2018-11-29, 20:47
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Bor JG tillräckligt nära för att SD skulle ha hunnit dit? (Utgår nu från att det finns en bortre tidpunkt att ta hänsyn till, men det är visserligen ingenting som är bekräftat utanför den här tråden.)

Nje, han bor i Almby, över en timmes promenad från bp. Tror personligen inte han är inblandad.
Citera
2018-11-29, 20:49
Medlem
notknapparens avatar
Kvällens Efterlyst gav inga bra vibbar.
Hela avsnittet andas desperation, att fallet inte kan lösas utan lyssnarnas (vittnens) hjälp.

"Nu behöver vi din hjälp..."

Inte ett ord om cykeltjejerna.
Citera
2018-11-29, 20:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kvällens Efterlyst gav inga bra vibbar.
Hela avsnittet andas desperation, att fallet inte kan lösas utan lyssnarnas (vittnens) hjälp.

"Nu behöver vi din hjälp..."

Inte ett ord om cykeltjejerna.

Ok, då är det är inte lönt att titta på det i efterhand då? Hann inte nu.
Citera
2018-11-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Nje, han bor i Almby, över en timmes promenad från bp. Tror personligen inte han är inblandad.

Då är han otroligt korkad och naiv, ja förutom att han är kär i SD och gillade det faktum att SD misshandlade LW.

Är inte JG inblandad så är HD det, så totalblåst kan man inte vara, inte som hon beter sig nu jämfört med före mordet på sin "rival".
Citera
2018-11-29, 21:39
Medlem
Shumways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok, då är det är inte lönt att titta på det i efterhand då? Hann inte nu.
Nej, det behöver du inte offra tid på. Det var ett av de sämre inslagen i Efterlysts historia. Uppenbarligen har vare sig polis eller åklagare velat uttala sig utan reportaget bestod av att en småbarnsmamma stod och gungade sitt barn i lekparken och berättade hur hon kände sig. Hennes koppling till fallet bestod av att hon bor i området.
Citera
2018-11-29, 21:48
Medlem
Honan6s avatar
Det är ju några i tråden som känner MGM och LW. Jag har frågor till VaianaMaui som berättade att LW hade låtit bli att logga sin medverkan på ett event i våras och en helgtur (i Gbg?) förra hösten? Vad jag sett så var LW iväg med Hj*nt*m*r* i de trakterna, men hade hon alltså ytterligare någon geotur däråt och som hon inte loggat? Vem var hon iväg med då? Är det ytterligare en figur som bör granskas?

Vilket event i våras har hon missat att logga?

VaianaMaui, berätta gärna vem du kände mest - SD eller LW?
Citera
2018-11-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Därför att JG är SDs beundrare och knähund, han gör allt SD ber om och lite till. JG har mycket att stå till svars för. Han var också den första att vända LW ryggen och stötta SD efter misshandelsanmälan. Ska fråga mig runt huruvida JG har alibi eller om SD var hemma hos honom och duschade och bytte kläder.

Det kan ju också vara så att JG faktiskt bara sa och gjorde vad familjen bett vännerna om. Att inte tala om försvinnandet och inte leta. När det kommer till JG så verkar familjen inte hysa samma känslor som du gör för honom. Tvärtom.
Citera
2018-11-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Varför blandade sig JG i det? Vad har han för anledning och mandat att kommendera ut vad andra ska göra? Är han polis?

Nej han är inte polis. Fast det visste du ju redan.
Jag vet inte om jag skulle tolka det som att han blandade sig i något. Han förmedlade kanske bara det familjen och/eller polisen önskat? Det är inte hemlighet att de allra närmaste vännerna blev ombedda att inte tala om LWs försvinnande.
Citera
2018-11-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det kan ju också vara så att JG faktiskt bara sa och gjorde vad familjen bett vännerna om. Att inte tala om försvinnandet och inte leta. När det kommer till JG så verkar familjen inte hysa samma känslor som du gör för honom. Tvärtom.

Jag är säker på att LWs familj säkert uppskattar att JG tyckte att LW förtjänande misshandeln hon fick av SD i bilen.
Det tror jag du håller med mig om, eller hur?
Jag är också säker på att de uppskattade att JG vände LW ryggen och behandlade henne som luft efter anmälan och helhjärtat stöttade SD. Håller du med mig om det också? Wow...
Citera
2018-11-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej han är inte polis. Fast det visste du ju redan.
Jag vet inte om jag skulle tolka det som att han blandade sig i något. Han förmedlade kanske bara det familjen och/eller polisen önskat? Det är inte hemlighet att de allra närmaste vännerna blev ombedda att inte tala om LWs försvinnande.

Vem förmedlade den önskan vidare till JG? JG hade ju vänt ryggen mot LW ett år tidigare? Eller?
Citera
2018-11-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag är säker på att LWs familj säkert uppskattar att JG tyckte att LW förtjänande misshandeln hon fick av SD i bilen.
Det tror jag du håller med mig om, eller hur?
Jag är också säker på att de uppskattade att JG vände LW ryggen och behandlade henne som luft efter anmälan och helhjärtat stöttade SD. Håller du med mig om det också? Wow...

Du är inte lätt att diskutera med och därför brukar jag undvika dig och din nedlåtande inlägg men ikväll gör jag ett undantag. Du får tycka allt du tycker men du får nog suga i dig att LWs familj inte tycker som du gällande JG. Jag tror att du och dina känslor har löpt amok och då spiller ditt okontrollerade hat över på allt som kommer i kontakt med MGM. I detta fallet JG.
Citera
2018-11-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem förmedlade den önskan vidare till JG? JG hade ju vänt ryggen mot LW ett år tidigare? Eller?

Det vet vi ingenting om. Att önskan förmedlades riktat till JG. Det har nog blivit en av många trådsanningar. Kanske riktades önskan till hela geocacheföreningen och JG skrev om detta i någon av deras kanaler. Vet vi att JG vänt LW ryggen? Nej. Vi vet att han och LW inte var vänner på Facebook längre men i allt övrigt är det den galopperande detektiven som förmedlar ryggvändandet. Gång på gång. JG och LW kanske hade kontinuerlig kontakt? Precis som LW och SD hade efter anmälan efter bilincidenten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in