2018-11-30, 21:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det finns även uppgifter om att han skulle sova hos sin mor
den aktuella natten.
Om dom stämmer så är ju frågan om varför det inte blev så högintressant.
Minns dom uppgifterna som aktualiserades i.o.m UWs och NWs ev, alibi vilket sonen och pappan gav varandra. Det blev mycket hysch hysch och mörknande om var han tillbringat natten. Tror aldrig det blev klarlagt var han sov den aktuella natten. Vad som framgick var väl att NW rörde sig obehindrat mellan deras 2 bostäder.

Så visst fanns motiv för UW att lägga skulden på SD för att på det sättet slå 2 flugor på en gång genom att skydda sonen och straffa SD som fått hans fd fru och dom gemensamma barnens mor tilika pastor LW att synda.

UW själv har uppgett att han pendlade mellan bostaden och ett jobb han hade på annan ort och därmed som hemma.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-30 kl. 21:44.
Citera
2018-11-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Minns dom uppgifterna som aktualiserades i.o.m UWs och NWs ev, alibi vilket dom gav varandra. Det blev mycket hysch hysch och mörknande om det. Tror aldrig det blev klarlagt om NW sov hos mamman eller pappan den aktuella natten. Vad som framgick var väl att NW rörde sig obehindrat mellan deras 2 bostäder.

Nää, det är inte dom populäraste frågorna i tråden precis

Kan dra en teori som jag har angående UWs sista skilsmässa.

Jag tror LW ligger bakom den, antagligen med löfte om att dom
skulle försöka bli en familj igen.
Men när skilsmässan va klar så va dom på ruta ett igen å UW ointressant.

Om det stämmer så finns det sannolikt fler i den familjen som
minst sagt är ganska sura på LW.
Som sagt en teori.
Citera
2018-11-30, 21:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Postat 2018-07-06, 09:25 "Snor-Johan|64559220]Tänkvärt, inte att negligera. Vad som framkommit av initierad är att stridbara LW även haft kamper för att inte säga
regelrätta slagsmål med NW äldsta sonen med anmälningar till, sociale dom följd.
Till yttermera visso har utredningen tagits över enligt uppgift av utredare (hittar inte namnet? )med expertis barn."

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Citat:
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar byggaren Linus Carlen på IG. Slut citat.
Inte osannolikt att NW med Linus som förebild också nyttjar anabola. Hur det påverkar humör med okontrollerad aggression är vi smärtsamt medvetna om..
https://www.instagram.com/linuscarlen/?hl=sv
Enligt egen använder Linus INTE aas Anabola steroider. Jodu morsning vad ska han annars svara på en direkt fråga .

Mer om sonen: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Inlägget som länken avser är uppenbarligen raderat.

Att skriva att man misstänker mgm och att svartmåla honom odömd, det anser ni vara skamligt.

Men det ni själva gör, att påstå att en minderårig son, en tonåring som förlorat sin mor, som inte ens är misstänkt skulle kunna vara mördaren, det är inte skamligt enligt er.

Jag hoppas att LW inte kan se detta i sin himmel. Skamligt att vuxna människor kan göra något sådant. Några har ändå förnuft att skriva i sådana termer att det inte skrivs rätt ut.

Jag tycker att ni ska skämmas.
Citera
2018-11-30, 21:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Som sagt en teori.
Det har väl framkommit att påstridiga LW hade egenskapen att konkurrera också männen? Vem som "ville mer" är jag tämligen säker på var LW som alltid ville mer.
Citera
2018-11-30, 21:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Som sagt en teori.

Nu kanske jag minns åt pipsvängen, men fanns det inte psykisk ohälsa inblandad i historien om UWs senaste hustru?
Kanske var det en anledning till skilsmässan?
Citera
2018-11-30, 21:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Bullshit! Springare hade inte samma MGM som övriga. Han ville driva andra spår. (Min tolkning).
Han kritiserade utredningen. Därför fick han gå. Tänk vad rätt han verkar ha.
Betänk också att åklagaren var väldigt noga med att betona att inhämtningen av SD gjordes på hennes order. Hon bedrev alltså en egen utredning vid sidan av utredningen... Det har diskuterats i tråden. Åsa-gåsa har drivit fel spår i början när det var som viktigast. Hon har säkert upptäckt det vid detta laget. Men sällan att hon erkänner det.
Jag har också funderat på om den tidigare spaningsledningen kan ha haft en annan uppfattning än åklagaren. Hittade ett äldre inlägg här om Springares och Rydéns kritik mot polisledningen. Kritiken verkar delvis ha gått ut på att man inte tog hjälp av Nationella bedömandegruppen (som väl normalt skall kopplas in om man inte har någon misstänkt efter 30 dagar):
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-11-30 kl. 22:02.
Citera
2018-11-30, 22:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Som sagt en teori.

Lite mer värt att påminnas om.

Citat:
UW och SD umgicks inte överhuvudtaget. Båda tyckte den andre var en tönt.
SD tränade med LW redan under hennes äktenskap med UW. Barnen umgicks en del men verkligen inte dagligdags.

Ingen av oss vet med säkerhet vilken skog som åsyftas gällande "fyndet" men det är troligen skogsdungen som gränsar till UWs tomt. Någon annan skog finns inte i anslutning till de andra inblandades bostäder.
Snor-johan 2018 07
att påstå att UW lagt skulden på någon eller båda öhuvudpersonerna för sitt kraschade äktenskap med LW är väl inte så långsökt.
Hur han fördelat skulden mellan SD och LW är av intresse. Hans karaktär har konstigt nog inte vidrörts i tråden ? Vad som framgått är att han hyst agg för han tycker hon e lägger större vikt vid dig själv och negligerar barnens behov.
Kraschat äktenskap och barns som far illa är ett personligt misslyckande och ses inte med blida ögon från en djupt troende Equmeniamedlem
UW har i minst ett lika starkt motiv i att göra sig av med LW som SD och i honom dessutom en perfekt syndabock.
Ett lika perfekt alibi har han väl också ? (Lätt kunnat skaffa sig)
Två flugor på smällen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-30 kl. 22:12.
Citera
2018-11-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu kanske jag minns åt pipsvängen, men fanns det inte psykisk ohälsa inblandad i historien om UWs senaste hustru?
Kanske var det en anledning till skilsmässan?

Kanske en i bakgrunden manipulerande LW som orsakade hennes
ohälsa, men det vet jag inte.

Men eftersom hon aldrig skrev sig på adressen så måste ju rimligtvis
något ha varit fel.
Citera
2018-11-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte om du försöker driva med mig, men ditt nick känns kusligt.
Också är den förklaring du ger kuslig (för mig) känsla när du säger att det är en "intern" sak mellan er två.

Det ger liksom ordet "lek" en tydlig minnesbild av saker som tidigare kommit upp i tråden. En annan "lek", och ett annat "nick"...

Nej jag försöker verkligen inte driva med dig och det är inte speciellt kusligt. LW kallade mig för Vaiana.
Citera
2018-11-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Snälla, glöm Carinah78, h*n borde skämmas att skriva dumma inlägg, särskilt den sista inlägg till dig!
Glöm inte att det finns många här i tråden, som tror på dig! och uppskattar dina inlägg!

Visst är det så. Både Moralensväktare och KSP ger bra info om hur polisen jobbar så det är absolut av intresse i tråden.
Citera
2018-11-30, 22:39
Medlem
Citat:
Lite mer värt att påminnas om.

Citat:
UW och SD umgicks inte överhuvudtaget. Båda tyckte den andre var en tönt.
SD tränade med LW redan under hennes äktenskap med UW. Barnen umgicks en del men verkligen inte dagligdags.

Ingen av oss vet med säkerhet vilken skog som åsyftas gällande "fyndet" men det är troligen skogsdungen som gränsar till UWs tomt. Någon annan skog finns inte i anslutning till de andra inblandades bostäder.
Snor-johan 2018 07
att påstå att UW lagt skulden på någon eller båda öhuvudpersonerna för sitt kraschade äktenskap med LW är väl inte så långsökt.
Hur han fördelat skulden mellan SD och LW är av intresse. Hans karaktär har konstigt nog inte vidrörts i tråden ? Vad som framgått är att han hyst agg för han tycker hon e lägger större vikt vid dig själv och negligerar barnens behov.
Kraschat äktenskap och barns som far illa är ett personligt misslyckande och ses inte med blida ögon från en djupt troende Equmeniamedlem
UW har i minst ett lika starkt motiv i att göra sig av med LW som SD och i honom dessutom en perfekt syndabock.
Ett lika perfekt alibi har han väl också ? (Lätt kunnat skaffa sig)
Två flugor på smällen.

Enligt bloggen som hans ex hade så skrev hon om en trafikolycka, som UW
ska ha smitit ifrån.
Efteråt så ska han fortfarande enligt bloggen ha skyllt på den andra för, om
jag nu minns rätt att "han mådde dåligt av situationen".

Om det här stämmer så säger det en del om hans karaktär, inte
så imponerande.
Citera
2018-11-30, 23:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det finns en uppgift i tråden om att NW lagt på sig muskler på
misstänkt kort tid.
Vill minnas att han hade en muskelbyggare som förebild som han beundrade.

Det va något om "jag gillar cola" som så vitt jag minns aldrig fick
sin förklaring.

Det var ju intressant. Otippat att det skulle vara just han måste jag säga. Det kanske förklarar varför bråken mellan mor och son hade eskalerat till våld vid några tillfällen, det minns jag att det fanns uppgifter om i tråden också.

Att gilla cola är det slang för något då? Inte dricka coca cola då antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in