2018-11-30, 14:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Men hur resonerar du människa? Du la även till att SD, som varit i området (fast du menar då endast i hemmet, inte i närheten av BP) bör pga just det bli sannolikt misstänkt. Då talar jag om för dig att det är inte en besvärande omständighet, för det är en persons HEM. Om du inte fattar vad det innebär, ja då bör du söka hjälp faktiskt. Så din lista och påståendet utifrån det är vettvillig. Ponera nu att det finns andra människor som har haft digital kontakt med LW, och liknande historik, och inget alibi, så är de lika intressanta även om de inte har sitt hem inom en halv kilometers radie.

Erkänn nu istället att du gjort bort dig och när du skrev din lista så syftade du på att SD varit i närheten av BP, och inte hemma, en halv kilometer bort.

Så här blir det när flera har tillgång tillsamma konto och är inne och skriver.. EGT med vänner skriver och har inte koll på vad som skrivits innan. Inte första gången det händer
Citera
2018-11-30, 14:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Med tanke på frågetecknen kring de sk. Nordsjö-ö-loggarna från 30 mars 2018, så finns det ytterligare en logg av SD där han nu retroaktivt nämner LW postumt:

Min urspungliga logg försvann av någon anledning och nu när jag hittat den största delen och loggar om så har några månader gått. Ser tillbaka med stort vemod. Det här blev sista gången jag och Soft möttes i en FTF-duell. Så många minnen, så mycket historia. Saknad, men aldrig glömd [<3]

Den är från 13 april 2018, då SD och LW enligt bådas loggar springer på varandra ute i naturen och gör en gemensam (?) FTF:

Kan man se vilket datum den efterloggats?
Är det en efterloggning, ett tillägg till en gammal loggning eller en (total?) ändring?
Syftet?

Vad tänker du om det här?
Citera
2018-11-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Däremot har postaren VaianaMaui inte bara ett suspekt namn, ingen historik utan också en agenda som är otydlig för mig. Jag tror att personen känner de inblandade väl och att målet är att föra talan för att SD är oskyldig. Jag tycker att det är svårt att veta vad jag ska tro, vad är sant/icke sant? Personen har en egen agenda eftersom h*n är vän med de inblandade.

Min agenda? Att jag kände LW har jag berättat och därav mitt namn som var en intern sak mellan mig och LW. Jag känner även några andra som finns med i tråden men att föra en talan för att SD är oskyldig har jag ingen plan på. Jag kommer varken försköna eller svartmåla någon bara vara saklig. Om du vill tro på det jag skriver eller inte är upp till dig.
Citera
2018-11-30, 14:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Kan man se vilket datum den efterloggats?
Är det en efterloggning, ett tillägg till en gammal loggning eller en (total?) ändring?
Syftet?

Vad tänker du om det här?

Syftet vet nog bara SD själv.

Spontant reagerar jag på att hans ursprungliga logg enligt hans egen uppgift "försvann". Sant eller efterhandskonstruktion?

Tillägg: För övrigt en i sammanhanget ganska intressant logg av den tredje (vuxne) personen i sällskapet när LW "skenar iväg" (efter SD och hans barn?) och lämnar sitt eget sällskap ensam och bortkommen i skogen:

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-30 kl. 15:28.
Citera
2018-11-30, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Syftet vet nog bara SD själv.

Spontant reagerar jag på att hans ursprungliga logg enligt hans egen uppgift "försvann". Sant eller efterhandskonstruktion?

För att visa varför han efterloggar ibland, och att de verkligen har cachat ihop på "vänskaplig basis" i närtid. Och här finns dessutom ett bevis, dvs LWs egen loggtext som konfirmerar det hela? Det visar att efterloggningen med Nordsjöloggningen också är sann?

Hemskt att tänka på att när LW cachade denna gång hade hon bara en månad kvar att leva. Ganska exakt.
Citera
2018-11-30, 14:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Min agenda? Att jag kände LW har jag berättat och därav mitt namn som var en intern sak mellan mig och LW. Jag känner även några andra som finns med i tråden men att föra en talan för att SD är oskyldig har jag ingen plan på. Jag kommer varken försköna eller svartmåla någon bara vara saklig. Om du vill tro på det jag skriver eller inte är upp till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
LW ville inte lämna det du kallar ett destruktivt förhålland utan hon ville ha mer och nej hon var inte "tvingad" till något, hon levde sitt liv precis som hon ville med stor inlevelse för allt hon gjorde. För de flesta som läser om deras relation framstår den som destruktiv men inte för LW och SD. Polisanmälningar och ryktesspridning från bådas sida kan nog mer ses som en sjuk lek som triggade dem.

Jag förstår att det sticker i mångas ögon av detta men LW var en person med stark vilja och skulle inte låta sig tryckas ner i skorna av SD. Att de trivdes tillsammans är rätt uppenbart trots anmälningar och svek.

Du skriver "Polisanmälningar och ryktesspridning från bådas sida kan nog mer ses som en sjuk lek som triggade dem." och "Att de trivdes tillsammans är rätt uppenbart trots anmälningar och svek."

Ryktesspridning och svek från bådas sida.
Kan du beskriva lite bättre vad det innebar?

På vilket sätt skedde det ryktesspridning och vem svek vem och på vilket sätt/hur?
Citera
2018-11-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Dig vill jag öht inte diskutera med!

Du om någon har saboterat förutsättningslösheten vad gäller denna mordutredning gällande en mördad trebarnsmamma!
Du har solat dig i glansen från de uppskattningar du fått från dem som okritiskt hyllat de läckor du vidarebefordrat till denna tråd.
Du är en skam och har i min värld inte minsta mandat att kommentera vad du anser om de frågor från utredande poliser jag intresserar mig för!
Hoppas din mamma är "stolt" över dig.

Jag är väldigt selektiv med vad jag delger tråden och har inte påverkat förundersökningen negativt. Det som skiljer mina inlägg från era är att jag vet vad som händer och ni spekulerar. När det gäller polisen så har meddelandefrihet ett mycket starkt skydd. Jag är inte här för att sola mig i glansen som ni påstår utanför att följa tråden då jag själv är mycket angelägen om att få mordet uppklarat. Och att den vidriga gärningsmanen blir fälld och dömd till ett långt fängelsestraff.
Vad er agenda är kan man bara spekulera i och dom slutsatser jag drar bör jag inte delge tråden.
Citera
2018-11-30, 15:05
Medlem
Citat:
Du skriver "Polisanmälningar och ryktesspridning från bådas sida kan nog mer ses som en sjuk lek som triggade dem." och "Att de trivdes tillsammans är rätt uppenbart trots anmälningar och svek."

Ryktesspridning och svek från bådas sida.
Kan du beskriva lite bättre vad det innebar?

På vilket sätt skedde det ryktesspridning och vem svek vem och på vilket sätt/hur?

Jag frågade dig när SD hade polisanmält LW och för vad, då kom aldrig något svar...
En sjuk lek? Om att hota och ofreda någon kallas för en sjuk lek av dig då var den väldigt ensidig, dvs uteslutande SD.
Antar att du liksom flera andra i klanen inte heller vill ta ställning mot SD för det våld han utsatte LW för i bilen. Du kommer skriva som resten av järngänget " Jag var inte där, hur kan jag då veta" eller "LW hade gjort sig förtjänt av det" (JG)
Citera
2018-11-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då kan du väl passa på att lägga till att det görs ändå oftast trots att man inte får det om det tros leda utredningen framåt?
Det var så den "digitala" kontakten tis kväll enligt dig förnekades och i tråden sen växt till lögn inte sant?

Det förekommer att utredare ställer ledande frågor vilket är fel. Därav ska man alltid ha en advokat med på samtliga förhör. När du som misstänkt till ett brott oavsett styrka avstår en advokat i ett inledande förhör ger du utredaren en triumf på handen under fortsatt förundersökning.

När det gäller det specifika frågan om digitala medier, så vad jag minns om det förhöret var det inget avvikande som skedde med frågorna.
Citera
2018-11-30, 15:15
Medlem
Citat:
Tack för svar!
Det har under de senaste dagarna diskuterats utifrån dina inlägg om SD har har på direkt fråga om den digitala kontakt han har haft med LW ljugit om den, dvs nekat eller om han undanhållit uppgiften/ sanningen?

SD är ingen yrkeskriminell av det som framkommit. Däremot kan han ju vara av en sådan karaktär att han gillar "en liten katt och råtta lek", och anpassar sina svar på sådant sätt så att det är svårt att tydligt se när det är en lögn och när det är en "anpassning". Om man är en person som är van att slira på sanningen, blir man skickligare med tiden.

Man kan väl i grova drag påstå att det har i tråden bildats två läger.
Det ena lägret ifrågasätter i stort inte bara sannolikheten att SD skulle vara skyldig, utan även polisens objektivitet ( tunnelseende, enögdhet odyl.).

Det skulle vara intressant att få klarhet i hur det ligger till.

Vet du om SD nekade till att han hade haft en digital kontakt eller undanhöll han bara den informationen initialt tills det att han blev konfronterad?

Jag har långt ifrån läst alla förhör eller är insatt i utredningen fullt ut, då den har växt väldigt mycket. Men i den informationen jag tagit del av så kan jag milt uttrycka mig att SD gillar att slira på sanningen. Han har inte kommit med några egna sanningar i första hand utan efter att fått läsa om vad förundersökningsledaren har fått fram så ändrar han sin version. Det är i sig inget unikt men ger samtidigt en signal om att man kanske inte är så oskyldig och att man vet betydligt mera om brottet än vad man vill berätta.
Citera
2018-11-30, 15:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var lite otydlig angående USA resan, det var en spekulation huruvida SD ville att LW skulle följa med eller inte då HD verkar varit ovetandes om resan.
Allt annat är fakta, de träffades då HD sov eller hade caching som ursäkt. LW har beskrivits som "relationsmissbrukare", hade väldigt svårt att bryta relationer hon egentligen inte ville ha.
Ja det var definitivt inte "spännande" längre för LW då hoten från SD blev otäckare och efter att hon hade berättat för HD om deras affär.

De fortsatte med sin affär även efter anmälan, det var tydligen mest JG som blev upprörd och vände henne ryggen. Hade JG satt ned foten och förklarat för SD att En man slår inte kvinnor, brutit med SD och förklarat för sina bekanta varför, så kanske den här historien inte behövt sluta såhär.
SD fick ju av JG, P*eter N'ren, Sar* S*lling och Lind* Tor.... mer eller mindre godkänt att fortsätta misshandla, ofreda och hota LW.

Jag skulle vilja se dessa ta sitt ansvar för vad som hänt, men de gör dom inte, tvärtom. Så jag hoppas att lagens långa arm når även dessa på ett eller annat sätt.

Det kan vara svårt att bryta helt med personer i ens liv, särskilt om dessa personer är väldigt duktiga på att hitta ens sårbara punkter. Det utsätts vi nog alla för till vardags, men i det här fallet kan det vara än svårare att bryta.

Kanske också LW hade en "övertro" på sig själv att kunna hantera SD och situationen, att detta kunde hon hantera. Hon var van och var utbildad att arbeta med människor. Människor i kris, människor av olika sort. Kan hon ha varit van att kunna lösa problem och helt missbedömt situationen?

Eller kunde hon inte säga nej, för att hon hade respekt för vad som kunde hända, ville inte skapa konflikt och hålla god stämning?

Både och?

Jag tänker som jag sagt många gånger redan, att om SD är skyldig, då är han lika duktig på dupera och kamouflera, manipulera och övertyga sina bundsförvanter som han var LW.

Kanske är det sant som någon i tråden skrev (Medinsyn?) att han är tramsig så få. Vem kan tro att en tramsig och skämtsam figur är en mördare? Bra svar på allt har han nog också.

Om han är oskyldig, jag då är det en annan sak förstås.
Citera
2018-11-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Välkommen!
Har du någon aning om ifall utredningen fortfarande väntar på svar från NFC?

Det finns fortfarande beslagtagna bevis som inte är skickade till NFC. Och av dom provsvaren som man fått tillbaka. Så är det inga som pekar på SD oskuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in