyndigheten

Förundersökningen blir offentlig när åtal väcks. Om uppgifter inte bedöms skada undersökningen om de offentliggörs, kan åklagaren välja att lämna ut uppgifterna redan under pågående förundersökning.

Citat:
Förleds inte tro att polisledningen tillåter läckor(trots deras förtret) utan myndigheter har att förhålla sig till vår grundlag där det är uttryckligen skyddat
Läckage som skadar utredningar är mot de bakgrunden inte ovanliga så "om man bedömer att det inte kan skada utredningen är felaktigt eftersom läckagen även av i media uppmärksamma rättsfall i högsta grad skadar utredningar som ett par exempel vi alla kan relatera till undertill belyser.

"Den bristande professionalism som poliser visat i bland annat Anna Lindh-målet och Thomas Martinson-målet är en fara för rättssäkerheten."

Läckage ur förundersökningar riskerar i många fall att kullkasta såväl möjligheterna att bedriva en rättssäker polisutredning som att erhålla tillförlitliga uppgifter vid en rättegång
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1QMWj/sluta-skydda-poliser-som-lacker-till-media

"Christer Jarlås, som leder åklagarmyndighetens arbete mot grova jaktbrott, menar att det finns läckor inom polisen. Han menar att läckorna lämnar ut information till media i samband med polisinsatser men också att privatpersoner får del av informationen"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/svarar-pa-kritiken-om-att-polisen-lacker

Snor-Johan hur tillförlitliga är länkar från Aftonbladet SVT?

läckagen även försvaren mot MGM kommer mest från det som påstår att det känner MGM

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/forundersokningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/

[i]Det händer att människor kontaktar Åklagarmyndigheten för att få information om pågående utredningar (förundersökningar), men i regel gäller så kallad förundersökningssekretess. Det innebär att uppgifterna i en förundersökning inte lämnas ut eftersom detta skulle kunna skada utredningen.
För att en utredning inte ska förstöras eller försvåras är det inte sällan viktigt att de misstänkta inte vet vad vittnen och målsäganden har sagt. Det kan annars finnas risk för att misstänkta försöker anpassa sina berättelser till vad andra personer har berättat. Det kan också leda till att misstänkta eller andra personer försöker påverka målsäganden och vittnen att lämna felaktiga uppgifter till polisen.

Om de misstänkta skulle få information om alla åtgärder polisen vidtagit, eller kan komma att vidta, finns också risk att viktiga bevis förstörs. Det kan även resultera i att misstänkta försöker förmå vänner att ge dem alibin.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-11-30 kl. 21:00. Anledning: Lagt till mer text.
Citera
2018-11-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag funderar på hur SD orkar med allt han tar sig för - amfetamin?
Med det inlägget fick du mitt minne till att vakna.
Tidigt i tråden presenterades lösa "sammanställningar" eller kanske en sorts översikter gällande LW:s många engagemang och massa aktiviteter. Det var minst sagt många järn i elden och en del beskrev det hela i termer av ett lätt maniskt beteende. Hur orkade hon? Hur hann hon med allting?
Jag uppfattade det inte som nåt elakt svartmålande av LW:s person, utan mer av äkta undran.

Om du misstänker att SD använder amfetamin, tänker du dig då att LW, som partner i såväl aktiviteter som kärlek, hon också använde sånt?
Typ de där två i den där omtalade tangon.
Citera
2018-11-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det behöver inte vara tunga droger. Vet t.ex. att män som tränar för att bygga muskler kan bli väldigt aggressiva om de samtidigt tar testosterontillskott.

Finns det sådana män i Lenas umgängeskrets? Muskulösa typer som blivit "biffiga" med kort tids träning, menar jag.

Det finns en uppgift i tråden om att NW lagt på sig muskler på
misstänkt kort tid.
Vill minnas att han hade en muskelbyggare som förebild som han beundrade.

Det va något om "jag gillar cola" som så vitt jag minns aldrig fick
sin förklaring.
Citera
2018-11-30, 21:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det finns en uppgift i tråden om att NW lagt på sig muskler på
misstänkt kort tid.
Vill minnas att han hade en muskelbyggare som förebild som han beundrade.

Det va något om "jag gillar cola" som så vitt jag minns aldrig fick
sin förklaring.

Postat 2018-07-06, 09:25 "Snor-Johan|64559220]Tänkvärt, inte att negligera. Vad som framkommit av initierad är att stridbara LW även haft kamper för att inte säga
regelrätta slagsmål med NW äldsta sonen med anmälningar till, sociale dom följd.
Till yttermera visso har utredningen tagits över enligt uppgift av utredare (hittar inte namnet? )med expertis barn."

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Citat:
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar byggaren Linus Carlen på IG. Slut citat.
Inte osannolikt att NW med Linus som förebild också nyttjar anabola. Hur det påverkar humör med okontrollerad aggression är vi smärtsamt medvetna om..
https://www.instagram.com/linuscarlen/?hl=sv
Enligt egen använder Linus INTE aas Anabola steroider. Jodu morsning vad ska han annars svara på en direkt fråga .

Mer om sonen: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)[/quote]
Inlägget som länken avser är uppenbarligen raderat.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-30 kl. 21:08.
Citera
2018-11-30, 21:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Postat av Snor-johan 2018 07 15
Om polis ankommer till hem där det förekommer våld med minderåriga inblandade, blir sådana rapporter offentliga eller sekretessbelagda?
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Hur vet du detta? Hur väl kände du LW? Tror du att sonen kan vara inblandad?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dessvärre en del illavarslande inlägg om "bucket list" och "våra sorger är få" på ig, efter att BO hittats

Citat:
Kanske är det helt normalt för teens att uttrycka sig dramatiskt för att få följare? Men det är oerhört märkliga inlägg från två av barnen. Där om något borde fadern och anhöriga gått in och stoppat kidsen. Kanske till och med plockat av dem mobiler och internet. Alla sörjer olika men barn till en pastor borde nog få höra om det olämpliga i att dela vissa saker i en viss period.
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar Linus Carlen på IG.

2 bilder på Linus Carlen:
https://www.google.se/search?q=linus...PDLN8NGzIN9AM:
https://www.google.se/search?q=linus...npaA3tcBV13eM:

En del av dom inlägg som berört äldsta sonen
Citat:
Citat: 2018-05-25, 21:51 #3074
Pierina
En N** Wesström har FB. Under hans profilbild står det, "jag gillar cola". (Rätt NW?) Eget tillägg.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok gift och sambo på heltid är de uppenbarligen inte eftersom hon inte är skriven där. Men hon verkar ju sova där ibland med tanke på att hon så gjorde den natten.

I annat fall finns det ingen flickvän till UW som bodde hos honom och sonen sov ensam hos pappan, om vi ska tro dina källor.
I så fall har det fabricerats alibi till polisen.

Föreställ er att dessa uppgifter om handgemäng med sin mor LW, gillar cola, signatur på ig: narco det traffic, kraftig muskeltillväxt etc gällt hatobjektet N:1 SD ?
Citera
2018-11-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Bullshit! Springare hade inte samma MGM som övriga. Han ville driva andra spår. (Min tolkning).
Han kritiserade utredningen. Därför fick han gå. Tänk vad rätt han verkar ha.

Betänk också att åklagaren var väldigt noga med att betona att inhämtningen av SD gjordes på hennes order. Hon bedrev alltså en egen utredning vid sidan av utredningen... Det har diskuterats i tråden. Åsa-gåsa har drivit fel spår i början när det var som viktigast. Hon har säkert upptäckt det vid detta laget. Men sällan att hon erkänner det.

Jaha, har du lust att utveckla din tolkning av de uppgifter som du verkar ha kännedom om? Jag lyssnar på dig, på riktigt.
Citera
2018-11-30, 21:19
Medlem
Citat:
Postat 2018-07-06, 09:25

Det finns även uppgifter om att han skulle sova hos sin mor
den aktuella natten.
Om dom stämmer så är ju frågan om varför det inte blev så högintressant.
Citera
2018-11-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Instämmer till fullo. Jag tror att alkoholkonsumtion men framförallt drognyttjande förekommer hos GM. Anskaffandet och finansieringen av drogmissbruket borde ha lämnat flertalet spår efter GM och fortsätter säkert att så göra, tänker jag. Hoppas innerligt att utredarna forskar i detta grundligt.

Eftersom jag var den som ställde frågan om SD har problem med någon form av missbruk samt vill veta hur han är när han är påverkad vill jag gärna veta mer om dina teorier kring saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in