Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Själv tror jag att polisen hade fått indikationer på om detta skulle ha med någon på LWs jobb att göra. De har rimligtvis intervjuat arbetskamrater och "klienter" varpå någonting säkerligen skulle framkommit om det var någon särskild person som stalkat LW eller som hon varit involverad med. Folk "hör" och "ser" saker. LW hade isåfall kanske t.o.m. anförtrott sig åt arbetskamrater.
Om inte SD är skyldig rör det sig förmodligen om en random GM som på ett eller annat sätt överfallit LW då hon av någon anledning lämnat huset på kvällen för att göra något, gud vet vad.
Mot teorin om random GM talar väl uppgifterna om våldet mot huvud och överkropp (?), det brukar sägas att våld mot ansikte/huvud tyder på ett personligt agg gentemot BO.
Jag tror som du, att något "spår" skulle det finnas av en sådan person som har på ett eller annat sätt stört sig på LW så till den milda grad att det slutar med döden på ett sådant brutalt sätt.
Dels borde LW märkt något, berättat för någon om personen som beter sig "jobbigt" eller inte låter henne vara ifred.
Dels borde någon annan märkt något, att personen visar ett stort intresse för LW.
Personen kanske också kontaktar LW på olika sätt, vilket skulle lämna digitala spår.
Och som jag hela tiden har upprepat; det är osannolikt att en person som inte bor i området skulle hitta platsen bakom planket.
- Och hur har personen tagit sig till LW? Utan mobil, utan bil?
- Hur har han fått henne att öppna dörren så sent på kvällen utan att ha kontaktat henne innan?
- Hur visste han att hon var vaken denna tidpunkt när de flesta sover en vanlig vardag?
- Hur har han fått ner henne till planket? Och varför?
- Hur får en sådan person ut LW, så att hon bara lämnar huset med dörren olåst?
- Övervåld?
Troligen känner denna person inte bara till området utan även LW bra.
Det går inte spårlöst förbi för varken omgivning eller utredare.