Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Jag var lite otydlig angående USA resan, det var en spekulation huruvida SD ville att LW skulle följa med eller inte då HD verkar varit ovetandes om resan.
Allt annat är fakta, de träffades då HD sov eller hade caching som ursäkt. LW har beskrivits som "relationsmissbrukare", hade väldigt svårt att bryta relationer hon egentligen inte ville ha.
Ja det var definitivt inte "spännande" längre för LW då hoten från SD blev otäckare och efter att hon hade berättat för HD om deras affär.
De fortsatte med sin affär även efter anmälan, det var tydligen mest JG som blev upprörd och vände henne ryggen. Hade JG satt ned foten och förklarat för SD att En man slår inte kvinnor, brutit med SD och förklarat för sina bekanta varför, så kanske den här historien inte behövt sluta såhär.
SD fick ju av JG, P*eter N'ren, Sar* S*lling och Lind* Tor.... mer eller mindre godkänt att fortsätta misshandla, ofreda och hota LW.
Jag skulle vilja se dessa ta sitt ansvar för vad som hänt, men de gör dom inte, tvärtom. Så jag hoppas att lagens långa arm når även dessa på ett eller annat sätt.
Det kan vara svårt att bryta helt med personer i ens liv, särskilt om dessa personer är väldigt duktiga på att hitta ens sårbara punkter. Det utsätts vi nog alla för till vardags, men i det här fallet kan det vara än svårare att bryta.
Kanske också LW hade en "övertro" på sig själv att kunna hantera SD och situationen, att detta kunde hon hantera. Hon var van och var utbildad att arbeta med människor. Människor i kris, människor av olika sort. Kan hon ha varit van att kunna lösa problem och helt missbedömt situationen?
Eller kunde hon inte säga nej, för att hon hade respekt för vad som kunde hända, ville inte skapa konflikt och hålla god stämning?
Både och?
Jag tänker som jag sagt många gånger redan, att om SD är skyldig, då är han lika duktig på dupera och kamouflera, manipulera och övertyga sina bundsförvanter som han var LW.
Kanske är det sant som någon i tråden skrev (Medinsyn?) att han är tramsig så få. Vem kan tro att en tramsig och skämtsam figur är en mördare? Bra svar på allt har han nog också.
Om han är oskyldig, jag då är det en annan sak förstås.