2018-11-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkan
Han la upp filmklipp på trades som gav många hundra tusen (ibland mer) per dag, var kompis med heta/trovärdiga namn, medverkade i poddar, dejtade Isabella i smoking, köpte grejer för miljoner. Inte helt lätt att genomskåda bluffen.

Påstår du att han hade en avkastning på några hundra tusen per dag? Haha
I annat fall är det bara att dubbeltradea. En 100K bull x10 hävstång, en 100K bear x10 hävstång. Sedan visa den som gick bäst. Hyfsat lätt att manipulera får.. bääääheee bäääheheheee
Citera
2018-11-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
I annat fall är det bara att dubbeltradea. En 100K bull x10 hävstång, en 100K bear x10 hävstång. Sedan visa den som gick bäst. Hyfsat lätt att manipulera får.. bääääheee bäääheheheee

Jag säger bara att han många gånger la upp klipp på affärer som gav många hundra tusen på en förmiddag. Sen om han hade andra affärer som gick lika mycket minus samtidigt (dvs att det var ren bluff) eller om han förlorade mer de dagar han inte la upp klipp har jag ingen aning om.
Citera
2018-11-30, 00:36
Medlem
hängballens avatar
Finns det belägg att han torskat pengar och inte bara försöker mjölka blondinen på en sista slant?
Citera
2018-11-30, 01:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Finns det belägg att han torskat pengar och inte bara försöker mjölka blondinen på en sista slant?
Nej.
Citera
2018-11-30, 01:53
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Han la upp filmklipp på trades som gav många hundra tusen (ibland mer) per dag, var kompis med heta/trovärdiga namn, medverkade i poddar, dejtade Isabella i smoking, köpte grejer för miljoner. Inte helt lätt att genomskåda bluffen.
Därmed mycket lätt att syna bluffen...
Citera
2018-11-30, 02:10
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nej.
Är det uteslutet att han skickade en "polare" för att mjuka upp blondinen så att hon slantade för att han inte skulle råka illa ut då?
Citera
2018-11-30, 06:03
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Gå in och läs kommentarer under varje tweet han gjort, mycket hat..
Det är säkert mycket välgrundat hat.
Citera
2018-11-30, 08:26
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Sen tillkommer väl pension? I just den här branschen är det väl rätt höga löner vilket ökar skatten och pensionen som arbetsgivaren ska betala.
Du säger 31% och han 100%, jag säger 60-70%.

På inkomster under 468.750 kr/år tillkommer arbetsgivaravgifter och avtalade sociala avgifter på totalt ca 37% av lönen. För högre inkomster kan det bli 60–70% beroende på bl.a. avtalspension.
Citera
2018-11-30, 08:31
Medlem
Citat:
Jag säger bara att han många gånger la upp klipp på affärer som gav många hundra tusen på en förmiddag. Sen om han hade andra affärer som gick lika mycket minus samtidigt (dvs att det var ren bluff) eller om han förlorade mer de dagar han inte la upp klipp har jag ingen aning om.

Jag kan säga så, vilket toppföretag som helst hade anställt honom i så fall och låtit honom leka med deras miljontals miljoner om han skulle vara så duktig. Inte ens chans att man väljer att spekulera med privatpersoners och sina egna pengar istället. Speciellt utifrån ett riskperspektiv och det är väl det trading handlar om? Risk. Jävla bluff.
Citera
2018-11-30, 08:57
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Jag har printscreens sparade från hans trades !
Citera
2018-11-30, 09:03
Medlem
Citat:

Han visade total vinst/förlust på kontot för de dagarna han filmade. Så det var garanterat äkta.
Citera
2018-11-30, 09:08
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartix12
Jag har printscreens sparade från hans trades !

Lägg upp plz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in