2018-11-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Enligt vem? Big bang är det största beviset på en Gud. Big bang skedde under en kontrollerad form. Big bang utvidgades med en såndan perfekt kraft att universum varken frös till is eller brann upp. Dessuom måste denna singularitet ha kommit nånstans OCH en kraft som har påverkat dess tillstånd att ändra sig från ''stillhet'' till utvidining. Så nej inget sker av sig själv. Allt har en orsak och verkan.

För allt som sker är beroende av en medveten agent.
Vadå kontrollerad form? Vadå perfekt kraft? Jämfört med andra Big Bangs eller? Jo, Big Bang skedde med all sannolikhet av sig själv, och allt som skett därefter är endast kedjereaktioner.

Du är alltså inte medveten om att det mesta som sker har vetenskapliga icke-övernaturliga förklaringar? När det åskar så tror du att det är Gud som gör mullret och kastar blixtarna?
Citera
2018-11-30, 17:06
Bannlyst
Citat:
Tänk en gång till lillen!

En atom består av tre partiklar ( ingredinser, komponenter) neotroner, protoner och elektroner.
En köttbulle består av flera olika ingredinser (partiklar, komponenter) kött, salt, kryddor.

Precis som en köttbulle är beroende av en medveten agent för att rätt mängd salt, kött ska tillsättas så också behöver en atom en medveten agent för att rätt antal partiklar ska tillsättas.

Detta är ingen teori. Detta är en liknelse. din lille! ...... Albert A!

jag tror du missuppfattade vad jag menade, jag tyckte svaret var galant, han tryckte dit dig ordentligt oavsett om du har rätt eller inte
Citera
2018-11-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Aha, så Gud dödar liv varje sekund.

Gud tar liv, ja. Från ett rum till en annan verklighet.
Citera
2018-11-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag kan inte definiera det helt, men detta hör nog dit. (vilket jag skrev )

Om du inte kan definiera det så har du ingen aning om vad det är och då kan du inte använda nåt till inte har nån aning om i dina resonemang.
Citera
2018-11-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det vet du inte.
jo, och jag har förklarat hur.
Citera
2018-11-30, 22:58
Medlem
Citat:
Sepiritz|65983784]Svaret var på frågan om vad min utbildning är. Jag skrev att jag lämnar dig i ovisshet och visst är det så. Dessutom är det absolut så att du övergått till raljerande eftersom du stort sett slutat svara på några som helst frågor eftersom eftertänksamhet är besvärande för köttbullister. Det är bekvämare att bara göra antaganden utan att följa det med belägg.
Jag har gett dig svar som du antingen missförstår eller inte förstår alls. Vågar du inte tala om för mig vad du har för utbildning? Jag misstänker högst gymnasiet om ens det.

Citat:
Att köttbullismen faller på sin egen brist på logik.
det var en logisk slutledning som du inte begrepp.

Citat:
Du skrev "Din signatur glorifierar kunskap och vetenskapsmetoder på ett sätt som om exponerar dig att du inte kan nåt om vetenskap eller kunskap och inte heller dess metoder."
Det innebär att det handlar om min signatur. Alltså förstår jag skriven text men frågan är snarare om du klarar av att uttrycka dig med text om du avsåg något annat.
hahah jag skrev klart och tydligt om vetenskapen i sig men du missförstod det. Jag känner igen det. Du är en vilsen själ.

Citat:
Du kommer obeväpnad till en debatt och kallar den andra parten vettlös. Ironin är slående, inte du.
Det du skriver exponerar dig och du har inte kunnat under 4 års tid åstadkomma nåt. Du missförstår, förstår inte, upprepar samma slags frågor och resonemang. Du saknar helt enklt förmågan till analystänkande.
Citera
2018-11-30, 23:02
Medlem
Citat:
Om du inte kan definiera det så har du ingen aning om vad det är och då kan du inte använda nåt till inte har nån aning om i dina resonemang.
Jag kan definiera det, men inte helt. Det är svårt att undersöka med tanke på att det troligtvis inte existerar.
Men om jag fick se någon tänka fram något så skulle jag nog klassa det som magi.
Citera
2018-11-30, 23:04
Medlem
Citat:
Sepiritz|65983822]Det tycker jag inte du har.
Har det nån betydelse vad du tycker? Nåt som ÄR behöver du inte tycka nåt om. Det ÄR oavsett vad du subjektivt tycker om saken.

Citat:
Varför det?
läs igen sakta

Citat:
Nej, de kommer i den följd deras arvsmassa bestämt.
hahahah bingo! hur bestäms arvsmassa? slumpen? tada!!

Citat:
Igen, varför måste det vara en medveten handling?
Bara att du ställer en sån fråga bevisar din okunnighet. blir så misstänksam på att du bor på ett boende. Du kan aldrig klara av ett vanligt arbete. En helhet bestånden av olika delar som utgör helheten är beroende av en medveten handling eftersom delarna måste sättas dit de kan vara funktionella. Olika delar sätter inte ihop sig och utgör en helhet som sedan kan vara funktionell. Detta säger sig självt hur kan du ens i din vildaste fantasi ställa en sån fråga? Bildelar som utgör bilen kan inte sätta ihop sig själv på rätt ställe och utgöra bilen. En medveten agent är nödvändig för att delarna sätts dit de ska sitta.

Citat:
Jag vet att vi kallar det 1, 2 och 3. Det är bara beskrivande och inte allmängiltigt.
Varför skulle det bli på något annat sätt än det blir nu? Kan du se Guds hand påverka saker aktivt?
Sättet du skriver på hahaha. Har du ett vanligt arbete? Vad har du studerat? Högst nyfiken på din utbildning. Du kan omöjligt vara utbildad.
Citera
2018-11-30, 23:05
Medlem
Citat:
Jag har gett dig svar som du antingen missförstår eller inte förstår alls. Vågar du inte tala om för mig vad du har för utbildning? Jag misstänker högst gymnasiet om ens det.

det var en logisk slutledning som du inte begrepp.

hahah jag skrev klart och tydligt om vetenskapen i sig men du missförstod det. Jag känner igen det. Du är en vilsen själ.

Det du skriver exponerar dig och du har inte kunnat under 4 års tid åstadkomma nåt. Du missförstår, förstår inte, upprepar samma slags frågor och resonemang. Du saknar helt enklt förmågan till analystänkande.
Jag har endast gymnasieutbildning, bara två år dessutom.
Men under de två åren så fick jag inte lära mig att det var ”Gud som gjorde det”. Men det kanske kommer senare, på högskolan eller nåt?
Men jag är ganska säker på att argument måste backas upp, annars är det bara påståenden.

Edit: dessutom förstår jag inte vad utbildning har med saken att göra? När (om) beläggen kommer, då kanske utbildning spelar roll. Men som det är nu så ser ju en mellanstadieelev att resonemanget inte håller.
Senast redigerad av kiss74 2018-11-30 kl. 23:08.
Citera
2018-11-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nej, inte alls.
Se vad bra det går när ingen bevisföring krävs och man kan bestämt säga vad som helst och hävda att det är sanning.
Jo och saken är att jag har gett dig bevis.
Citera
2018-11-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Vadå kontrollerad form? Vadå perfekt kraft? Jämfört med andra Big Bangs eller? Jo, Big Bang skedde med all sannolikhet av sig själv, och allt som skett därefter är endast kedjereaktioner.

Du är alltså inte medveten om att det mesta som sker har vetenskapliga icke-övernaturliga förklaringar? När det åskar så tror du att det är Gud som gör mullret och kastar blixtarna?

hahahahahaa nej nej nej. Ett tillstånd kan aldrig nånsin ändra karaktär utan en orsak. Detta är alla forskare överens om och detta dilemma försöker de komma runt med, med hjälp av multiversum. Nej inget sker spontant och det är inte högst sannolikt. Du har uppenbarligen inte läst nåt om big bang.

Big bang är en utvidgning av tid och rum Utvidgningen skedde med en PERFEKT kraft. Hade den varit långsammare hade universum frusit till is och hade den varit snabbare hade den brunnit upp. Läs på mer innan du uttalar dig om saker felaktigt. Kedja reaktion? är du medveten om vad du säger nu? Så är det inte alls! Skärp dig! Allting är slutna system i universum. Det finns inga kedjereaktioner. Det finns slutna system och slutna system är beroende av en medveten agent.
Citera
2018-11-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag tror du missuppfattade vad jag menade, jag tyckte svaret var galant, han tryckte dit dig ordentligt oavsett om du har rätt eller inte

Det är bara du som förstår ditt resonemang. Min liknelse om köttbullen var klockren men han och uppenbarligen du också missförstått hela grejen och det komiska är att du har roligt åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in