2018-11-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
hahahahahaa nej nej nej. Ett tillstånd kan aldrig nånsin ändra karaktär utan en orsak. Detta är alla forskare överens om och detta dilemma försöker de komma runt med, med hjälp av multiversum. Nej inget sker spontant och det är inte högst sannolikt. Du har uppenbarligen inte läst nåt om big bang.

Big bang är en utvidgning av tid och rum Utvidgningen skedde med en PERFEKT kraft. Hade den varit långsammare hade universum frusit till is och hade den varit snabbare hade den brunnit upp. Läs på mer innan du uttalar dig om saker felaktigt. Kedja reaktion? är du medveten om vad du säger nu? Så är det inte alls! Skärp dig! Allting är slutna system i universum. Det finns inga kedjereaktioner. Det finns slutna system och slutna system är beroende av en medveten agent.
Oj, det spelar alltså roll vad alla forskare är överens om. Bra.
Är de överens om att ”Gud gjorde det”?
Citera
2018-11-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag kan definiera det, men inte helt. Det är svårt att undersöka med tanke på att det troligtvis inte existerar.
Men om jag fick se någon tänka fram något så skulle jag nog klassa det som magi.

Vad är magi? Du får definiera det först innan vi kan gå vidare. Kan du inte det så vet du inte vad du pratar om
Citera
2018-11-30, 23:14
Medlem
Citat:
Det är bara du som förstår ditt resonemang. Min liknelse om köttbullen var klockren men han och uppenbarligen du också missförstått hela grejen och det komiska är att du har roligt åt det.
Nej, den var dålig. ”Watchmaker analogy” är debunkad sedan länge. Förstår inte varför troende ens tar upp den längre?
Citera
2018-11-30, 23:14
Medlem
Citat:
Jag har endast gymnasieutbildning, bara två år dessutom.
Men under de två åren så fick jag inte lära mig att det var ”Gud som gjorde det”. Men det kanske kommer senare, på högskolan eller nåt?
Men jag är ganska säker på att argument måste backas upp, annars är det bara påståenden.

Edit: dessutom förstår jag inte vad utbildning har med saken att göra? När (om) beläggen kommer, då kanske utbildning spelar roll. Men som det är nu så ser ju en mellanstadieelev att resonemanget inte håller.

Du vågar i alla fall stå upp för det och det är bra. Nej det är inte frågan om Gud som är relevant med utbildning utan läsförståelse, analysförmåga. Förmågan att förstå analogi osv. Spiritez saknar dessa förmågor och det är på grund av en låg utbildning men det är inget fel i det. Problemet är bara att han/hon är blind men betraktar sig själv som seende.
Citera
2018-11-30, 23:15
Medlem
Citat:
Sluta slingra dig, ge bevisen istället. Är det så att vi andra har för dålig utbildning så får vi ta den smällen.

Jag har gett redan
Citera
2018-11-30, 23:15
Medlem
Citat:
Vad är magi? Du får definiera det först innan vi kan gå vidare. Kan du inte det så vet du inte vad du pratar om
Har svarat på detta tre ggr nu. Att tänka fram något materiellt klassar jag som magi.
Citera
2018-11-30, 23:16
Medlem
Citat:
Oj, det spelar alltså roll vad alla forskare är överens om. Bra.
Är de överens om att ”Gud gjorde det”?

Gud är inte enf råga för forskare som studerar den fysiska naturen.
Citera
2018-11-30, 23:16
Medlem
Citat:
Jag har gett redan
Oj, hur långt bak i tråden då? Jag har varit med några år, så det måste varit ett tag sedan?
Citera
2018-11-30, 23:17
Medlem
Citat:
Nej, den var dålig. ”Watchmaker analogy” är debunkad sedan länge. Förstår inte varför troende ens tar upp den längre?

Absolut inte! Dessa analogier är högst relevanta och simpla att förstå. Sen om ni ändå inte vill förstå kan inget mer göras. Jag kan bara leda dig till vatten men inte tvinga dig att dricka.
Citera
2018-11-30, 23:18
Medlem
Citat:
Gud är inte enf råga för forskare som studerar den fysiska naturen.
Troligtvis inte. Det är ju inget svar som förklarar något.
Citera
2018-11-30, 23:19
Medlem
Citat:
Har svarat på detta tre ggr nu. Att tänka fram något materiellt klassar jag som magi.
Så människor ägnar sig åt magi när de skapar och tillverkar saker och ting? Allting sker i tre steg hos människor tanke-känsla och handling. Tanken är gruden till allt skapande. Du måste tänka ut det först.
Men såna saker är för svåra för dig att greppa.

Du måste fortfarande definiera magi innan du kan katekorisera saker under begreppet magi. Kan du inte det så kan du inte heller utala dig om vad som är magi. Detta måste du förstå i alla fall.
Citera
2018-11-30, 23:19
Medlem
För att bryta - du sa och jag sa träsket samt alla som gråter i morsans kjol ifall de blir ifrågasatta undrar jag om vad är det för bevis som efterfrågas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in