2018-11-30, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror PS var betydligt mer intresserad av en politisk karriär än att lösa detta fall. Annars kan jag inte förstå varför man avstår, trots extra resurser, att INTE intensifiera sökinsatserna utan agera tvärtom, dvs avbryta dom. I det mest avgörande läget.

Förklara gärna det. För mig.

Jag vet inte vad som är sant i det fallet, inte annat än att det verkar
jävligt infekterat.

Att han tar tjänsteledigt från polisen kanske beror just på omplaceringen.
Citera
2018-11-30, 02:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tycker att det där är en bakvänd fråga. Ser helt enkelt ingenting som talar för att han skulle ha med LW:s död att göra. Lägg gärna fram någon bevisning som det går att ta ställning till.

Vad intresserar dig i fallet?
Citera
2018-11-30, 02:59
Medlem
Citat:
Ingen har sagt något annat. Om du menar att det finns saklig grund för dina misstankar mot SD så får du lägga fram argument. Annars blir det ju svårt att diskutera med dig.

Vilket förtroende du har för rättsväsendet i största allmänhet är off-topic i den tråden.

Nja, du får inte på eget bevåg klippa och klistra i mina inlägg, särskilt inte dom som som redan besvarat dina frågor. Därför återger jag mitt inlägg i sin helhet.

"Detta är inte en rättssal, detta är ett diskussionsforum. Uppenbarligen har Åklagaren funnit en bevisövervikt för att SD är den mest sannolika mördaren och fått med sig TR.

Vad som gör ÅK och TR stark i den tron vet ingen.
Pga strikt förundersökningssekretess.

Det finns ingen som kan ge ett rakt svar mao.

Jag tror det handlar om man litar på Rättsväsendet eller inte.

Jag tillhör dom som har tillit till att erfarna brotts/kriminalutredare löser detta.

SD kommer kvarstå som skäligen misstänkt för mordet på LW i evigheter.
Om han inte blir dömd."

Punkt.
Senast redigerad av Remark 2018-11-30 kl. 03:03.
Citera
2018-11-30, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag vet inte vad som är sant i det fallet, inte annat än att det verkar
jävligt infekterat.

Att han tar tjänsteledigt från polisen kanske beror just på omplaceringen.

Nja, han fanns på varje valaffisch och utgjorde en avgörande insats för partiet, varav PS fick en plats i kommunfullmäktige. Allt enligt valgeneralen för ÖP.

Han sökte omedelbart tj ledigt från polisen, som direkt beviljade ansökan.
Citera
2018-11-30, 05:11
Medlem
Inte mycket som kom fram (inget nytt) i Efterlyst igår.
Inte ens det som Aro pratade om i Aftonbladets morgonsändning (ang att dom skulle ta upp efterlysningen om cykeltjejerna). Konstigt... undrar varför? Var det något polisen i sista stund kom på att dom inte skulle ta upp?
Citera
2018-11-30, 06:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det kan ju också vara så att JG faktiskt bara sa och gjorde vad familjen bett vännerna om. Att inte tala om försvinnandet och inte leta. När det kommer till JG så verkar familjen inte hysa samma känslor som du gör för honom. Tvärtom.

Här du någon uppfattning om skälet till varför familjen inte ville att LW's försvinnande skulle uppmärksammas?
Citera
2018-11-30, 06:12
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror PS var betydligt mer intresserad av en politisk karriär än att lösa detta fall. Annars kan jag inte förstå varför man avstår, trots extra resurser, att INTE intensifiera sökinsatserna utan agera tvärtom, dvs avbryta dom. I det mest avgörande läget.

Förklara gärna det. För mig.

Bullshit! Springare hade inte samma MGM som övriga. Han ville driva andra spår. (Min tolkning).
Han kritiserade utredningen. Därför fick han gå. Tänk vad rätt han verkar ha.
Betänk också att åklagaren var väldigt noga med att betona att inhämtningen av SD gjordes på hennes order. Hon bedrev alltså en egen utredning vid sidan av utredningen... Det har diskuterats i tråden. Åsa-gåsa har drivit fel spår i början när det var som viktigast. Hon har säkert upptäckt det vid detta laget. Men sällan att hon erkänner det.
Citera
2018-11-30, 06:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det kan ju också vara så att JG faktiskt bara sa och gjorde vad familjen bett vännerna om. Att inte tala om försvinnandet och inte leta. När det kommer till JG så verkar familjen inte hysa samma känslor som du gör för honom. Tvärtom.

Umgås familjen med JG generellt? Vilken är i så fall den gemensamma nämnaren? Har du någon uppfattning om de umgicks närmare redan vid tiden före LW's död?

Det är intressant som du skriver, eftersom det egentligen aldrig har framgått om JG och UW är direkt bekanta med varandra, åtminstone inte mer än att de kan ha haft kännedom om varandra genom exempelvis geocachandet under den tid hon fortfarande levde. Men finns det fler/andra beröringspunkter mellan JG och UW?

Och hur/på vilket sätt har du fått uppfattningen att familjen verkar vara särdeles gott inställda till just JG? Är det något som familjen uttryckligen har sagt, eller mer en känsla man får i deras allmänna beteende.
Citera
2018-11-30, 06:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Bullshit! Springare hade inte samma MGM som övriga. Han ville driva andra spår. (Min tolkning).
Han kritiserade utredningen. Därför fick han gå. Tänk vad rätt han verkar ha.
Betänk också att åklagaren var väldigt noga med att betona att inhämtningen av SD gjordes på hennes order. Hon bedrev alltså en egen utredning vid sidan av utredningen... Det har diskuterats i tråden. Åsa-gåsa har drivit fel spår i början när det var som viktigast. Hon har säkert upptäckt det vid detta laget. Men sällan att hon erkänner det.

Här du någon uppfattning om vilken/vilka andra MGM som var intressanta när PS fortfarande höll i utredningen?
Citera
2018-11-30, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Med det vi vet, nej.
Om jag själv skulle vara på plats, knappast.
Men det är inte det poliserna har att jobba med. Dom kommer till LW:s hem. Hennes ex-man anmäler henne försvunnen och barnen/et intygar.
Det måste till ganska mycket mer konkreta saker att dom ska eskalera till människorov.

Eftersom dessa frågor landar då och då på mitt bord IRL så vet jag problembilderna som kan finnas (och hur svårt det kan vara för hotade kvinnor (även män) att få larm).

Vänd på det! Du är polis, du kommer till en bostad och ex-manen anmäler sin ex-fru försvunnen. Hjälper du honom att söka efter henne direkt då? "Vi pejlar henne och ser att hennes mobil är där! Varsågod..."
Finns det inte en liten naturlig varningsklocka hos dig som ringer då?
Nej ingen "naturlig varningsklocka" skulle ringa hos mig.
Det var barnet som initialt saknade sin mamma och ringde till pappan för att få hjälp. Som polis skulle jag per omgående försöka se till att deras mamma kommer tillrätta!
Citera
2018-11-30, 07:29
Medlem
Honan6s avatar
Ny FTF-loggning av duon SD-JG finns att beskåda. Enligt SD har de passat på att dryfta "väsentligheter" medan JG mest verkar ha haft intresse att länka till en Facebook-grupp där SD är admin.
I den gruppen råder fint klimat utan påhopp och man kan se bild på LW från februari 2017 i ett inlägg som dokumenterade att hon var ute på skridskor med honom 2017.
Kanske det var den turen SD hade med sig i tankarna när han loggade sig och LW på Nordsjö-serien - alltså hon var med honom, men inte fysiskt?

Citera
2018-11-30, 08:57
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Bra fråga. Gäller väl kanske inte bara SD, utan samtliga i hennes enligt polisen omfattande kontaktnät.

Instämmer till fullo. Jag tror att alkoholkonsumtion men framförallt drognyttjande förekommer hos GM. Anskaffandet och finansieringen av drogmissbruket borde ha lämnat flertalet spår efter GM och fortsätter säkert att så göra, tänker jag. Hoppas innerligt att utredarna forskar i detta grundligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in